Skip to main content

Hallo allen,

 

Hierbij een vraag over mijn internetsnelheid. Ik heb een 100/100mbit glasvezel abbo bij KPN.

Mn telefoon haalt via wifi ruimschoots de snelheid. Ik heb tv via een superwifi punt. Mijn pc heb ik met 2 verschillende wifi ontvangers geprobeerd, allebei snelheden van 60 a 70 down en 1,5 tot 2 up. Bekabeld zelfde verhaal alleen is de down nog lager. Screenshots zijn van bekabeld. De kabel zit rechtstreeks in de modem in de meterkast. Wat kan ik nog proberen?

 

 

Dit is wel bijzonder.  Wil je een keer meten met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten appartuur? En meet dan met de Ookla app die je in Windows kan vinden.  Je zou nog het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom kunnen halen. 


Dank voor de tips, zal het vanavond even even proberen. Er zitten verder geen apparaten aan het modem, alleen het superwifi apparaat, tijdens meten had ik de tv ontvanger uit staan



Na opnieuw opstarten van nt1 en modem dit overgehouden 🥶

 


terwijl ik in m’n modem zit draadloos krijg ik dit nu, down is goed, up blijft achter


Dit lijkt inderdaad niet goed te gaan. Ik denk dat je er verstandig aan doet om de klantenservice 0800-0402 te bellen.  Zij kunnen dan met je meekijken en indien nodig een monteur aansturen. 


Ik zal vandaag eens bellen, heb al zoveel verschillende dingen geprobeerd 


Goedemorgen @Daniël-Z en welkom hier op ons forum!

Heb je hier inmiddels contact over gehad met onze helpdesk en zo ja, wat is hier verder uitgekomen?


Geen idee wat ik allemaal gedaan heb en door wat ik allemaal geprobeerd heb, maar het werkt naar behoren nu. Fingers crossed, draadloos goede waarden. Dank iig voor de hulp. 👍🏼


Geen idee wat ik allemaal gedaan heb en door wat ik allemaal geprobeerd heb, maar het werkt naar behoren nu. Fingers crossed, draadloos goede waarden. Dank iig voor de hulp. 👍🏼

Dat is goed om te lezen en ook bedankt dat je dit nog even hebt laten weten @Daniël-Z :) 

Fingers crossed inderdaad (ik doe met je mee!) en mocht het probleem onverhoopt toch terugkeren, laat het ons dan vooral weten!