Skip to main content

Hallo iedereen!

Misschien dat iemand me hier kan helpen. Momenteel heb ik een internet verbinding bij KPN. Pakketsnelheid tot maximaal 1 gbit. Bekabeld is dit prima zit ik rond de 900mbps. Helaas heb ik een probleem met de wifi. Mijn internetsnelheid varieert daar ongelofelijk erg mee. Beneden zit het soms rond de 500 mbps maar kan ook in een keer naar de 50 mbps schieten en daar een tijdje op blijven hangen. Boven is het meestel rond de 200 a 300 voorheen en nu ineens keldert het naar 20 - 70 mbps. Verder heb ik gekeken of er apparaten waren die konden storen maar alles uitzetten en loskoppelen had geen nut. Voorheen heeft tie t altijd prima gedaan. 

 

Vorige week contact gehad met kpn helaas werd toen aangegeven dat wss het modem defect zou zijn. Week gewacht maar niet meers gehoord dus uiteindelijk weer teruggebeld bleek dat ze me geen nieuwe modem zouden kunnen sturen omdat bekabeld internet het wel gewoon goed deed. Nu word er een onderzoek ingesteld naar de problemen, Heb alle stappen al met de medewerkers ondernomen zoals herstarten, resetten etc etc.

Modem: experia box v10!

Misschien heeft iemand op dit topic nog ideeen?

Kijk eens via onderstaande link voor hulp @Sandra van Gestel :

 


Kijk eens via onderstaande link voor hulp @Sandra van Gestel :

 

Heel fijn voor je reactie! helaas heb ik al deze stappen al uitgevoerd. Wifi help werkt niet. Om nou wifiversterkers te kopen vind ik onzin. Voorheen deed alles het prima op hoge snelheid rond het hele huis.


Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten de de stroom en herstart en geef daarna de V10 eens een fabrieksreset @Sandra van Gestel 


Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten de de stroom en herstart en geef daarna de V10 eens een fabrieksreset @Sandra van Gestel 

Bedankt voor de reactie! Ook al gedaan. 2 minuten gewacht had geen effect.


Met de V10 zul je draadloos nooit 1Gbit/s halen, onder optimale omstandigheden misschien de helft bij de 5.0-band en daar weer de helft van bij de 2.4-band @Sandra van Gestel 

Heb de kanalen van de 2.4-  en de 5.0-band wèl op AUTO staan?

Heb je bandsteering wel aan staan ?

 


Waarom 2 topics openen over hetzelfde onderwerp @Sandra van Gestel , is tegen de huisregels, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

 


Ha @Sandra van Gestel, ik zie inderdaad dat je ook in je andere topic weer gereageerd hebt. Die zal snel opgepakt worden door mijn collega. Dit topic zal ik sluiten, zodat er geen zaken door elkaar gaan lopen.Â