Skip to main content
Antwoord

Wifi doet het niet Box 12 modem wel

• July 12, 2025
  • 14 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik heb een modem box 12, en alles doet het behalve de wifi. Ook brandt hier geen lichtje bij.

Ik heb de stekker al uit het stopcontact gehaald en er na een minuut ingedaan, zodat de modem opnieuw opstartte, maar dit heeft niet geholpen.

Bij de klantenservice word ik ook niet veel wijzer, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Hoe krijg ik de wifi weer aan de praat? Er is geen storing oid, dus daar ligt het ook niet aan.

Beste antwoord door DanielleHeijboer

Tv werkt wel gewoon. Ik heb verder geen bekabelde pc/laptop.

Op mijn modem branden nu de lichtjes bij internet, tv en power, maar het lichtje van wifi brand niet

Zonder kabel en met wifi uit kan je natuurlijk niet in modem inloggen om daar wifi in te schakelen. Het was een bug dat je met wifi knop aan de zijkant wifi niet kan inschakelen, ik weet het niet of je modem nog steeds deze bug heeft. Het helpt alleen het modem te hard resetten met de reset knop op de achterkant.

Hi ​@DanielleHeijboer, probeer eens met de schakelaar aan de zijkant van je Box 12 je WiFi weer aanzetten. Even een tijdje ingedrukt houden, het WiFi lampje gaat dan vanzelf weer branden. Lukt dit wel?
​​​​​​

Jullie worden allebei heel erg bedankt, want ik heb dit gedaan en de wifi doet het weer.

Iedereen heel erg bedankt die de moeite heeft genomen om te antwoorden en mee te denken

14 reacties

• July 12, 2025

Als je via http://192.168.2.254/ inlogt kan je dan de Wifi niet zelf aanzetten?

Waarschijnlijk heeft jouw box 12 een update gekregen en is daarmee de Wifi uitgezet.

192.168.2.254 opent niet.

En als mijn box 12 een update heeft gehad waardoor de wifi uit is gezet, hoe zet ik hem dan weer aan? Of doet iemand anders dat?

• July 12, 2025

Gebruik je een laptop of pc die bekabeld aangesloten is?

• July 12, 2025

Gebruik je een laptop of pc die bekabeld aangesloten is?

Dat zal wel moeten want zonder Wifi kom je niet in de webomgeving 😀

​@DanielleHeijboer 

Mogelijk helpt de online hulp pagina.

https://www.kpn.com/service/ugs/internet-wifi-problemen

Dit heb ik inmiddels meerdere keren geprobeerd, maar dat lost niks op. 

Het inloggen zelf is trouwens al vrij moeilijk om voor elkaar te krijgen

• July 13, 2025

Dit heb ik inmiddels meerdere keren geprobeerd, maar dat lost niks op. 

Het inloggen zelf is trouwens al vrij moeilijk om voor elkaar te krijgen

Kan je niet aanmelden met je KPN ID via die laatste link? Kom je wel in je Mijn KPN omgeving?

Is het antwoord op beide vragen nee zal je dit moeten doen zoals Marlon beschrijft.

• July 13, 2025

En aan "dat lost niks op" hebben we hier op het forum niets aan. Om je te kunnen helpen zal je toch moeten vertellen wat er gebeurt, wat je ziet en wat er niet lukt. Wij zijn niet helderziend. 

Op het moment lukt het ook niet om in te loggen bij MijnKPN. 

En dat lost niks op was misschien niet mijn handigste opmerking om te maken.

• July 13, 2025

Heb je op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel internet? Tv? Heb je dat? Werkt dat?

Op mijn modem branden nu de lichtjes bij internet, tv en power, maar het lichtje van wifi brand niet

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 13, 2025

Zonder kabel en met wifi uit kan je natuurlijk niet in modem inloggen om daar wifi in te schakelen. Het was een bug dat je met wifi knop aan de zijkant wifi niet kan inschakelen, ik weet het niet of je modem nog steeds deze bug heeft. Het helpt alleen het modem te hard resetten met de reset knop op de achterkant.

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • July 13, 2025

Hi ​@DanielleHeijboer, probeer eens met de schakelaar aan de zijkant van je Box 12 je WiFi weer aanzetten. Even een tijdje ingedrukt houden, het WiFi lampje gaat dan vanzelf weer branden. Lukt dit wel?
​​​​​​

​​​​​​

Jullie worden allebei heel erg bedankt, want ik heb dit gedaan en de wifi doet het weer.

Iedereen heel erg bedankt die de moeite heeft genomen om te antwoorden en mee te denken

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@DanielleHeijboer. Welkom op de KPN Community! Gelukkig was daar de redders in nood ​al in de vorm van ​@TDN en ​@DaveA. Heel erg fijn dat jullie wilden meedenken! En de rest trouwens ook. 

Ik heb ook jouw laatste reactie nu als beste antwoord gemarkeerd, omdat daar beide reacties in staan die tot de oplossing hebben geleid. Dan kunnen anderen gelijk zien wat ze moeten doen bij eenzelfde probleem. 

Ik ben blij dat het opgelost is! En mocht je nog eens iets hebben, open dan zeker weer een nieuw topic.Â