Skip to main content

Mijn wifi verbinding is traag en wordt ook steeds onderbroken. Het lijkt niet aan mijn PC te liggen want die doet het bijv, via hotspot en tethering op mijn smartphone sneller.

Dus ik dacht ik probeer de Wifi-manager. Na start blijft hij internet en wifi testen en komt daar niet uit.

Wat heb k daar aan ?

Hoi @Andre_P 

Slechte WiFi is natuurlijk niet meer van deze tijd. Ik hoop dat de volgende tips je op weg kan helpen.

Laat ik beginnen met een onderscheid tussen “WiFi” en “internet”. Internet is het gene wat binnen komt vanaf buiten via je router. Vanaf daar kan je een kabel trekken naar je computer bijvoorbeeld. Een kabel is altijd het meest stabiel, want de kans op storingen is veel minder. In de basis moet dit eigenlijk 99% altijd goed zitten. Heb je de mogelijkheid dit te testen met kabel? Dan kan je bijvoorbeeld een speedtest doen via https://speedtest.net. Dan weet je ook meteen of je de volledige snelheid haalt waar je  voor betaald. Je mag de resultaten delen, als je wil.

Mocht dat goed zitten, dan kan je dat afstrepen. WiFi zelf is een complexe techniek. Een bepaalde muur, magnetron of wat dan ook kan de verbinding (tijdelijk) verstoren. Daarnaast heb je ook nog: hoe verder van je router, hoe zwakker de verbinding. Heb je bijvoorbeeld je router beneden en je computer op zolder? Dan kan de verbinding al snel te zwak zijn. Je kan dit bijvoorbeeld oplossen met KPN SuperWifi punten.

Deze verbreden je Wifi netwerk met meerdere antennes, waardoor je betere dekking hebt in huis. Maar uiteindelijk is kabel toch wel het beste.

Hopelijk maakt dit al dingen duidelijker. Mocht je ergens specifiek tegen aanlopen, of een andere soort vraag hebben, stel gerust. 😀


Dat is een mooi verhaal , maar geen antwoord op de vraag waarom jullie Wifi manager blijft hangen (?)

Dit is het resultaat met kabel:

Downloadsnelheid

36.9 Mbit/s                     (zou 50Mbit moeten zijn)

Uploadsnelheid

58.9 Mbit/s

en dit met wifi, met de PC bijna tegen het MODEM aan.

Downloadsnelheid

27.1 Mbit/s

Uploadsnelheid

22.2 Mbit/s

Is dus aan de magere kant.

 

Groet. Andre


Welk type modem heb je @Andre_P ?


Experia Box v8


Experia Box v8

 

Ohh die is al zo oud. Die wordt vervangen. Je kunt dat hier regelen. Laat even weten of het gelukt is.


Nee, het lukt (ook) niet om mijn modem te checken. “Oeps er gaat iets mis” krijg ik als melding.

 


 

Oeps, er gaat iets mis

er-gaat-iets-mis.png

Sorry!

We gaan direct aan de slag om dit voor je op te lossen. Je kan nu 2 dingen doen:

Probeer opnieuwVraag om hulp

 
  • Opnieuw proberen helpt ook niet .

Dan morgen even bellen met de klantenservice 0800-0402. 


Hi @Andre_P, ik zie dat er gisteren een omruil voor je modem in gang is gezet, top! Daarmee zal je zeker een verbetering gaan merken 😊


Ik ben al naar het postnl punt gewandeld om het pakket op te halen, maar ik kreeg het niet mee. Ik moet eerst de oude afgeven van KPN.

“Zo als de waard is vertrouwt hij zijn klanten, zei men vroeger wel eens".

Als ik de oude los maak heeft de  hele woning geen televisie, internet en vaste telefonie meer, zolang ik van en naar het postkantoor onderweg ben en als de nieuwe niet zou werken of niet compleet is heb ik helemaal niks. Dat laatste zou niet de eerste keer zijn.

Mijn oude modem wordt helemaal niet meer gebruikt door KPN dus ik begrijp dit niet.


Het zal ook in de ophaalinstructies hebben gestaan, dat je meteen de oude in moet leveren, als je dat opgevolgd had had je nu al weer tv, internet en eventueel vaste telefoon gehad.

Het is Plug&Play, het is uiterst zeldzaam dat een vervangend apparaat het niet doet @Andre_P 


Het lijkt mij logischer om eerst een nieuw modem te installeren en pas als alles werkt de oude terug te sturen. Dat is de enige 100% zeker manier.

Maar kennelijk vertrouwt KPN er niet op dat ik dat netjes doe. 

In het telefoongesprek dat ik met KPN had werd trouwens niet gezegd dat ik het oude modem eerst moest afgeven. 

Overigens waarom zou ik erop vertrouwen dat alles werkt ? De wifi manager deed het al niet, de omruil link ook niet en mijn Digitenne dit weekend ook niet ! 


Het omruilprogramma van KPN is er op gericht om te voorkomen dat bruikleen-apparatuur in het illegale circuit terecht komen @Andre_P , Do’nt shoot the messenger😉