Skip to main content

 

onze WiFi valt steeds weg .

ben al vaak bezig geweest om het goed te krijgen 

dan gaat het even goed 

maar valt steeds weer slechte WiFi 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Probeer de wifi van het modem eens uit te zetten? Ca 15 seconden op het wifiknopje van het modem drukken.  Moet er wel bij zeggen dat ik niet zeker weet of dat lukt.


Probeer de wifi van het modem eens uit te zetten? Ca 15 seconden op het wifiknopje van het modem drukken.  Moet er wel bij zeggen dat ik niet zeker weet of dat lukt.

Het is niet zozeer een wifi probleem, maar een snelheid probleem . Het lijkt mij een “ kabel” probleem omdat ook het geluid van de bekabelde ( cat6) tv zo nu en dan hapert . Ook het schakelen naar een andere zender duurt soms langer dan normaal. Ook youtube laden duurt soms langer dan normaal. 
Deze “problemen “ komen regelmatig voor.


Heb je een switch, draadloze verbindingsets of een omvormer van zonnepanelen op het netwerk zitten?


Heb je een switch, draadloze verbindingsets of een omvormer van zonnepanelen op het netwerk zitten?

Omvormer zonnepanelen sinds 2 jaar en een switch. Dit draait al een paar jaar zonder problemen.


Heb je een switch, draadloze verbindingsets of een omvormer van zonnepanelen op het netwerk zitten?

Omvormer zonnepanelen sinds 2 jaar en een switch. Dit draait al een paar jaar zonder problemen.

 


Ook vandaag, zondag 3 december lukt het kpn niet om mij te helpen. De verbinding tot aan de modem is te traag🤷‍♂️


Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je meet met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten apparatuur. Heb je toevallig een omvormer van het merk SMA?


Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je meet met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten apparatuur. Heb je toevallig een omvormer van het merk SMA?

Omvormer is van solar edge


Goedenavond ook hier sinds gisteren gezeur met de WIFI versterkers. Er is vrijdag op zaterdag onderhoud geweest en sinds gisteren ge-OH. Al van alles geprobeerd. WIFI-lichtje op router/modem blijft nu in ieder geval aan maar de drie punten vinden het niet nodig om door te gaan. Ze net weer gereset (helemaal blanco) gemaakt volgens tip KPN. Sluit ik hem aan op de router/modem start hij op. En is het lampje groen. Zet ik hem op zijn plaats dan wordt hij rood. Terwijl hij daar tot vrijdagavond goed gewerkt heeft. Welk willekeurige versterker ik ook pak. En inloggen op het punt????? Al helemaal geen idee hoe dat moet. Daar kom ik helemaal niet uit. 

Iemand tips?


Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je meet met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten apparatuur. Heb je toevallig een omvormer van het merk SMA?

Vanmorgen weer geprobeerd zonder succes.

 

 


@Submerged Een beetje een late reactie, ik zie ze reacties op dit oudere topic nu pas. 

Ook zag ik dat je je forumprofiel had ingevuld en dat er voor vandaag een monteur gepland staat. 

Zou je kunnen laten weten of en zo ja, hoe de situatie hiermee opgelost is? 


@Submerged Een beetje een late reactie, ik zie ze reacties op dit oudere topic nu pas. 

Ook zag ik dat je je forumprofiel had ingevuld en dat er voor vandaag een monteur gepland staat. 

Zou je kunnen laten weten of en zo ja, hoe de situatie hiermee opgelost is? 

Ik laat het weten 


Goedenavond ook hier sinds gisteren gezeur met de WIFI versterkers. Er is vrijdag op zaterdag onderhoud geweest en sinds gisteren ge-OH. Al van alles geprobeerd. WIFI-lichtje op router/modem blijft nu in ieder geval aan maar de drie punten vinden het niet nodig om door te gaan. Ze net weer gereset (helemaal blanco) gemaakt volgens tip KPN. Sluit ik hem aan op de router/modem start hij op. En is het lampje groen. Zet ik hem op zijn plaats dan wordt hij rood. Terwijl hij daar tot vrijdagavond goed gewerkt heeft. Welk willekeurige versterker ik ook pak. En inloggen op het punt????? Al helemaal geen idee hoe dat moet. Daar kom ik helemaal niet uit. 

Iemand tips?

 

Ik neem aan dat je het over de witte of zwarte mesh wifi punten hebt en niet over versterkers. Zoiets kan vele oorzaken hebben bv misschien door een software update dat het signaal sterk genoeg moet zijn dat dat iets is aangepast voor een stabieler wifi netwerk, etc etc, maar helaas is iedereen bezig met updaten van hun wifi netwerk, lees je buren, dus dat is waarschijnlijker de nieuwe storing waardoor je onvoldoende bereik hebt op de oude plek omdat je buren jouw RF signaal meer storen dan voorheen. Tenzij je een stoorzender zelf er tussen hebt gezet, bij wijze van een metalen schilderij opgehangen tussen de verzender en ontvanger, maar zoiets zal het denk ik niet zijn.

 

Je hebt denk ik 2 oplossingen. 1 de wifi pod dichterbij de verzender te verplaatsen (modem indien van toepassing (type afhankelijk) dan wel de eerste wifi pod die bekabeld is aangesloten op de modem.

 

2 Maar de juiste en beste oplossing is een afgeschermde solid copper core CAT 6e of hoger te gebruiken en je (2de) wifi pod dus ook bekabeld aan te sluiten want een wifi backbone (niet bekabeld dus) werkt vaak niet zo goed, wat een algemeen rf probleem is. Hierdoor zal je wifi pod stabieler zijn en verder weg kunnen staan, maar ook niet te ver ivm de mesh dekking. Ook zal je interne wifi connectie snelheid hoger kunnen zijn dan voorheen (dit is ook deels bepaald door de ingebouwde wifi chip in je telefoon, tablet pc etc en dat scheelt meer als je zou verwachten een samsung tab a8 is vele malen langzamer en zwakker dan een S23 op dezelfde wifi pod en zelfde afstand bv (ik heb hier alleen over de wifi verbinding)). Dit is bv mijn laptop wifi verbindings snelheid: 2402/2402 (Mbps) (ontvangen/verzenden) op dit moment wat ook de max snelheid (5ghz band in dit geval) is van mijn wifi pod (tplink 6e, geen (witte) kpn pod (meer)) die met een 20 meter cat kabel verbonden is. Trek ik de kabel er uit dan heb ik ook geen verbinding meer omdat het te ver staat, zet ik het een paar meter dichterbij dan kan de verbinding weer tot stand komen, maar die is ook niet zo stabiel en niet zo snel als met de cat kabel. Ik had dit ook met de witte wifi1 pod gedaan voordat ik ging upgraden en daar was dat precies eender, afgezien van de lagere connectiesnelheid en wifi rijkwijdte, maar de zwarte wifi2 zal daar max 1300? halen en een betere rijkwijdte? denk ik wat ook beter zal zijn als wifi1. 

 

zijn het wel wifi versterkers dan zou ik upgraden naar een moderne mesh systeem zoals de kpn wifi2 pods. Ander merk zou ik in dit geval niet aanraden.


@Submerged Een beetje een late reactie, ik zie ze reacties op dit oudere topic nu pas. 

Ook zag ik dat je je forumprofiel had ingevuld en dat er voor vandaag een monteur gepland staat. 

Zou je kunnen laten weten of en zo ja, hoe de situatie hiermee opgelost is? 

De internetsnelheid is nu weer uitstekend. Wat betreft het geluid van de tv, dat is nog even afwachten.


Reageer