Hallo @RomboutJ zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen:
Succes
hallo Jan,
Dank voor je reactie. Al die zaken al meerdere malen gedaan. Daar kom ik niets verder mee :-(
Kijkend op het forum ben ik niet de enige met ineens problemen met de wifi. Bij sommige helpt blijkbaar een reset van de modem.
Kpn probeert me nu een wifi versterker aan te smeren, maar daar zit m.i. niet het probleem, ten zijn de wifi op het modem zelf iets mankeert.
Hallo @RomboutJ , heb je de glaskast als eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad, herstart en daarna de modem een reset gegeven?
De wifisnelheid die je opgeeft is dat via de 2.4-band of de 5.0-band??
Hoe zijn de kanaaalinstellingen bij beide banden, op AUTO of handmatig een kanaal gekozen???
Heb je bandsteering geactiveerd binnen de modem voor een soepele overgang tussen de beide banden???
Ha @RomboutJ, leuk dat je je vraag op de community stelt! Even een check: bekabeld haal je nog steeds rond de 1 Gbit/s? In dat geval moeten we het inderdaad in de wifi zoeken. Het is goed mogelijk dat dit altijd goed gewerkt heeft en nu ineens minder. In het topic dat JanD deelt, worden een aantal stoorzenders genoemd. Denk aan draadloze audio apparatuur, bluetooth apparatuur, magnetrons etc. Daarnaast is het zo dat hoe drukker het op een bepaald kanaal het is, des te meer last ervaar je daarvan. Des te meer apparaten er met wifi verbinden, en niet alleen bij jou thuis, maar misschien ook wel bij de buren, des te meer hinder jij er van kunt ondervinden.
Dat gezegd hebbende: ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vragen die JanD stelt. Zo kan de community je verder helpen! Daarnaast kan je SuperWifi punten binnen 14 dagen zonder reden van opgaaf retourneren, dus je kunt het altijd eens uitproberen!