Skip to main content

Hallo

 

Hier ook ex Telfort

Heb mijn snelheid  nu verhoogd  van 50/10 naar 100/20 en kreeg derhalve een nieuw modem KPN 12.

Nu is mijn bereik in de keuken minder gsm en Tablet werken nog wel maar laptop niet meer.

Waarom krijgen ex telforts geen reductie op de super wifi"s  om dit probleem te verhelpen ?

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Florijn11 

Het 2,4 GHZ bereik van de V12 is dus zwakker als van de V8.

Wie schrijft dat? Ik zie dat nergens.

@Jasper Jasper schrijft alleen dat de V8 alléén over de 2.4-band beschikt en dat de Box12 zowel over de 2.4- als over de 5.0-band beschikt.

Omdat jouw keuken te ver weg is voor het 5.0-signaal kan deze wel de 2.4-band ontvangen, maar deze is per definitie minder snel, dat is gewoon de aard van de techniek, hoe hoger de frequentie, hoe sneller, maar hoe minder ver het bereik.

 

De snelheid is het probleem niet het is het bereik

Waarom heb ik dan met Telfort V8 en alleen het 2.4-signaal jaren geen problemen gehad en de keukenmuur niet veranderd is ?

Het is derhalve duidelijk dat het bereik van KPN box V12 in de 2.4 band minder bereik heeft als Telfort V8


Daarvoor hoef je niet in capslock te schrijven hoor :slight_smile:

Het antwoord op je vraag is nee, de V12 is niet minder dan de V8 met WiFi. Vaak lezen we juist dat mensen de WiFi daarvan als beter ervaren. De V8 heeft alleen de 2.4 GHz band, waar de V12 zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz band heeft. Beide worden naast elkaar uitgezonden. De 2.4 GHz is zoals je die gewend bent van de V8, de 5 GHz is sterker op kortere afstand. Jouw keuken is buiten het bereik daarvan, waardoor je op de 2.4 GHz zit. Vaak kan het signaal met de WiFi Manager verbeterd worden, vandaar dat we die eerder hebben genoemd. 

Ook de wifi manager komt er niet telkens :Balen probeer het later nog eens:

Logisch de snelheid zakt in de keuken soms onder de 1mb/s voorheen met Telfort V8 altijd minimaal 8MB/s

Wil KPN het oplossen?


Hallo @Florijn11 als je de wifi-manager regelmatig even opnieuw probeert, steeds iets verder weg van de keuken en iets dichterbij het modem totdat de manager wel pakt, dan kun je het testen en het resultaat van de manager opvolgen.

Succes.

 


Heb ik uitvoerig gedaan

Manager geeft nu telkens zelfde antwoord ook als de snelheid max is vlak bij modem.

KPN gebeld krijg nieuw modem

Wordt vervolgd


Heb ik uitvoerig gedaan

Manager geeft nu telkens zelfde antwoord ook als de snelheid max is vlak bij modem.

KPN gebeld krijg nieuw modem

Wordt vervolgd

Nieuw modem gekregen V10 ipv V12 wat niet gecommuniceerd is?

Nu wisselende wifi en geen tv en tel

Weer gebeld na lang wachten en 2 maal door verbinden tech, medwerker gesproken.

Kon op afstand probleem niet oplossen.

Wellicht oude telfort software in tv box oorzaaak.

Morgen komt de 2de monteur.

Wifi van V10 is soms prima in de keuken  meer dan -70 dBm maar valt met tussen pozen weg onder de -84dBm en dan valt mijn internetradio uit terwijl in het verleden met Telfort v8 dit jaren prima was

Het V10 modem heeft toch wifi 4 terwijl V12  wifi 6 heeft ?

Wordt weer vervolgd


De tv-ontvangers van Telfort hadden al langer dezelfde software als die van KPN, alleen het logo was anders en de pakketten die aangezet konden worden. Verder was dat al identiek, dus dat is het niet. De tv-ontvanger heeft ook geen invloed op wisselende WiFi, die lijken het niet te zijn dus. Als alles nu hapert kan het ook zijn dat de volledige verbinding, voordat het bij de Experia Box aankomt, wegvalt. De monteur zal dat kunnen nakijken. 

De V12 is ons enige modem met WiFi 6 inderdaad. De V10 die je hebt gekregen heeft net als de V12 zowel de 2.4 GHz als de 5 GHz band.


De tv-ontvangers van Telfort hadden al langer dezelfde software als die van KPN,

 

Jasper de monteur vertelde een ander verhaal maar het heeft weinig zin om daar hier op in te gaan.

Verwacht wel dat ex Telfort klanten nog soortgelijke problemen kunnen verwachten

Ik heb nu genoeg inzicht om eea te begrijpen.

Monteur heeft een zogenaamde Monteurs reset gedaan nu voorlopig alles oke ook in de keuken.

Alle software opnieuw geladen

Fijn dat de ook de radio weer storings vrij werkt.

 


Nou ik verwacht niet dat veel ex Telfort klanten dit soort problemen tegen komen. De meeste mensen snappen dit soort problemen namelijk meteen en ondernemen dan zelf aktie. Die zijn zo slim om een goed Wi-Fi netwerk aan te leggen. 


De monteursreset is iets op de Experia Box, niet op de tv-ontvangers. De Experia Boxen kunnen wel een andere software hebben omdat het Telfort netwerk VLAN 34 gebruikt en het KPN netwerk VLAN 6. Het kan zijn dat er in dat telefoongesprek een misverstand was tussen beide apparaten. Dat de monteur het zo heeft kunnen verbeteren is goed om te lezen :slight_smile:


Nou ik verwacht niet dat veel ex Telfort klanten dit soort problemen tegen komen. De meeste mensen snappen dit soort problemen namelijk meteen en ondernemen dan zelf aktie. Die zijn zo slim om een goed Wi-Fi netwerk aan te leggen. 

 

Dat is dan niet slim.

Ik heb nu mijn oude zoals bij telfort prima wifi ook in de tuin terug en heb geen kabels hoeven te trekken ofde tuin moeten bekabelen en het is dus niet de keukenmuur zoals de eerste monteur rapporteerde.

Heb nu  en Had dus een uitstekend Wi-Fi netwerk.


Voor zo lang het duurt.


Voor zo lang het duurt.

Bij telfort 5 jaar tot kpn de stekker er uit trok:joy: