Skip to main content

Hallo Beste forumleden,
Op 24/4 kreeg ik een mailtje over een KPN-TV storing.
Heb ook behoorlijk lang last gehad van die storing, het vervelende voor de klant is, dat je achteraf een mail krijgt, maar tijdens de storing zelf, is KPN nauwelijks bereikbaar en ben je zelf aan het zoeken of het aan je thuissituatie ligt of dat bv het Android kastje stuk is gegaan, of eoa oorzaak.
De communicatie naar de klant zou beter moeten naar mijn idee, zeker als de storing meerdere uren duurt. In mijn (ons??) geval hadden we wel internet, en hoe makkelijk zou het gekund hebben om een algemeen mail naar de klanten te sturen, met de boodschap wat voor storing het is, en waar de storing optrad. bv zit de storing in de servers locatie/gebouw, dan kun je afwachten tot bv de server vervangen is, o.i.d.
Wij zaten in het ongewisse.
Ben benieuwd hoe andere klanten deze storing ervaren hebben.
Bedankt voor feedback en mvg,
Geros

Hallo @GeOs ,

Voor de volgende keer: via deze pagina kun je meer informatie terugvinden over een storing:

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Regelmatig is een storing maar in een beperkt gebied. Bij landelijke storingen komt er vaak ook een bericht op dit forum. 
 

Het zou kunnen zijn dat je deze storing bedoelt: 

Tot slot kom je mogelijk in aanmerking voor een vergoeding. Check dat hier: 

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/creditering.htm#/ser-creditering/ser-creditering-netwerk-storing-vergoeding


Eigenlijk is het gewoon uit nieuwsgierigheid dat je dat allemaal wil weten😉. Kpn heeft er geen baat bij om storingen langer te laten duren dan nodig. Je kan er zeker van zijn dat er met man en macht gewerkt wordt/werd aan de oplossing. Details worden natuurlijk niet gegeven want dat zegt niemand iets. Op de site en op het forum wordt je doorgaans goed geïnformeerd. En als er niks nieuws wordt gemeld dan is er ook geen nieuws. De medewerkers kunnen beter bezig zijn met het oplossen van een storing dan met mailtjes te maken. 


Hoi Joep,
Jouw woordkeuze is Nieuwsgierigheid, zelf gebruik ik liever de term Interesse.
Ben altijd geïnteresseerd wat er zoal op de achtergrond gebeurt, dat komt deels door mijn Bèta achtergrond. Een mail uitsturing kan in principe makkelijk door een helpdeskmedewerker, hoeft niet vanuit de monteurs/troubleshooting teams. Maar zoals ik aangaf, heb zelf ook proberen te zoeken, bv modem onderzoeken, ook kijken of er ergens anders nog een TV signaal(heb ook nog een Satelliet verbinding).
Ga er ook vanuit dat met man en macht gezocht werd, maar heb geen zicht of men de goede beslissingen genomen heeft. Heb zelf vaak ook troubleshooting taken verricht in mijn werkbare tijd, dus weet wat het is, als onder druk gewerkt moet worden.
Zou zelf niet allerlei capriolen uithalen, als ik tijdig weet, of dit of dat er aan de hand is.
Heb meerdere KPN TV storingen gehad afgelopen jaar, meestal van korte duur, had daarvoor assistentie nodig van een medewerker op afstand. Probeer zoveel mogelijk te vermijden dat een “harde reset”op het modem plaats gaat vinden, maar niet tijdig op de hoogte zijn, verhoogt de kans dat zoiets gaat gebeuren. Mijn motto is altijd: Y=f(X), en zowel X als Y hebben een numeriek, zoals je weet.
Daarom stelde ik ook de vraag op het Forum, wetende dat er veel kennis zit bij de Forumleden.
mvg,
GeOs

 


Reageer