Hallo Forum,
Ik wil mogelijk overstappen naar KPN glasvezel, nu mijn oude provider Tweak ermee stopt.
Nu heb ik alles prima werkend in huis met Unifi router en huis netwerk. Ik wil dus eigenlijk geen wifi modem/router van KPN, maar alleen een media converter. Zonde van ruimte en energie verbruik als ik het toch niet nodig heb. Als ik de helpdesk vraag komen zij niet verder dan u krijgt een KPN 12 of 14 box van ons, maar details of het ook anders kan krijg ik geen duidelijk antwoord.
Kan iemand me helpen wat ik nu nodig heb, en of ik bij het pakket altijd een media converter krijg, die vervolgens zoals de helpdesk het bedoelt via UTP aansluit op de KPN12 of 14 box?
Dit is wat ik nu binnen heb liggen. De zwarte mediaconverter zit op de e-fiber glasvezel die nu nog bij tweak ligt. Ik heb volgens mij een AON en GPON aansluiting in huis liggen. Ik zou dus graag een zelfde kleine media converter krijgen?
Kan ik bij overstap zelf zaken aansluiten of komt er altijd een monteur? Sluit die dan ook aan op mijn unifi router of moet dat altijd op de KNP box?
Extra vraagje wat is jullie voorkeur de GPON of AON aansluiting?