Skip to main content

Ik heb mijn abo beindigd per 1/1/24 … Alleen, nu zijn er blijkbaar nog mb bundels over ow wat ook; ik kan nog steeds interneten op mijn mobiel terwijl het doel juist was dat ik dat NIET meer kon.

 

Mijn vraag is:  hoe delete/verwijder ik deze ms’s  … Ik wil ze niet, ze worden opgedrongen...

Hoi @Edward Snowden 

Welkom op het forum van KPN

 

Ik mag aannemen dat je het over het beëindigen van je mobiele abonnement hebt bij KPN.
Als je mobiele abonnement per 1 januari 2024 zou zijn beëindigd door KPN, dan kun je er ook niet meer mee internetten op je smartphone, aangezien de simkaart dan volledig gedeactiveerd wordt door KPN.
Ook de data bundels komen dan volledig te vervallen!!

Dus mijn vraag aan jouw is daarom ook, heb je een officiële opzeg-bevestiging van KPN mogen ontvangen per e-mail?
Daarin staat ook vermeld, per welke datum je mobiele abonnement definitief wordt beëindigd.
Je hebt altijd een opzegtermijn van 1 maand, gezien vanaf de datum dat je jouw mobiele abonnement hebt opgezegd.

Dus (als voorbeeld) heb je jouw abonnement op 1 januari 2024 opgezegd, dan wordt die pas per 1 februari 2024 beëindigd door KPN.

Je kunt de MB’s niet verwijderen of deleten, deze komen automatisch te vervallen op de dag dat je mobiele abonnement komt te vervallen.


Ah! - excuus… iets met soms impulsief enzo ;)]

 

Correctie: Niet beindigd, maar gewijzigd in ‘0 MB’, ofwel geen mobiel internet, maar alleen bellen/sms’en.

 

Same question.


Hi @Edward Snowden, ook met een 0 MB abonnement kan je internetten! Alleen dan met een maximale snelheid van 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid. Dus het is traag, maar je kunt nog altijd internetten. Dit is bijvoorbeeld voldoende voor Whatsapp berichten, maar Facebook en Instagram worden lastig.

Is jouw internetsnelheid nu nog hoger? Dan kan het zijn dat jouw nieuwe abonnement nog niet actief is. Je kunt dit controleren in MijnKPN.


Hoi @Edward Snowden 

Maakt niet uit, kan tenslotte iedereen een keer gebeuren.
Dus of je dit nu gelijk moet gooien onder “impulsief”, ik vind eerlijk gezegd van niet.
Maar bedankt voor je rectificatie!

Daarnaast zag ik tevens, dat moderator @Denise_ je al voorzien had van antwoord.


“Impulsief” sloeg nog op m’n vorige bericht hier, maar ik snap (..)

 

» ook met een 0 MB abonnement kan je internetten!

 

...meeeen je niet?!

 

Voor de volstrekte helderheid: Mijn doel is dus dat ik NIET kan internetten; dat alle internet op mijn abo uit staat. Voor evt. redenen zie vorige post op dit forum.

 

Dan wordt mijn vraag nu: hoe krijg ik dat voor elkaar, GEEN ENKEL inet op m’n abo/sim/telefoon?

 

Ik bdoel: vast voor de meerheid leuk dat dat alsnog ‘kan’, maar voor mij lijkt het nu eerder op ‘moet’ en dan is precies het hele ding: naast andere redenen hoe ik ook niet de hele tijd data door te geven aan google etc. Ik wil gewoon dat het UIT staat, helemaal uit...

 

Als ik dat niet zelf kan doen, kan ik dan ergens een verzoek indinenen daarvoor?!

 

Of ga je me echt vertellen dat de enige manier om dit doel te bereiken mn abo opzeggen is?!

 

 

 

 


Gewoon mobiele data op je telefoon uitzetten @Edward Snowden , dan kun je niet meer (ongewild) internetten.

 


Bij geen enkel mobiel abonnement kan dat @Edward Snowden. Je betaalt dan of hele hoge kosten bij dezelfde snelheid (bijvoorbeeld bij een budget provider) of geen kosten maar dan heb je een vrij lage snelheid als je buiten bundel gaat. Wil je helemaal geen data gebruiken dan adviseer ik je om de mobiele data van de telefoon uit te schakelen.


bij Android:

swipe van boven naar beneden (desnoods nog een keer swipen) en klik op de mobiele data icoontje als hij aan staat.

bij iOS:

Voor iPhones met Face ID: veeg van boven naar beneden in de recht boven hoek en klik op het groene knopje voor mobiele data als hij aan staat.

voor iPhones met een vingerafdrukscanner: veeg van onder naar boven en klik op de mobiele data icoon die groen oplicht.


 Alleen, nu zijn er blijkbaar nog mb bundels over

Deze is natuurlijk ook van enige importantie. Ook al heb je 0GB in je abonnement, bestaande bundels blijven actief tot deze verlopen. Goed voorbeeld is bijvoorbeeld het cadeau van gratis 5GB die in december is uitgegeven voor ieder mobiel nummer met een abonnement van KPN, ook de 0GB-abonnementen hebben deze ontvangen.


@Edward Snowden Ja, echt. Ook met een 0 MB abonnement kan je internetten.

Als je dit niet wilt, kun je zoals de gebruikers voor mij ook al noemen, jouw mobiele data op jouw telefoon uitzetten. Zo heb je zelf in de hand wanneer jij wel en niet data verbruikt.

Weet je zeker dat je met dit abonnement nooit data wilt gebruiken? Dan kan je datagebruik laten blokkeren via de telefonische klantenservice: 0800 0402. Het is alleen niet de bedoeling dat je de blokkade regelmatig laten plaatsen en opheffen. Dus wees wel zeker dat je echt geen data wilt kunnen gebruiken. Anders is het beter om het via jouw telefooninstellingen te doen.


>>Dan kan je datagebruik laten blokkeren

 

pfffej.. nog net geen 1984
toch moest ik eeeven hier aan denken : https://youtu.be/7VIlWu0CFwY?t=1649
 
Dank

Pfff. Er zijn misschien 3 Nederlanders die geen mobiel internet op hun smart phone willen. Er is dus niet in voorzien dat je een abonnement hebt met 0 Kb/s. 

Het laagste abonnement zonder mobiele bundel, dus 0 MB, heeft derhalve nog steeds internet met een snelheid van 🐌 64 Kb/s up en 32 Kb/s down. Dat is een snelheid waar we voor vast internet in de laatste jaren van de 20 ste eeuw blij mee waren. Ter vergelijk: normaal heb je met een bundel een snelheid van zo'n ✈️ 100 Mb/s. ( = 100000 Kb/s).

Je kunt in je eigen telefoon internet helemaal uitzetten. Dan houd je het voor later nog zelf in de hand. Vrij letterlijk met je telefoon in de hand.

Zelfs een 'domme’ mobiel heeft enkele internet functies. Als vaak Whatsapp. Er zijn nu GSM's te krijgen die werken via 4G. Aangezien 2G er ook mee stopt.

Google en ook Apple (!) gaan echt niet ruim de paar miljard individuele gebruikers wereldwijd tracken hoor.



Tsja..

 

Waarom moet ik opeens sterk denken aan dat fragment van

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Social_Dilemma

waar een of andere in de economie geschoolde grijze heer even alles een beetje probeert te relativeren en 'inzichterlijker' te maken voor de jongere generatie: "I… I would say, again, the methods used to play on people’s ability to be addicted or to be influenced may be different this time...",  waar dan vervolgens geantwoord op wordt met: 'There’s this narrative that, you know, “We’ll just adapt to it. We’ll learn how to live with these devices, just like we’ve learned how to live with everything else.” And what this misses is there’s something distinctly new here.'  ?

Ik ben het met zowat alles wat je zegt oneens. Behalve mss dan dat dat smart/dom van die specifieke docu een beetje flauw en irri was. Maar goed, voor sommige mensen werkt dat. Net als dat het voor sommige ego's werkt om 'poweruser' onder je naam te plakken en om dan lekker stellig en ongenuanceerd, liefst met woorden als 'dus' en 'derhalve' (om de indruk te wekken dat je logisch bezig bent - wat je zeer zeker niet bent; ja, vanuit de logica van het bedrijf mss, maar gelukkig wordt ethiek nog steeds niet bepaald door economie, hoewel dat voor politiek wel steeds meer de norm lijkt te worden helaas) hoog van de toren te gaan blazen op een forum en dan het liefst om je post te eindigen met 'hoor'. Ongeveer net zo flauw en irritant ook.

 

>>Je kunt in je eigen telefoon internet helemaal uitzetten. Dan houd je het voor later nog zelf in de hand. Vrij letterlijk met je telefoon in de hand.

Zoals ik al eerder had aangegeven is mijn hele punt al een tijdje dat we niet allemaal autis.. eh, dat mensen doorgaans geen robots zijn en dat we niet allemaal op elk moment met ons gezond verstand handelen. Dat weet de big-tech toch ook als geen ander; dat is juist wat uitgebuit wordt en hoe we verslaafd gemaakt worden etc.

 

>> Google en ook Apple (!) gaan echt niet ruim de paar miljard individuele gebruikers wereldwijd tracken hoor.

 

Zomaar wat tabjes die nog openstonden in mn browser:

 

https://www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/lees/artikelen/tegenlicht-had-dataroof-al-vroeg-in-de-smiezen.html


https://qz.com/1131515/google-collects-android-users-locations-even-when-location-services-are-disabled


https://www.theverge.com/2017/11/21/16684818/google-location-tracking-cell-tower-data-android-os-firebase-privacy

 

of iets breder, ‘langzichtiger’ en minder technisch:

 

https://virginiapolitics.org/online/2021/12/4/the-digital-panopticon-how-online-communities-enforce-conformity


https://www.maanziek.nl/2021/10/04/knab-mag-app-voor-gebruik-bankrekening-verplichten-maar/


https://www.fastcompany.com/90208133/orwell-knew-we-willingly-buy-the-screens-that-are-used-against-us

 

etc.

 

En daarbij:

 

» ruim de paar miljard individuele gebruikers

 

Ik ben, eeh, dan ook niet  zomaar  iemand he ?!  ;p

 

Over and out!
@edje


PS

Verder, voordat ik er hyper kapitalisme, quantum inserts, nsa, patriot acts, 'war is money' en de momentele toestand in het midden-oosten bij ga halen (nee, ik geloof niet in complotten - wel snap ik mensen steeds beter die dat wel doen, omdat het menselijk brein werkt met 'verhalen' en het 'logisch' lijkt om een verhaal met een causaal verband, motivatie en daders enz. te verzinnen, als reactie op de zeer terechte onderbuikgevoels. nl. dat er wel degelijk een heleboel aan de hand is in de wereld) lijkt dit me niet bepaald de plek om deze 'discussie' voort te zetten 8-))

Wellicht tot op een ander forum, liefst met iets meer kritische mensen, zoals, pak-em-beet, Tweakers oid..


Hallo @Edward Snowden ,

Hou het vooral simpel. Zet de optie mobiele data uit en je verbruikt nooit meer een MB via het mobiele netwerk. 
 

Zelf heb ik al 30 jaar lang prepaid, de optie mobiele data staat standaard uit en ik heb daardoor nog nooit gebruik gemaakt van het mobiele netwerk voor het gebruik van data. 
 

Zolang je thuis, op je werk en op heel veel andere plekken WiFi hebt, is mobiele data ook helemaal niet nodig. 


@Edward Snowden 

Heb je de optie Mobiele Data al uitgezet op jouw telefoon?:

Hallo @Edward Snowden ,

Hou het vooral simpel. Zet de optie mobiele data uit en je verbruikt nooit meer een MB via het mobiele netwerk. 
 

 

Of heb je via 0800-0402 gevraagd om door KPN de Mobiele Data uit te zetten? 

 

@Edward Snowden Ja, echt. Ook met een 0 MB abonnement kan je internetten.

Als je dit niet wilt, kun je zoals de gebruikers voor mij ook al noemen, jouw mobiele data op jouw telefoon uitzetten. Zo heb je zelf in de hand wanneer jij wel en niet data verbruikt.

Weet je zeker dat je met dit abonnement nooit data wilt gebruiken? Dan kan je datagebruik laten blokkeren via de telefonische klantenservice: 0800 0402.