Skip to main content

Zoals de titel zegt. Ik heb gewoon een wifi-verbinding, maar sites laden niet. Zodra ik overga op 4G laadt alles direct. Voorheen bij T-Mobile had ik hier nooit last van. Moet nu een paar keer per dag dat andere kastje naast de modem resetten. Betaal ik daar nu vijftig euro per maand voor?
 

Ook zeer ergerlijk dat er constant wordt verwezen naar de wifi-manager als dé oplossing. Het probleem zit niet in de wifi/modem maar in de achterliggende verbinding. Graag een échte oplossing voor dit probleem, aangezien ik niet constant naar de meterkast wil.

There are usually two places to look at if you are facing network issues:

  1. Router
  2. The device itself

If the Internet is not working on all the devices connected to the network, then chances are there is a problem with your Router / Modem. You can also have a quick look at the ADSL cable to see if it's broken or twisted.

If the internet is not working on a single device, chances are there is an issue with the device's WiFi adapter which is causing the device  a hard time communicating with the router. Here are 9 steps to fix Wi-Fi connected but no internet error.

I know how it sounds and chances are most of you have already done this couple of times, but if you haven't then you should.

The good old reboot forces the network devices to refresh their IP tables and reload the configuration files. Turn off both the router and the modem (in case you have one). Next, wait for 30 seconds before restarting them again. www.tellpizzahut.com Additionally, you should also restart your PC to ensure things are clean. Once all the devices are reset, try connecting again to see if it works.

There might be a problem with your internet connection instead of the devices connected. To confirm, check the WAN light on the router and make sure it's blinking. Make sure the WAN light is not constantly on or completely off.

Ideally, the DSL lights should be ON or green in few cases, and the Wi-Fi indicator lights should blink. If you are not sure how to check, contact your ISP's customer care service and confirm the ongoing internet issue. Ask them how much time will it take to fix the problem.


Thank you Barbaraa, but the problem is not in the devices or the modem. It’s in the glasfiber-system which I have to reboot several times a day.


Hoi @RinskeM . Welkom op het forum.

Ik lees dat de wifimanager geen soelaas biedt en dan is het nuttig om verder te kijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik wil graag eerst je lijn doormeten.


Hoi Erwin, ik heb mijn profiel aangevuld! Het probleem doet zich al niet meer zo vaak voor trouwens.


Hoi @RinskeM . Ik heb wat moeite om vanaf hier contact te maken met jouw modem. Wat voor type Experiabox staat er bij jou thuis?

Verder begrijp ik dat er ook dingen misgaan met het glasvezelkastje? Zie je daar onderbrekingen in toevoer signaal?


Hoi Erik, het is de 12 volgens mij, zo’n nieuw ding. En ik zie inderdaad onderbrekingen in het toevoersignaal. Dan heb ik wel een goede wifi-verbinding maar internetpagina’s laden niet. Het enige wat dan helpt is het glasvezelkastje resetten (alleen modem is meestal niet voldoende). 


@RinskeM 

Probeer dit eens:  IPv6 uit zetten :thinking:

 


@RinskeM . Ik zie dat je ook itv afneemt. Blijft dat wel gewoon werken? Of merk je dat dit ook wegvalt? 

En die trage wifi, gebeurt dat op meerdere apparaten tegelijk? Of werken sommige wel goed?


Hoi Erwin, ja de tv werkt dan wel gewoon. Andersom heb ik nu 1x keer gehad dat het tv-signaal even wegviel (melding: controleer kabels etc maar na een minuut deed ie het vanzelf weer), maar toen had ik wel gewoon wifi met internettoegang (speciaal getest :)). 


Wat we kunnen proberen is dat ik jou 2 gratis wifi versterkers stuur. Die moeten wel bekabeld aangesloten worden en op tactische plekken in de woning geplaatst. 

Deze apparaatjes nemen dan het wifi signaal over en zorgen in de regel voor een stabiel en snel netwerk. Heb jij hier de mogelijkheden voor? 


Maar met de wifi is niets mis. Op momenten dat de internettoegang wegvalt, heb ik gewoon een volledig wifi-signaal (drie streepjes). Voor boven heb ik al een onbekabelde wifiversterker geplaatst en die werkt goed. Verder wil ik geen kabels trekken, die kan ik niet wegwerken namelijk. Ik kijk het nog wel even aan, het probleem heeft zich al een tijdje niet voorgedaan.