Skip to main content
Vraag

Wifi is al maanden traag, ik heb een Experia Box 12 en 3 SuperWifi 1 punten

• February 9, 2026
  • 1 reactie
  • 10 keer bekeken

Dag KPN community: 

Ik heb een Experia box v10 beneden staan en drie KPN witte schotel superwifi versterkers op elke verdieping van ons huis staan. De laatste maanden is de Wifi traag, vooral op de 1e en 2e verdieping van ons huis (niet zozeer de begane grond) waardoor ik er in online vergaderingen nogal eens uitgegooid word. 

Schotels geven wel groen signaal af.

Wat kan ik doen? Ik heb zelf aan de volgende opties gedacht: 1. vraag om een nieuwe experiabox V12 2. vervang de witte door de zwarte wifiversterker schotels. Wat is jullie advies?

Gr Mark van Vugt

1 reactie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Markvanvugt, allereerst welkom op de KPN Community.  Trage wifi is niet iets waar je op zit te wachten. Het is dan ook logisch dat je hiervoor hulp zoekt.  Ik begrijp dat je gebruik maakt van meerdere witte SuperWifi punten. Hoe zijn deze apparaten onderling met elkaar verbonden? Zijn ze bekabeld aangesloten of hebben ze onderling een draadloze verbinding? Tevens ben ik benieuwd hoe de eerste Superwifi in verbinding staat met de KPN Experia Box V10? 

Het is namelijk goed mogelijk dat als alle apparaten draadloos met elkaar in verbinding staan, deze verbinding steeds trager wordt omdat het signaal niet volledig doorkomt. Het heeft dan ook de voorkeur om zoveel mogelijk ook de SuperWifi bekabeld aan te sluiten. In ieder geval is het sowieso aan te raden om de eerste SuperWifi met een kabel te verbinden met de KPN Experia Box V10. 

Mocht bekabeld aansluiten toch niet mogelijk zijn. probeer dan de onderlinge afstanden tussen de apparaten te verkleinen.  In onze kennisbank vind je ook een artikel dat kan helpen om de wifi verbinding te verbeteren: Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi | KPN Community