Skip to main content

Ik heb devolo 1200 voor internet via de stoomkabel, in november gekocht bij kon. we krijgen binnenkort glasvezel. Klopt het dat deze niet meer werken als we glasvezel krijgen? 

Kpn verkoopster vertelde\adviseerde me om super wifi punten te kopen bij kpn, omdat de devolo's niet meer werken.

(Mijn fritz wlan versterker zorgt voor wifi in mijn gehele huis)

Ha @johan4, het zal wel werken maar het is niet optimaal. Glasvezel is de beste verbinding die je kunt hebben. De Devolo's zijn houtje touwtje oplossingen. Doe ze de deur uit en ga bekabeld of via wifi werken. Alleen dan haal je het beste uit je glasvezelaansluiting. 


Of Devolo's werken heeft niets met glasvezel te maken. Glasvezel ligt buiten uw huis. En het komt maar hooguit een half metertje uw huis binnen en dan stopt het. Achter het modem blijft alles hetzelfde. 

Als u nu een Fritzbox en Fritz repeaters gebruikt, dan zou u beter 1 of 2 Fritz repeaters erbij kunnen kopen in plaats van SuperWiFi's. Als dat nodig is. Want een Fritzbox werkt niet samen met SuperWiFi's. 


Hoi @johan4, zoals de anderen al gezegd hebben staat glasvezel los van de DVS1200. Glasvezel is het signaal buitenshuis, en in huis blijven het UTP (netwerk)kabels. Dat zijn de kabels die je nu ook in de DVS hebt zitten. Vanaf het KPN modem kan die gewoon blijven gebruiken. Er veranderd niets aan de werking daarvan. Als ze nu goed werken zullen ze dan ook goed werken.


Dank je wel allen.zeker dank je wel jasper..alles duidelijk


Reageer