Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb onlangs glasvezel aan laten sluiten, voornamenlijk omdat mijn wifi iedere keer slecht is en daardoor mijn smart home apparaten uitvallen, Nuki deurslot en HUE Camera’s.

 

Nu lees ik op internet, dat je bij de aansluiting van glasvezel een andere router krijg die beter is, de Fritz!Box 7590.

Kunt u onze Experiabox V10 aub omruilen voor de Fritz!Box, zodat wij een beter wifi netwerk krijgen.

 

 

 

Met vriendelijke groeten

 

Anja IJzendoorn

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Haal ten eerste snel je persoonlijke gegevens weg voor iemand het idee krijgt om onaangekondigd koffie te komen drinken bij je. Met een wissel van modem ga je het echt niet beter maken wat wifi betreft.  Waar heb je he 't modem staan?


Hoi @Anja Anja welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Je kan je privégegevens het beste in je profiel zetten, dan kan een KPN-medewerker dat wel inzien. Het is beter om dat niet in het openbaar op het forum te zetten.

De kwaliteit van wifi wordt niet beter als je op een andere internettechniek zoals glasvezel overstapt. Er zijn voor wifi veel meer factoren van belang:
Wifi is een draadloos protocol: er worden radiosignalen heen en weer gezonden tussen je apparaten en je router (Experiabox). De kwaliteit hangt sterk af van het aantal obstakels tussen de router en je apparaten. Denk aan betonnen vloeren, andere electronische apparatuur, een storende magnetron (die werken op dezelfde frequentie als de wifi) en ook belangrijk: de plaats van je router. In de meterkast heeft je router meestal niet het optimale bereik (dichtbij apparatuur, veel electriciteitskabels die het signaal blokkeren, meterkast is niet het middelpunt van je woning).

Ongetwijfeld heeft iemand je verteld dat een Fritzbox beter is dan een Experiabox. Daar ben ik het wel mee eens, maar dat is niet perse vanwege de wifi. Beter kan je met superwifi-punten gaan werken als het bereik niet voldoende is. Kijk ook even naar de wifi-manager van KPN.


Ik heb al 3 superwifi’s en 2 experia wifi’s.

ja mijn router staat in de meterkast, werd mij ook gezegd in het laatste contact met KPN, maar dat is mij niet verteld toen KPN alles kwam aansluiten en ook niet toen ik overging op glasvezel. Ook is mij nooit gevraagd op welke plek ik de router wil hebben. Ik had hem liever in het kantoor gehad.

Ik heb smarthome apparatuur o.a. Ring bel met camera’s. Deze moet ik nu elke keer opnieuw “on-line” installeren omdat de verbinding dan weg valt.

 

nu werd geadviseerd door een medewerker om een 2e 24Hertz groep te maken voor deze apparatuur. Dat zou stabieler zijn voor apparatuur. 
Dus moet ik eerst weer iemand regelen die dit kan doen 😞

 

p.s. ik heb geen idee hoe ik mijn prive gegevens in mijn profiel moet zetten


Hoi @Anja Anja om je profiel bij te werken, klik hier.

De plek van je router is op zich niet zo heel belangrijk als die geen wifi uitzendt, daar heb je je superwifi punten voor. Die moeten ook wel enigzins strategisch staan voor een optimaal signaal. Heb je de wifi-manager al geprobeerd om te zien wat je kan verbeteren?


In principe hoort een modem in de meterkast en trek je vanuit daar kabels naar de verschillende etages. Zijn de wifipunten bekabeld?? Overigens is vijf wel veel hoor. 


Hoi @Anja Anja om je profiel bij te werken, klik hier.

De plek van je router is op zich niet zo heel belangrijk als die geen wifi uitzendt, daar heb je je superwifi punten voor. Die moeten ook wel enigzins strategisch staan voor een optimaal signaal. Heb je de wifi-manager al geprobeerd om te zien wat je kan verbeteren?

Hallo Anja, ja heb ik verschillende keren gedaan. De 3e wifi versterker heb ik met een bezoek van KPN er op zijn advies weer bijgenomen. Er staat er 1 in het kantoor omdat mijn printer niet draadloos te bereiken was, 1 boven bij de tv, omdat ik daar telkens geen beeld heb en de derde moet in de meterkast staan is mij verteld.

 


De derde in de meterkast lijkt me sterk, dat is zo’n beetje de slechtste plek in huis om wifi signalen te versturen. Als je hem bedraad naar de woonkamer kan krijgen, heb je thuis al een stuk beter bereik denk ik. Ik neem aan dat de rest ook bedraad is aangesloten?


De derde in de meterkast lijkt me sterk, dat is zo’n beetje de slechtste plek in huis om wifi signalen te versturen. Als je hem bedraad naar de woonkamer kan krijgen, heb je thuis al een stuk beter bereik denk ik. Ik neem aan dat de rest ook bedraad is aangesloten?

Klopt, inmiddels hebben we de super wifi, die op advies van KPN zo geplaatst is, EN door de monteur die kwam om de  wifi te verbeteren, uit de meterkast gehaald.

de wifi is idd nu veel beter 👍🏻🥰


De derde in de meterkast lijkt me sterk, dat is zo’n beetje de slechtste plek in huis om wifi signalen te versturen. Als je hem bedraad naar de woonkamer kan krijgen, heb je thuis al een stuk beter bereik denk ik. Ik neem aan dat de rest ook bedraad is aangesloten?

Klopt, inmiddels hebben we de super wifi, die op advies van KPN zo geplaatst is, EN door de monteur die kwam om de  wifi te verbeteren niet is verwijderd, uit de meterkast gehaald.

de wifi is idd nu veel beter 👍🏻🥰