Skip to main content

Hallo

 

Hier ook ex Telfort

Heb mijn snelheid  nu verhoogd  van 50/10 naar 100/20 en kreeg derhalve een nieuw modem KPN 12.

Nu is mijn bereik in de keuken minder gsm en Tablet werken nog wel maar laptop niet meer.

Waarom krijgen ex telforts geen reductie op de super wifi"s  om dit probleem te verhelpen ?

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

De laptop, heeft die dichterbij de KPN Box nog wel verbinding? 


Waarom krijgen ex telforts geen reductie op de super wifi"s  om dit probleem te verhelpen ?

Waarom wel? Heel veel klanten hebben geen goede verbinding in de keuken of andere plekken in huis, daar hoef je niet specifiek oud Telfort klant voor te zijn.


Hoi @Florijn11, welkom bij ons op het forum. Het heeft inderdaad niet zoveel met Telfort te maken, WiFi is WiFi, dat is een internationaal gebruikte techniek. Modems zenden uit op verschillende kanalen en het kan zijn dat het nieuwe modem op een drukker kanaal uitzendt dan het vorige modem deed. Dan kan je dat zo merken. Als je de WiFi Manager op onze site doet, wordt je geholpen om het netwerk zo optimaal mogelijk in te stellen. Heb je die al eens gedaan?


De laptop, heeft die dichterbij de KPN Box nog wel verbinding? 

Dat vraag ik mij ook af @Florijn11 . Zo niet, dan zou dit jouw probleem kunnen zijn.

 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Ruud

Bedankt voor de info.

Heb alles uitgevoerd helpt niet.

Heb in de keuken nog steeds nauwelijks bereik met laptop terwijl GSMs en tablet goed werken.

Dus met experia v8 voorheen wel

Iemand nog tips


Nog even aanvullend

Dicht bij het modem heeft de laptop prima verbinding.


Hoi @Florijn11, welkom bij ons op het forum. Het heeft inderdaad niet zoveel met Telfort te maken, WiFi is WiFi, dat is een internationaal gebruikte techniek. Modems zenden uit op verschillende kanalen en het kan zijn dat het nieuwe modem op een drukker kanaal uitzendt dan het vorige modem deed. Dan kan je dat zo merken. Als je de WiFi Manager op onze site doet, wordt je geholpen om het netwerk zo optimaal mogelijk in te stellen. Heb je die al eens gedaan?

Jasper 

Ook gedaan geen verschil


Nog even aanvullend

Dicht bij het modem heeft de laptop prima verbinding.

Hallo @Florijn11 ,  was dat vóór mijn wijzigingen ook al het geval? Dat zou betekenen dat die aanpassingen overbodig zijn (en beter teruggedraaid kunnen worden). 


Nog even aanvullend

Dicht bij het modem heeft de laptop prima verbinding.

Hallo @Florijn11 ,  was dat vóór mijn wijzigingen ook al het geval? Dat zou betekenen dat die aanpassingen overbodig zijn (en beter teruggedraaid kunnen worden). 

Oke 

Maar heb je als expert nog meer tips

Met de tablet en gsm loop je makkelijk naar beter ontvangst.

Maar met de laptop niet terwijl je daar meestal meer data omzet dus echt vervelend.

verder iemand nog tips

Nogmaals met Expedia v8  50/10 en Telfort voorheen geen probleem


Hoi @Florijn11, ik pretendeer geen expert te zijn :innocent: , dat is alleen een forumtitel die is toegewezen :blush:

Helaas heb ik op dit moment geen idee wat het dan kan zijn.


Je zou 5 GHz WiFi misschien nog uit kunnen schakelen...


Je zou 5 GHz WiFi misschien nog uit kunnen schakelen...

Ja nu heb ik wel wifi op mijn laptop maar slechts 5 MB/s down en upload.8

Met Expedia v8 en 50/10 was dat 30 MB/s

Ook werkt de internetradio nu weer

Bij het modem haal ik nu nog 30 MB/s

Ook niet echt een oplossing.

Iemand nog ideeën


Kan ik in de keuken een superwifi installeren en de expiria wifi als master aangesloten gebruiken dan heb ik maar een superwifi nodig ?


Kan ik in de keuken een superwifi installeren en de expiria wifi als master aangesloten gebruiken dan heb ik maar een superwifi nodig ?

Nee, dat kan niet. Je moet 2 SuperWiFi's hebben. Tenzij u hem bekabeld aansluit, dan kan het wel.


Er moet altijd een SuperWiFi met een kabel aangesloten zijn, de volgende SuperWiFi's kunnen dan draadloos verbonden zijn. Een Experia WiFi kan de rol van de eerste SuperWiFI niet overnemen, die apparaten werken anders.


Er moet altijd een SuperWiFi met een kabel aangesloten zijn, de volgende SuperWiFi's kunnen dan draadloos verbonden zijn. Een Experia WiFi kan de rol van de eerste SuperWiFI niet overnemen, die apparaten werken anders.

Jasper

Het is me nog niet duidelijk dat ik nu na overgang naar Telfort en/of KPN box 12 ik in mij keuken slechte wifi bereik heb.

Voorheen kon ik met mijn labtop zonder problemen werken.

De monteur zegt dat het aan de keukenmuur ligt maar daar is niets aan veranderd.

Is het wifi bereik van de KPN box 12 minder dan Telfort wifi met Experia V8 ?

Heeft de aanbevolen snelheidsverhoging derhalve wel zin ?

Hopend op een duidelijke verklaring

mvg

 

Marius

 


Er moet altijd een SuperWiFi met een kabel aangesloten zijn, de volgende SuperWiFi's kunnen dan draadloos verbonden zijn. Een Experia WiFi kan de rol van de eerste SuperWiFI niet overnemen, die apparaten werken anders.

Jasper

Het is me nog niet duidelijk dat ik nu na overgang naar Telfort en/of KPN box 12 ik in mij keuken slechte wifi bereik heb.

Voorheen kon ik met mijn labtop zonder problemen werken.

De monteur zegt dat het aan de keukenmuur ligt maar daar is niets aan veranderd.

Is het wifi bereik van de KPN box 12 minder dan Telfort wifi met Experia V8 ?

Ja, in uw situatie kennelijk wel.

Heeft de aanbevolen snelheidsverhoging derhalve wel zin ?

Volgens mij heeft niemand het over snelheidsverhoging toch?

Hopend op een duidelijke verklaring

mvg

 

Marius

 

 


Ik zou graag de mening van KPN ontvangen

Zij kennen de apparatuur en kunnen ook na gaan wat de overgang van Telfort naar KPN voor invloed heeft op het signaal in mijn omgeving.

Meerder gebruikers ondervinden ondanks beweringen dat het alleen een administratieve overgang is toch problemen.

mvg

Marius


Een snelheidsverhoging van het abonnement maakt het bereik van het WiFi netwerk niet anders. WiFi begint in het modem, het netwerk buitenshuis (datwordt aangepast als je technisch van Telfort naar KPN wordt overgezet) heeft geen invloed op de sterkte van de WiFi. De snelheid van de WiFi kan hoger worden als je dat wijzigt, binnen bereik van het netwerk. De andere opties die zowel hier, als in je nieuwe topic, genoemd zijn hebben meer effect dan de snelheid van het abonnement verhogen.


Een snelheidsverhoging van het abonnement maakt het bereik van het WiFi netwerk niet anders. WiFi begint in het modem, het netwerk buitenshuis (datwordt aangepast als je technisch van Telfort naar KPN wordt overgezet) heeft geen invloed op de sterkte van de WiFi. De snelheid van de WiFi kan hoger worden als je dat wijzigt, binnen bereik van het netwerk. De andere opties die zowel hier, als in je nieuwe topic, genoemd zijn hebben meer effect dan de snelheid van het abonnement verhogen.

Jasper je hebt mijn vraag niet volledig beantwoord;

Het is me nog niet duidelijk dat ik nu na overgang naar Telfort en/of KPN box 12 ik in mij keuken slechte wifi bereik heb.

Voorheen kon ik met mijn labtop zonder problemen werken.

De monteur zegt dat het aan de keukenmuur ligt maar daar is niets aan veranderd.

Is het wifi bereik van de KPN box 12 minder dan Telfort wifi met Experia V8 ?


Is het wifi bereik van de KPN box 12 minder dan Telfort wifi met Experia V8 ?

Volgens mij hoef je dat niet te vragen. Want dat heeft u zelf al geconstateerd. Toch?


Is het wifi bereik van de KPN box 12 minder dan Telfort wifi met Experia V8 ?

Volgens mij hoef je dat niet te vragen. Want dat heeft u zelf al geconstateerd. Toch?

IK ZOU GRAAG HET STANDPUNT VAN KPN VERNEMEN.


Daarvoor hoef je niet in capslock te schrijven hoor :slight_smile:

Het antwoord op je vraag is nee, de V12 is niet minder dan de V8 met WiFi. Vaak lezen we juist dat mensen de WiFi daarvan als beter ervaren. De V8 heeft alleen de 2.4 GHz band, waar de V12 zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz band heeft. Beide worden naast elkaar uitgezonden. De 2.4 GHz is zoals je die gewend bent van de V8, de 5 GHz is sterker op kortere afstand. Jouw keuken is buiten het bereik daarvan, waardoor je op de 2.4 GHz zit. Vaak kan het signaal met de WiFi Manager verbeterd worden, vandaar dat we die eerder hebben genoemd. 


Daarvoor hoef je niet in capslock te schrijven hoor :slight_smile:

Het antwoord op je vraag is nee, de V12 is niet minder dan de V8 met WiFi. Vaak lezen we juist dat mensen de WiFi daarvan als beter ervaren. De V8 heeft alleen de 2.4 GHz band, waar de V12 zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz band heeft. Beide worden naast elkaar uitgezonden. De 2.4 GHz is zoals je die gewend bent van de V8, de 5 GHz is sterker op kortere afstand. Jouw keuken is buiten het bereik daarvan, waardoor je op de 2.4 GHz zit. Vaak kan het signaal met de WiFi Manager verbeterd worden, vandaar dat we die eerder hebben genoemd. 

Nu begin ik het te begrijpen.

Het 2,4 GHZ bereik van de V12 is dus zwakker als van de V8.

Ik heb de 5 GHZ van de V12 ook al uitgeschakeld geen verschil

Al en al ben ik dus met de V12 van de regen in de drup beland.

Hoe kan KPN in dit geval de zaak oplossen?


Hallo @Florijn11 

Het 2,4 GHZ bereik van de V12 is dus zwakker als van de V8.

Wie schrijft dat? Ik zie dat nergens.

@Jasper Jasper schrijft alleen dat de V8 alléén over de 2.4-band beschikt en dat de Box12 zowel over de 2.4- als over de 5.0-band beschikt.

Omdat jouw keuken te ver weg is voor het 5.0-signaal kan deze wel de 2.4-band ontvangen, maar deze is per definitie minder snel, dat is gewoon de aard van de techniek, hoe hoger de frequentie, hoe sneller, maar hoe minder ver het bereik.