Skip to main content
Antwoord

Wel wifi op tablet maar niet op telefoon

• May 15, 2025
  • 6 reacties
  • 103 keer bekeken

Sinds de update werkt wel de wifi nog naar tablet en pc, maar niet maar naar mijn telefoon.  Telefoon geeft wel aan dat er verbinding is, maar geeft aan wel verbonden geen internet. En niet alleen op mijn telefoon, maar ook op die van mijn vrouw en kinderen. 

Beste antwoord door Bram van Tol

Wellicht ondersteunen de tablet en pc alleen wifi 5 en de telefoon wifi 6? Je zou kunnen proberen de instellingen wifi standaard aan te passen en dan kijken of dat wat doet. 

Dit hebben we nu gedaan en het werkt weer.  Bedankt voor de tip.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 15, 2025

Heb je het modem al een herstart gegeven?

MatGerBen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 15, 2025

Wellicht ondersteunen de tablet en pc alleen wifi 5 en de telefoon wifi 6? Je zou kunnen proberen de instellingen wifi standaard aan te passen en dan kijken of dat wat doet. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 15, 2025

Sinds de update werkt wel de wifi nog naar tablet en pc, maar niet maar naar mijn telefoon.  Telefoon geeft wel aan dat er verbinding is, maar geeft aan wel verbonden geen internet. En niet alleen op mijn telefoon, maar ook op die van mijn vrouw en kinderen.

Er was/is nog wel een dingetje met IPV6 toch?

Tweakers: KPN werkt aan update voor Box 12-modem om IPv6-problemen op te lossen

Ik weet niet welke Experia je hebt maar misschien dat eens uitzetten?

Wifilosoof
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN Monteur
  • May 15, 2025

Heb je eventueel access points in je woning?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 16, 2025

Dit hebben we nu gedaan en het werkt weer.  Bedankt voor de tip.

• Topper
  • June 1, 2025

Ik kreeg van Coolblue de tip om te kijken naar het IP adres dat de modem toewijst aan je iPad: 

1. Ga naar Instellingen > Wifi > [je netwerk] > 'i' (info icoon).

2. Controleer of je een geldig IP-adres hebt, meestal in de vorm van 192.168.x.x.

• Heb je een 169.x.x.x IP-adres? → Dan krijgt je iPad geen IP van de modem. 

Dat bleek bij mij inderdaad het probleem. De modem terug naar fabrieksinstellingen hielp. Dat deed ik via de app “KPN Thuis”.