Skip to main content

Dag,

 

Ik heb de experiabox V10 a. Mijn wifi doet het wel op mijn iphone en op de macbook air. De macbook air heeft de Mojave versie. Echter, mijn Macbook Pro met versie Catalina kan geen verbinding maken met de wifi. Ook op de helpdesk konden ze me niet verder helpen.

Doet het niet op zowel de 2.4 als 5 ghz.

 

De melding die ik krijg op mijn Catalina versie is: WiFI network cannot be joined. Try moving closer to the wireless router.

 

Iemand met hetzelfde probleem die me kan helpen?

 

Alvast dank

Hoi Jantje, welkom hier. 

Een bijzonder probleem inderdaad. Die melding zou betekenen dat het signaal niet sterk genoeg is, wat niet lijkt te kloppen aangezien je andere apparaten wel goed verbinden. Wekrt de Macbook Pro wel goed op andere netwerken? 

Probeer ook even om het netwerk te verwijderen in je Macbook en daarna opnieuw te verbinden. Dit doe je als volgt:
Ga naar Systeemvoorkeuren ▸ Netwerk ▸ Klik in de kolom op 'Wifi' ▸ Geavanceerd. Open vervolgens het tabblad 'Wifi' om alle opgeslagen netwerken weer te geven. Selecteer één of meerdere netwerken die je wil verwijderen en klik vervolg onderaan het overzicht op de min-knop om deze definitief te wissen. Bij meerdere geselecteerde netwerken kun je de optie 'Pas toe op alles' aanvinken om direct alle verbindingen te vergeten.


Jantje, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.