Skip to main content

Beste Kpn ,

 

Hier ook wederom weer een wifi probleem.

Terwijl ik dit bericht aan het tikken ben op mijn telefoon staat mijn telefoon op 4g 😱. Boven op zolder is de wifi weer ruk ... weer geen wifi ondanks jullie gratis  zwarte apparaatjes. Ik denk dat ik maar eens iedere dag een test ga uitvoeren en dan denk ik ... ik weet het eigenlijk wel zeker dat jullie niet de wifi leveren die ik afneem .

Sinds dat jullie de 20e werkzaamheden zouden verrichten is het alleen maar slechter ... dit kan echt niet... 

Ik verneem graag hoe jullie dit kosteloos gaan oplossen !!! 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

@H.slotboom heeft u al een kabel gelegen naar boven toe en de draadloze verbindingset buiten gebruik gesteld? 


@Nick83 , allereerst bedankt voor het mee denken.

Helaas heb ik dat allemaal de vorige keer al gedaan ...  maar dat kan niet de structurele oplossing zijn ... om een kabel naar boven te laten gaan ... daar betaal ik ook geen 70 euro voor in de maand om de kabel naar boven te laten lopen.

Na de werkzaamheden is het aleen maar slechter  geworden... ik zag dat er weer werkzaamheden ingepland staan ... ik hoop dat het dan beter is.

Ik ga namelijk niet 150 euro uitgeven voor wifi extender. 


Oh ja @Nick83  de wifi waar ik het nu over heb dat me telefoon 4g aangeeft is beneden in de huiskamer en dat is dagen zo 😪


welk type modem heeft u?


bekabelt blijft altijd het beste, wiffi heeft last van muren met beton en het ijzerwerk erin, zeker naar zolder of een andere etage, in wezen is je huis een soort faraday kooi, zoek maare es op, ik ga hier geen natuurkunde les geven, zou men zelf moeten weten of snappen, als men had opgelet had op school. dus joep ben het met je eens


h slotboom, als ik het  was bekabelen, wat geld uitgeven voor een mooi gootje om netjes weg te werken, maar zeker niet aan een wiffi ding:grin:


@Nick83 , allereerst bedankt voor het mee denken.

Helaas heb ik dat allemaal de vorige keer al gedaan ...  maar dat kan niet de structurele oplossing zijn ... om een kabel naar boven te laten gaan ...

Dat is het wel.

daar betaal ik ook geen 70 euro voor in de maand om de kabel naar boven te laten lopen.

Wat u aan KPN betaald is voor internet tot op de Experiabox. De verdere verspreiding bij u in huis is voor uw eigen rekening. Net als bij stroom, de energieleverancier verzorgt het tot de meter. Na de meter is aan u zelf. Bij water net zo.

KPN levert dan eventueel nog 2 gratis versterkers, maar dan houd het echt op. Verder doet KPN er echt niets meer aan. Gratis zeker niet.


@Nick83 Moeten ze wel leveren waarvoor je betaald...het kan echt niet zo zijn dat je op de 4g zit in de woonkamer ... 2 versterkers hebben we al ... daarnaast heb ik dit besproken met iemand die bij kpn geeft gewerkt zelfs met bekabeld test levert kpn niet wat hij moet leveren... daarnaast wekt ik zelf op een ict / facilitaire afdeling en weet ik echt wat men moet leveren ...

Oja ... je zou bijna zeggen dat je betaald wordt door kpn ...


Als het bekabelt al niet goed is moeten we daar iets aan doen, altijd bij het begin beginnen, de basis moet goed zijn.

Dus, ADSL of Glasvezel?

Welke modem/router.

Hoe is die kabel waarmee je test aangesloten en plaats eens wat testen bekabeltvanaf de router met de desktop speedtest app.


Ik ben nu ook wel benieuwd of alleen de wifi slecht is of ook de verbinding met de kabel? Modem is al eens opnieuw opgestart? Ook de Experia Wifi's al eens gereset en opnieuw aangesloten? Maakt dat nog verschil? Verder onze wifi tips al eens doorlopen? 


geen idee of het een oplossing is, maar bij mij paar jaar geleden, knipte monteur wat van de draad af, bij de inkomende, het muur kastje, daar waar je stekker in steekt, voor adsl en ging van 6 naar 14 mb.

dus hoe goed en snel is je vaste verbinding???  ik heb zelf een ruimte in bourtange muren 1,5 meter dik(vanwege een hobby) en daar werkt 4g en wifi ook,maarja 17e eeuw bouwkunst..