Skip to main content

Hoi, we hebben op de camping KPN wifi, maar als ik als KPN klant inlog met de juiste wifi hotspot accountgrgevens dan krijg ik lang een tandwiel en dan deze foutmelding. 
gisteren lang met KPN en vier verschillende medewerkers gebeld maar niemand kon mij verder helpen. 
 

 

Hallo @Verlind ,

Je kunt bij de receptie van de camping een WiFi-code kopen. 
 

Het is al eerder gebleken dat je eigen inlogcode van KPN niet werkt op dit soort netwerken. Die camping wil ook wat aan jou verdienen. 


Wat stom dat deze mogelijkheid dan wel aangeboden wordt en vervolgens niet werkt! 


dit is inderdaad gewoon een commercieel wifi netwerk van de camping wat toevallig ook door kpn geleverd is, en heeft verder niks te maken met kpn klanten. Dat zijn 2 verschillende dingen. Het werkt dus zoals het moet werken.


@Verlind : 

KPN Hotspot is één van de meest onbekende en ondoorzichtige producten die KPN kent. 
 

Er zijn ook Hotspots waar je wel gebruik van kunt maken als KPN-klant, maar daarvoor moet je aparte inlogcodes aanmaken. Je standaard-KPN-inloggegevens werken niet op KPN Hotspots. Je kunt het proberen via deze link: 

Inloggegevens met een Internet abonnement:
Heb je Internet voor thuis bij KPN, dan ga je naar wifi.kpn.com en log je daar in met je KPN ID. Hier vind je alle informatie en instellingen om gebruik te maken van een KPN HotSpot.

bron: 

https://www.kpn.com/beleef/blog/gratis-hotspots-bij-kpn.htm

 


Als het een officiële KPN hotspot is, mioet dat als KPN klant gewoon gratis lukken, zie onderstaande links:

Het gemak van gratis HotSpots bij KPN

en 

KPN hotspots gratis op vakantieparken? Hoe log ik in? | KPN Community

@Verlind

Succes

het werkt hetzelfde als bij AH, alleen daar hoef je niet met je eigen gegevens in te loggen en kun je voor de veiligheid ook nog eens de ingebouwde VPN activeren tijdens je bezoek aan AH.

 


als je de link op de site van de camping volgt, kom je uit op een pagina van KPN met uitleg over betaalde hotspots. 


als je de link op de site van de camping volgt, kom je uit op een pagina van KPN met uitleg over betaalde hotspots. 

En die heb je ala kpn klant dus niet nodig, maar heb je recht op de gratis spot met de juiste inloggegevens.

Maar er is onduidelijkheid of de gratis inlog nog bestaat, daar heb ik in een ander topic navraag naar gedaan.

 


als ik mevrouw het camping hoofd was, zou ik dan zeker niet met zo’n hotspot leverancier in zee gaan waarbij de helft van mijn gasten gratis kan internetten. Wifi is een eerste levensbehoefte en dus een mooi business model voor een commerciele camping 😉 


@emielstroeve

Ik denk ook niet dat dit hier het geval is.

Zelf heb ik vele jaren terug een account aangemaakt met kpnwifi.nl, maar ik heb dat account nooit gebruikt. Ik zou niet weten waar er hier in de buurt zo'n KPN Hotspot zou zijn. Wel kom je soms KPN-Hotspots tegen waar je niet hoeft in te loggen.  


@Noordzee  een overzichtelij kkaartej van kpn hotspots: Wifi van KPN HotSpots | KPN Zakelijk 

het lijkt er wel een beetje op of het wel/niet gratis zijn van die hotspots iets is wat in een contract tussen kpn en de locatie vastgelegd is. En dat lijkt me ook commercieel-technisch handig


Dankjewel, dat kaartje is wel verre van actueel. Er staan locaties op die al vele jaren niet meer bestaan. 


wellicht kan een moderator hier wat meer actueler licht op laten schijnen. 


Hoi @Verlind

 

Er zijn 2 opties. De ene is gratis, de andere betaald. En soms kan een betaalde hotspot gratis zijn. Zie daarvoor deze blog hoe je gratis gebruik kan maken van een betaalde hotspot. Echter werkt dit niet altijd en dan is het dus een  betaalde Hotspot. Dan moet je tegeoed kopen en kan je daarmee inloggen. 

Het is allemaal niet heel duidelijk, begrijp ik ook maar ik kan het nu even niet anders uitleggen.