Skip to main content

Hallo

Ik heb sinds kort kpn glasvezel de internet snelheid is goed maar me wifi is zwak.

Hier voor had ik Youfone 3 keer zo langzaam maar bij hun was me wifi signaal goed zelf in me tuin had ik wifi

Nu moet ik steeds me Philips Hue resetten omdat het signaal zwak is!

Heb al meerdere keren die wifi verbeteren via de app gedaan maar het signaal blijft zwak.

Net klantenservice aan de lijn gehad en dan doe je precies wat de app ook doet modem resetten.

Wat dus niets uitmaakt.

Haar conclusie schal een wifi versterker aan!!

Aan de klantenservice heb je ook niets!!

Die wilt alleen dat je nog meer kosten maakt  en totaal ongeïnteresseerd.

Heb spijt dat ik ben over gestapt raad iedereen aan om eerst met jullie buren te praten wat hun ervaring is voor dat je overstapt.

Hallo @zwakke wifi , heb je al eens geprobeerd om naar 2,4GHz over te schakelen in je router? Dat signaal is vaak sterker dan 5GHz. Het voordeel van 5GHz is dat het theoretisch sneller is.

Grote kans dat je bij de vorige provider op 2,4GHz zat.

Ander dingetje dat van invloed kan zijn is de plaats waar de wifi-router staat: staat die op dezelfde plek als voorheen?


En wat ik niet begrijp is dat je het hebt over Philips Hue resetten. De bridge van Philips zit bekabeld aangesloten op je modem en de lampen, sensoren of andere Philips apparaten verbinden dan weer met de bridge. Hier komt volgens mij geen wifi bij kijken.


Ook bij Youfone stond ie op 5ghz en op de zelfde plek.

Jullie wifi signaal is minder sterk

Een van me buren heeft ook precies het zelfde probleem.


Dat klopt de Hue bridge is via kabel maar de Hue sync box gaat via wifi.

En die staat trouwens op 2,4ghz

En nu valt me wifi van me mobiel weer weg.

Dit is dus precies het probleem.


Ik was juist naar kpn over gestapt om dat ik dan sneller internet kreeg e nu dat klopt ook

Maar had nooit gedacht dat de wifi signaal zwakke zou zijn.


Philips Hue werkt via Zigbee. En die signalen zitten in dezefde frequentieband als de 2.4GHz wifi. Ze kunnen er ook goed last van hebben en je hele Zigbee netwerk verstoren.

Ook zigbee werkt met kanalen. Het is best mogelijk dat je vorige WiFi netwerk op een ander kanaal stond ingesteld waar Hue geen last van had. En dat je nu op een kanaal zit waar Hue wel last van heeft. 

 

ZigBee and Wi-Fi Coexistence | MetaGeek

 

En wifi routers hebben antennes, ook als je ze niet van buiten ziet. En die hebben een voorkeursrichting. Dus het is goed mogelijk dat de ene router een sterk signaal heeft van voor  naar achter en de andere van links naar rechts, of van boven naar onder. 

Dus probeer de router eens te draaien

 

 

 


Glasvezel of koper heeft niets met wifi te maken @zwakke wifi 

Zie onderstaande link voor aanvullende hulp:

Verder is wifi je eigen verantwoordelijkheid en niet die van KPN.

KPN is verantwoordelijk voor een bekabeld internetsignaal op 1 apparaat volgens de afgesproken snelheid.

Ondank dat, doet KPN wel alle moeite om je wifi-signaal te verbeteren, zie bovenstaande link, maar je kunt ze er niet op aanspreken als het niet werkt zoals je wilt.

 


Als wifi je eigen verantwoordelijkheid is moeten ze ook niet adverteren met … De allerbeste wifi overal in huis.


Als wifi je eigen verantwoordelijkheid is moeten ze ook niet adverteren met … De allerbeste wifi overal in huis.

Dat is marketingtaal, daar moet je natuurlijk tussen de regels doorlezen.

Met de juiste (aanvullende) apparatuur en de juiste instellingen kun je wèl goede wifi krijgen @zwakke wifi 

Maar KPN kan natuurlijk nooit een algemene richtlijn geven voor optimale wifi, zoals je zelf uiteraard zult begrijpen, hoop ik.

Ieder gebouw en iedere omgeving is anders en moet ter plekke goed ingeregeld worden door of namens de gebruiker.

Maar als je de richtlijnen opvolgt kun je wel uitstekende wifi krijgen.

 


Reageer