Skip to main content

Omdat ik iets meer poorten nodig heb dan de 4 van de Box12 zoek ik een switch. Nu kan ik bij KPN een Netgear GS105E en een TP-Link TL-GS105E kopen.

Wat zijn de verschillen en welke werkt het beste op de Box12? 

Hallo @j3roentje als KPN ze in de webshop heeft voldoen ze aan hun eisen en hebben ze o.a. IGMP-snooping, nodig om er een tv-decoder van KPN op aan te kunnen sluiten.

Ik zou zeggen kijk op de websites van de betreffende fabrikanten voor details en trek zelf je conclusie.

 


Ze zouden het beide prima moeten doen.

Netgear is een paar euro duurder, ik heb er altijd de beste ervaring mee en zou de GS105E of GS108E prosafe plus aanraden. 


@JanD misschien zijn er hier mensen die positieve of misschien wel negatieve ervaringen hebben met één van deze twee op een Box12.

Vandaar de vraag. 


Ik heb ze beide. En ze werken gewoon goed. Maar ik heb ze niet rechstreeks achter de KPN Box. Ik heb er een extra router tussen.


Ik heb momenteel een Netgear GS105E en deze werkt als sinds jaren naar volle tevredenheid.
Door uitbreiding van het aantal aanslutingen zoek ik een grotere.

Je komt dan uit bij 8 poorten. 
Ik zie de volgende types GS108E, maar ook GS308E-100EPS, GS308E?

Weet iemand wat het verschil is en welke je zou moeten kiezen?


Zou zelf kiezen voor 1 of meerdere extra GS105Ev2 (= GS105E-200PES) switches.  Het kan wat meer kosten maar je weet wat je krijgt en je hebt er zelf ook goede ervaring mee.

Als je toch de GS108E kiest, dan de GS108Ev3 (= GS108E-300PES).

De GS108E is bedoeld voor zakelijk gebruik met een MTBF van 5.701.574 uur
De GS308E-100PES (= GS308E) is bedoeld voor thuis gebruik met een MTBF van 1.638.156 uur.
MTBF = Mean time between failures / gemiddelde tijd tussen twee storingen
De zakelijke versie heeft een betere bouwkwaliteit om zo een betere MTBF te krijgen.

De -100 betekend V1, de -200 betekend V2, de -300 betekend V3 en PES betekend eu stroom adapter.
 


Ik heb de netgear gs105e gehad. Kreeg na 2 a 3 jaar steeds meer storingen op de tv. Het bleek dat het plastic van de poortingangen kapot waren waardoor de netwerkkabels niet meer goed pasten. Heeft misschien te maken dat de switch bij het poetsen achter de tv werd opgetild. Ik heb nu ca. 1,5 jaar de Tp-link sg105e omdat ik bijzonder goede ervaringen heb met een tp-link accesspoint. Die switch werkt foutloos tot nu toe. Inmiddels staat er sinds een half jaar ook eentje in de meterkast en die werkt eveneens prima.

Edit: ik zie nu dat ik reageer op het 2 maanden oude bericht. Sorry!


@VwDt je bericht is me iets te technisch, sorry. MTBF?
Ik heb nu de GS108E staan, dus we gaan het proberen. 
@Edu2020 ik reageerde ook met mijn vraag weer op dit oude bericht. Geen probleem alle hulp is meegenomen. 


Reageer