Skip to main content

Sinds we terug zijn van vakantie een week geleden hebben we op alle devices dat we wel een sterke wifi verbinding hebben met de superwifi zenders, maar dat de devices aan uitroep teken achter het wifi symbool hebben en er een melding staat ‘internet niet beschikbaar’ , daarnaast is onze internet snelheid via wifi tussen de 5 mbs - 60 mbs (terwijl we glasvezel 200 Mbps hebben).

De wifi manager lost niks op (al 5 keer uitgevoerd). De check via online service tool geeft steeds eerst aan ‘Er is een probleem tussen KPN en uw aansluiting’ met daarna gelijk dat dat is opgelost en het probleem in huis bevindt (een rood kruis bij de afbeelding van de experia box v10).

Alles is meerdere keren gereset, ook naar fabrieksinstellingen en in de volgorde die steeds werd aangegeven. 

Netwerk vergeten op de devices en ok de uit en aan gehad.

Situatie: glasvezel komt in woonkamer binnen. Op 2 m staat de experia box. We hebben daarop 2 superwifo versterkers bedraad aangesloten en 2 experia wifi versterkers ook bedraad.

Een PC bedraad aansluiten op de experiabox geeft geeft wel ruim 200Mbs en snelle response tijden.

Als laatste: alle apparaten in huis uitgezet (wifi en bluetooth) behalve de glasvezel, de experiabox , 1 super wifiversterker en 1 mobiel: probleem in onveranderd.

Er is in huis niks aangepast qua opstelling / instelling / apparaten

Geen idee wat ik nog meer kan testen...tips zijn welkom.

Vandaag opnieuw met de wifimanager de check gedaan, experia box werd gereset en daarna zag ik de blauwe lampjes op de super wifi: software updates.

Daarna > 130Mbs praktisch overal in huis.

Vanavond nog steeds….


Hoi @fam. van Remoortere, je had al een aantal dingen geprobeerd dus, maar nog zonder oplossing. Als ik het goed begrijp was de update van de SuperWifi's daarna wel de oplossing waarmee de Wifi verbinding het nu weer doet?