Skip to main content

Ik vraag me af hoe het bij kpn zo kan zijn dat je als vaste klant(18 jaar) en bij reeds meerdere malen contact te hebben gehad over de slechte WiFi dat na 10 x gebruiken van de WiFi tuner KPN het kanaal wijzigt waardoor het steeds slechter werd en dan als laatste optie geeft dat je een versterker set kan kopen voor 149 euro(maar wel met korting) terwijl alle overstappers van Nederland deze kado krijgen bij elk nieuw abonnement.Ik betaal 73 euro per maand en heb alleen goede wifi op de beganegrond!!!Zit er nu na 18 jaar toch aan te denken om dan toch maar over te stappen naar een andere provider.

 

Ook bij jou is goed Wi-Fi mogelijk. Welke snelheid heb je via Wi-Fi en welke als je bekabeld meet?


Ik betaal voor 100/100 en heb nu beneden 98/98 en boven op de eerste 22 en op zolder 0.


En je hebt alleen een modem denk ik. Welk type en waar heb je die staan?


Ik heb een experia box V10 staat vrij in de huiskamer.Eerst hing hij in de meterkast maar toen was het helemaal drama en heb ik na bezoek van monteur zelf een kabel getrokken naar de huiskamer toen werd het beter maar nog steeds niet wat ze me belooft hebben en op zolder komt het helemaal niet meer.

 


Maar beneden is het toch goed nu???


Ja beneden wel maar op de kamers van mijn kinderen is het slecht of helemaal geen internet.


Het is anno 2020 bijna niet meer mogelijk om door het hele huis Wi-Fi te hebben met alleen een modem.  Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht is.  Zeker de 2.4Ghz zit overvol.  Je zal dus met Wi-Fi versterkers aan de slag moeten.  Bij voorkeur de bekabelde uitvoering.  De super wifi's gaan je helaas niet helpen. De bekabelde uitvoering krijg je gratis via de wifimanager.  Maar die moet je wel zorgvuldig doen.


Dan heb ik iets om over na te denken heb nl niet zo’n trek in kabels trekken en wegwerken.


Dat snap ik helemaal.  Het is veel werk maar succes gegarandeerd.  Zeker als er kinderen zijn die gamen gaat er niets boven een stabiele bekabelde verbinding. Ga vooral niet aan de slag met draadloze verbindingsets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk.  Dat wordt een grote teleurstelling. Investeren in de super wifi's kan maar dan moet de opstelling wel heel strategisch zijn. Ik geef je daar graag advies in als je dat overweegt.


Ik heb een ander systeem maar beetje te vergelijken met de super wifi.

1 staat in de woonkamer en maakt verbinding met nummer 2 ik de gang beneden. Die schijnt door naar nummer 3 op zolder. In het hele huis fijn wifi maar dit kan bij een ander slechter zijn.

Investeren in goede bekabeling zou je voor de komende jaren veel irritatie voorkomen.