Mijn nieuwe buurman wachtte nog op aansluiting internet. Om hem tijdelijk te helpen gaf ik hem mijn wachtwoord wifi. Loop ik hiermee risico.?
zo ja. Hoe kan ik hem verwijderen zonder dat ik de andere gebruikers beinvloedt?
vr gr. Hunts.
Mijn nieuwe buurman wachtte nog op aansluiting internet. Om hem tijdelijk te helpen gaf ik hem mijn wachtwoord wifi. Loop ik hiermee risico.?
zo ja. Hoe kan ik hem verwijderen zonder dat ik de andere gebruikers beinvloedt?
vr gr. Hunts.
Beste antwoord door Wimpie44
Verander het WiFi wachtwoord van je thuisnetwerk.
Als je dat Wifi wachtwoord deelt met iemand anders, kan diegene niet alleen via jouw aansluiting op internet komen, maar ook bij de door jouw aangesloten systemen komen. Als dat niet afdoende is beveiligd, kan elke WiFi gebruiker ook verbinden met elk op het thuisnetwerk aangesloten apparaat.
Als je derden gebruik wilt laten maken van je WiFi, geef dan alleen toegang via een GastWifi. Daarmee krijgt diegene alleen toegang tot internet en niet tot apparatuur die je op je thuisnetwerk hebt aangesloten. Als je een Fritz.Box gebruikt, kan je een GastWifi instellen. Je kan ook de tijdsduur van gebruik limiteren en/of op bepaalde tijdstippen toestaan. Voor GastWifi kan je een ander wachtwoord instellen. Op de meeste andere routers/modems (van deze tijd) zijn die mogelijkheden ook aanwezig.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.