Skip to main content

Kan iemand mij vertellen welke kabel aangesloten moet worden ?En waarom erĀ onder de vloer een dunne witte kabel komt ,en een dikke blauwe? Is die dan misschien ergens tussenin gekoppeld met de witte kabel ?en hoe moet ik hem aansluiten? Op de dunne witte kabel was hij voorheen aangesloten. En of de dikke blauwe Er is een monteur geweest om binnen dat wij 2Ā weken zonder internet zaten. Die een nieuwe Experiabox 12 heeft neer geplaatst met een rechtstreekse aansluiting op de blauwe kabel die was zwart een transparant de aansluitpunt. Onze oude Xperia v9 deed het nog perfect toen werd ons gezegd waarschijnlijk is de modem kapot daarna is een monteur opgestuurd en een nieuwe modem eerste nieuwe modem maar bij hetzelfde probleem een monteur. Door ons werd verteld door de monteur dat de kabel zodanig oud was dat hij vervangen zou moeten worden! ik zelf werken in de bouw en denk ik maak alvastĀ de kabel even vrij! Nu kwam ik tot de ontdekking dat deze kabel niet nieuw maar nog goed gebruik baar en goed qua staat is! Nu is mijn vraag hoe kan het dat KPN helpdesk en niet vanaf weet dat er werkzaamheden aan het netwerk gebeuren in onze straat en dat ik op internet moet lezenĀ  via mijn telefoon. dat vanaf 2023 er geheel geen ADSL internet verbinding meer aangeboden bord.nl dat ze puur op glasvezel willen overstappen! Qua aanbod.en zat Dankje kunnen we een nieuwe modem aangesmeerd gekregen hebben met hetzelfde probleem tevens er gezegd werd dat er oude bekabeling is nou kijk de foto de kabel is nog in goede staat de blauwe dan kunt iemand mij uitleggen hoe ik zo aan moet sluiten om verbinding te kunnen krijgen op de goede manier want het vertrouwen in de klandizie is een beetje naar de kloten na 2 weken zonder internet!

Ā 

Admin:Ā AfgesplitstĀ en eigen topic aangemaakt.

Ā 


Hoi @MarjokebosĀ en welkom op het forum! Niet de bedoeling dat je al zo lang zonder diensten zit. Als er al monteurs zijn langs geweest neem ik aan dat het nog in behandeling is bij onze backoffice. Heb je van de laatste monteur ook te horen gekregen hoe nu verder? Die zou het dan door moeten geven aan ons backoffice en die kunnen dan aan de slag wat de bekabeling betreft. Ook als er aan het netwerk bij jou in de buurt gewerkt wordt, moet je huidige verbinding er zeker geen 2 weken uit liggen. Als je nog niet weet waar je aan toe bent, zou je dan jeĀ forumprofielĀ aan willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit hebt gedaan? Ook hoor ik graag of je een noodoplossing van ons hebt gehad of niet.Ā 


Heel eerlijk, ik begrijp niet helemaal wat er gezegd wordt. Ik begrijp wel dat je in de veronderstelling bent dat KPN vanaf 2023 stopt met xDSL-verbindingen. Laat me je gerust stellen, dat is niet het geval. Daar waar glasvezel ligt zal KPN het kopernetwerk uitfaseren, startend met de adressen die al langere tijd op glasvezel zijn aangesloten.

Verder zag ik wat foto's maar daar zie ik enkel een STAP58-kabel (waarvan het maar de vraag is op welk aderpaar je zit, kan van alles zijn) maar geen afgemonteerd ISRA of iets in die richting. Hoe is dit zo ontstaan? Zat hier wel een aansluitpunt op? Heb je deze zelf zo lang afgestript? Dat is niet erg handig namelijk aangezien er met het opnieuw aansluiten nu een grote lengte kabel afgeknipt moet worden.

Ā 

Ā 

@Sanne_MĀ misschien de foto's ook even mee verplaatsen :)


ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹@Sanne_MĀ misschien de foto's ook even mee verplaatsen :)

Scherp, had ik die nĆ©t gemist!Ā 


Nou we horen vorige week vrijdag geen internet meer ineens. Het is wel vaker geweest dat het kabeltje dan een beetje stoorde. Ging ik ervan uit dat er storing was. Toen hebben we gebeld naar KPN helpdesk en werd ons verteld dat in de straat geen storingen vermeld waren of werkzaamheden. Tevens is de aansluiting altijd geweest rechtstreeks onder de contactdoos op de witte kabel die zichtbaar op foto . is dan blauwe en blauw witte kabel gekoppeld op de ethernet kabel. Met twee krimpkousjes Zo hebben wij al 7 jaar internet hier zonder problemen met een goed sterke verbinding wat genoeg is voor ons nu werd ons verteld dat de Experia v9 waarschijnlijk kapot was want die hebben we al meer als 10 jaar daarvan uitgaande is er nieuwe modem opgestuurd. Een Xperia V12 Daarna is er een monteur naar ons toegekomen die al klaar hebt over schafttijd en situatie hoe het aangesloten was Koerden. Hij is gaan bellen met zijn leidinggevende en heeft gevraagd Er moet een nieuwe kabel getrokken worden zoals dat witte kabeltje inderdaad aangesloten was zou ik hetzelfde vermoeden maar daar in tegen kwam ik bij binnenkomst met foto's van straatwerkzaamheden hier aan de internetverbinding die eruit lag bij meerdere. Daarna zeiden leidinggevende van Hij heeft het altijd zo gedaan dus sluit hem maar weer aan op dezelfde manier. De beste monteur die heeft de blauwe kabel in de muur daarvan afgekoppeld met de zwarte en transparante kabel op een nieuw getrokken ethernetkabel dsl in het modem en zij erbij het modem mag niet uitgezet worden dan moet je het als goed is weer gaan doen. Na ongeveer 2 weken geen internet maar via mobiele hotspot waarbij de kosten de pan uit stijgen ben ik gaan kijken of ikzelf het niet verhelpen ken onweren dat ik normaliter altijd zelf het modem aan kom sluiten. dit keer niet gedaan bij kopen van het huis al niet normaliter wordt het ook enkel een rood en wit draadje erop verbinden hier zo zat die rechtstreeks op de kabel die normaliter in de wandcontactdoos aangesloten zit nu eronder aangesloten rechtstreeks op de kabel mijn vragen stuur Welke kabel moet er aangesloten worden vanuit de dikke blauwe


Ā 


Ingevuld mijn gegevensĀ 


Wat klopt nou niet nhendriks?


Wat klopt nou niet nhendriks?

Precies zoals hier staat. Op de adressen waar glasvezel (FttH) beschikbaar is stopt de dienstverlening op het kopernetwerk. Op adressen waar geen FttH beschikbaar is voor KPN blijft deze dienstverlening bestaan. Als je mij niet gelooft: er zijn een hoop medewerkers van KPN hier op het forum die mijn uitspraken hierover kunnen staven.


Dus en Hendriks je wordt dus noodgedwongen ook als je niet aan glasvezel wil maar gewoon aan je oude aansluiting wil blijven want die deed genoeg naar je behoeven wirdt je gewoon gedwongen om een netwerk te kiezen waar je het volledig sowieso niet mee eens bent met 5G en daaraan noodgedwongen gekoppeld te worden om je internet te behouden. Onze klantenservice of de keuze moeten behouden om op een netwerk te zitten die je zelf wil zoals mijn oma die heeft hier 90 zit nog op een oude kabel antenne aansluiting, tevens ligt er al glasvezelkabel van ons hier zijn 3 jaar in de straat die liggen bij ons in de voortuin onder de bestrating omwille van het straatbeeld denk je nou echt dat ik daar aan mee ga werken Mocht dat aangesloten gaan worden Maar jullie hebben toch ook nog Digitenne aansluiting maar jij was toch nergens vanaf was je eerste reactie Jammer dat deze communicatie zo aan het verlopen is joh ik vraag enkels Hoe De Staat van zaken is voor aansluiting en we worden al 3 jaar genaaid door de overheid dus een beetje logisch dat wel een beetje achterdochtig en weinig mensen meer vertrouwen zeker in een situatie dat we nu ook weer zodanig lang zonder internet zitten


Maar meneer en Hendriks Even voor de goede oren ADSL valt dat ook onder een koper aansluiting want volgens mij is glasvezel mee de koper wat doorheen gejast wordt officieel verkeerd niet daar aan toe. Maar heeft u misschien een oplossing voor de genomen hulpvraag


Dit geeft hij enkel aanĀ 


Internet knipperen wifi aan en power aanĀ 


Maar meneer en Hendriks Even voor de goede oren ADSL valt dat ook onder een koper aansluiting want volgens mij is glasvezel mee de koper wat doorheen gejast wordt officieel verkeerd niet daar aan toe. Maar heeft u misschien een oplossing voor de genomen hulpvraag

Ja ADSL valt onder koper.Ā 


Maar heb je er al over nagedacht om een monteur te laten komen? Aangezien er zelf aan de invoerkabel is geknutseld zitten hier sowieso 70 euro voorrijkosten aan vast. Dan kan je net zo goed een betaalde servicemonteurĀ laten komen. Kost ook 70 euro en soms kan je op dezelfde dag nog een monteur op de stoep hebben.Ā 


1 zin gelezen en als je begint met monteurtje is mijn bereidheid om te helpen volledig weg. Veel plezier er mee.

Ā 

Ā 


Ik heb je vorige reactie verwijderd Marjokebos, hou het alsjeblieft netjes en respectvol. Ik_Hussel probeert alleen te helpen.

Ik zie dat er een monteur op 13 september langs is geweest die het niet heeft kunnen oplossen, dit is daarna goed doorgezet naar de juiste afdeling die het in werking moet zetten. Een betaalde monteur is in dit geval ook niet nodig. Want de monteur niet heeft verteld blijkbaar is dat de doorlooptijd hiervan ongeveer 5 werkdagen is. Het verzoek is dan ook om dit nog even af te wachten.Ā