Skip to main content

Hoi,

 

Mijn internet is gisteren aangesloten, maar de WiFi is heeeeel traag. (Snelheid 30-65) terwijl ik dacht met een 1000mbit abonnement wel goed te zitten.

Ik moet nog 2 wifipunten aansluiten, maar het lijkt mij dat ik zelfs zonder deze punten wel een veel betere WiFi zou moeten ontvangen (waar betaal k anders voor) Is er nog iets wat ik kan doen? Anders wijzig ik het abonnement naar een veel goedkopere.

1gb via wifi ga je nooit halen.  Dit kan alleen bekabeld.  Welk type modem heb je?


@Joep1965 V10a ... die 1gb had k niet verwacht, ondanks dat ze het 'verkopen' maar het lijkt mij dat ik nu veeeeel te laag zit.

 

Als m'n zoon op de switch zit en ik op mijn telefoon via de WiFi dan hapert hij continu. Met wel 1 streepje bereik.


Om met het begin te beginnen,  heb je als je met een bekabelde pc of laptop meet wel ca 1gb? 


Hallo @Steph1362 bekabeld behoor je een snelheid te kunnen halen van ongeveer 930/930Mbit/s.

Als je draadloze apparatuur wifi6 ax ondersteunt kun je met wifi iets minder dan 900Mbit/s halen onder optimale omstandigheden.

Bij wifi 5 ac ongeveer de helft met de optimale instellingen.

Heb je de wifimanager er al eens op losgelaten?

 


@Joep1965 ik heb mijn laptop niet hier op 't moment dus kan niet checken

 (Maar mijn tv doet normaal, die is bekabeld toch?) Niet lachen haha ik heb er weinig verstand van.

 

@JanD via de WiFi manager krijg ik die 30-65 waarden. Ik verwacht via WiFi geen hele hoge waarden en dat is prima, maar in ieder geval meer dan die 65. Zoals k hierboven aangaf, ik kan op het moment helaas geen bekabelde laptop of iets checken 


Wees blij dat je nog IETS hebt… de meeste mensen als ik zo lees op het forum hebben vrijwel niets of gedeeltelijk niets! Zit gelukkig met mijn telefoon nog bij Vodafone


@Gija Nou ja, blij ben ik niet. Ik ben 7 juli 'aangesloten' en gisteren eindelijk een monteur, want verkeerde spullen. Ik betaal dus wel al vanaf 7 juli, en ja mijn mobiele telefoon ook bij Vodafone.


@Steph1362 ik ga je niet uitlachen hoor, welk type modem heb je? En waar staat ie? 


@Steph1362 Heeft u het glasvezelkastje al minimaal 2 minuten van stroom gehaald en weer aangesloten, meestal helpt dat wel.


@Joep1965 V10a en hij staat in de meterkast (naast glasvezelpunt) via de WiFi manager staat ook dat er 'niks mis' is met de verbinding.

 

@HansaanZet Ga ik proberen, zodra ik thuis ben. Had de modem al meerdere keren herstart, maar het glasvezelkastje nog niet. 


Hier ook Wifi en bekabeld heel traag (13 mbps) terwijl ik 1000mb heb. 

Dit is via de pc...


Goedemorgen @Steph1362, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al aardig op weggeholpen heeft. Via Wifi zul je altijd wat snelheid verliezen, dat gezegd hebbende moet je met de genoemde snelheden de meeste dingen wel online kunnen doen zonder problemen. Dat je weinig bereik hebt is wel een indicatie dat er nog ergens winst te halen is. We hebben hier ook een handig artikel over!

 

@Spenny, ik zie dat jij hier inmiddels een eigen topic voor hebt
@Gija  ook jij hebt al een eigen topic

Willen jullie daar toelichten waar je precies tegenaan loopt? We denken graag even mee maar dat kan echt beter even in jullie eigen topics.