Skip to main content

Als ik inlog op m'n modem kan ik in de basic wifi instellingen wifi aan of uit zetten en SSID informatie aanpassen. Ik kan bij de Gast Wifi instellingen kan ik Gast Wifi aanzetten en daarvan de SSID instellingen aanpassen.

Nu heb ik bij de basic instellingen wifi aangezet, SSID naam en paswoord aangepast en een gast account aangemaakt. Ik zie dan ook even de SSID naam tussen m'n beschikbare netwerken staan. Maar steeds gaat de instelling van Wifi aan/uit terug naar uit en heb ik alleen nog de standaard SSID naam tot mijn beschikking met het paswoord dat daarbij hoort. 

Iemand enig idee waardoor m'n instelling wifi aan/uit configuratie terug naar uit gaat?

Bedankt alvast.

Hoi @SandervdVeen, welkom op het forum! Dat is merkwaardig! Ik kijk graag even met je mee! Vind je het goed als ik op afstand ook even meekijk hoe alles aangesloten zit?

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo @SandervdVeen , heb je bij het aanpassen van de instellingen wèl op bewaren of opslaan geklikt?

Heb je nog een ander soort wifi-producten van KPN aan het modem hangen?

Welk merk en type modem heb je van KPN?

 

 


Hoi @SandervdVeen, welkom op het forum! Dat is merkwaardig! Ik kijk graag even met je mee! Vind je het goed als ik op afstand ook even meekijk hoe alles aangesloten zit?

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ja, het is prima als je meekijkt. Bedankt alvast. M'n profiel heb ik ietsjes aangevuld.


Hoi @SandervdVeen bedankt! Ik heb nog wel iets meer gegevens nodig. Zou je ook je postcode,huisnummer en geboortedatum in willen vullen? Zou je ook willen reageren op het bericht van @JanD? Dat zijn goede vragen


Nee, ik ga geen postcode, huisnummer en geboortedatum vermelden hier.

Wat betreft de vragen van JanD; Ja, ik heb op opslaan gekilkt, ik heb geen andere wifi producten van KPN aan de modem hangen, en ik heb een Experia V10 (ZTE H369a).

Vrijdag komt er een monteur langs (heb ook behoorlijk matige wifi), ik zal hem ook eens vragen waarom ik die configuratie niet aan kan passen…

 

Thanks,

Sander.


Hallo @SandervdVeen , je gegevens kun je kwijt in je profiel in de vakken waar privě bij staat, dan is het alleen voor jou en KPN te zien en niet voor andere forumleden.

 


Yep, dank je JanD. Gedaan.

 


Bedankt voor je gegevens Sander, ik zie vanaf hier geen reden waarom deze instellingen niet zou werken. Ik zie ook dat er morgen inderdaad al een monteur ingepland staat! Zou je ons willen laten weten hoe het afloopt?


Het is duidelijk geworden. Omdat er experia wifi punten aan het modem gekoppeld zitten is het modem zelf geen wifi punt meer. Dat is de reden dat ik ook geen wifi instellingen kan wijzigen op het modem zelf. Ik zal dan via het experia wifi punt de wifi instellingen moeten aanpassen. En dat is inderdaad gelukt.

Wat betreft de reden waarom de monteur langskwam, namelijk het matige tot slechte wifi bereik op de 1e verdieping en de zolder, dat is nog steeds zo. Althans, ik heb een 200mb abonnement, en dat haal ik bij lange na niet, zelfs de 100mb haal ik niet op die plekken. 

Ik zit er nu over te denken m'n abonnement terug te zetten naar een 100mb abonnement, want waarom zou ik betalen wat ik toch niet krijg… (ondanks de belofte van KPN van optimale wifi dekking door het hele huis). Het zou op te lossen zijn de die draadloze superwifi punten, maar daarvoor moet ik eerst m'n abonnement opzeggen en dan weer opnieuw een abonnement moeten nemen omdat deze superwifi punten alleen aan nieuwe klanten en niet aan eveneens waardevolle bestaande klanten worden gegeven (wat op zich te begrijpen is, maar niet in het licht van de situatie waarin KPN de belofte van optimale wifi niet kan waarmaken waar deze superwifi punten de oplossing voor zouden zijn)

Gr.

Sander.

 


Als jij alleen draadloos internet en dat haal je niet met de huidige apparatuur is het inderdaad niet rendabel om 200Mbit aan te hebben staan.

KPN probeert met de wifi garantie een goede dekking te garanderen. Daarmee is niet gezegd dat je ook snelheden van 200Mbit haalt. 30Mbit is draadloos al een hele werkbare snelheid en 100Mbit is een hele nette snelheid. 

Als je volledig rendement uit een verbinding wilt halen is een kabel de beste optie.