Skip to main content

De wifi manager meldt onderstaand probleem.

Geen van de oplossingen onder “Zo los je het op” is van toepassing / helpt.

Hoe los je dit wel op?
 

 

Hoi @JK5812, als je alle stappen die eronder staan hebt geprobeerd is het gek dat het nog steeds niet lukt inderdaad. Hoeveel abonnementen zijn er gekoppeld aan jouw MijnKPN account? Als er 2 vaste abonnementen zijn gekoppeld kan het zijn dat de verkeerde soms wordt gepakt. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je naast het Thuis abonnement ook een e-mail only abonnement hebt.

Ook kan je ons hierover bellen, dat is de snelste weg om dit te bekijken: 0800-0402.


Is er wellicht soms ook nog een niet aangegeven afhankelijkheid van de name Servers (DNS) van KPN?

Ik gebruik van de name servers van OpenDNS in combinatie met een gratis Cisco family account waarmee ik de meeste troep die via het internet binnenkomt er uit filter voordat er netwerkverkeer naar mijn huis plaatsvindt.


Nee, de DNS zou daar geen invloed op moeten hebben. Je bent dan nog steeds via je eigen verbinding verbonden, via een VPN krijg je een ander IP wat dit zou kunnen veroorzaken. Heb je een VPN zoals ik vroeg? Zou je de andere vragen die ik stelde ook nog kunnen beantwoorden? Ik zie niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt.


VPN stond uit. Ben nu in het buitenland…


Zijn er dan nog andere abonnementen aan de MijnKPN gekoppeld zoals ik vroeg? Om met je mee te kunnen denken heb ik wel antwoorden nodig op de gestelde vragen, zonder kan ik ook weinig.


Wij hebben 1 mobiel en 1 thuis abonnent op dit adres. Als KPN Youfone heeft overgenomen komt er nog 1 mobiel abonnement bij.


De mobiele abonnementen hebben daar geen effect op, het zijn alleen de Thuis abonnementen die invloed kunnen hebben op de Wifi Manager. Dat dat er maar 1 is is geen probleem. De vraag is dan dus wat het probleem wel is. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven? Dan kan ik ook vanaf deze kant kijken of er iets te zien is.


OK, profiel bijgewerkt.


Dank je, ik heb daarmee gekeken of ik iets kan zien. Ik zie niets wat dit kan verklaren. Ik heb ook gekeken bij de Wifi gegevens, daar zie ik een melding staan dat de Wifi Manager op 27 oktober (de dag dat dit topic is gestart) wel is doorlopen. Kreeg je toen alleen het screenshot in je eerste bericht, of heb je de manager daarna ook nog kunnen doorlopen?


Hallo Jasper,

Ik kon niet verder nadat ik op het scherm uit het screenshot was aangekomen.
Zojuist opnieuw getest zelfde resultaat.
 

Screenshot vergeten te maken waarin ik beide verdiepingen als belangrijk voor Wifi aangeef…
 

Postcode verwijderd uit screenshot…

Hier stopt de Wifi verbeteraar...

 


Ah, de Wifi Manager zelf start dus wel. Ik dacht eerst dat het al vastliep bij de eerste stap, maar je bent al een stuk verder als het vastloopt. 

Heb je ook een apparaat die met een kabel is aangesloten op het modem? Zo ja, zou je daar deze stappen eens kunnen proberen? Dat zijn ongeveer de stappen waar je hierboven bij vastliep, als het met een kabel ook vastloopt geeft het een idee welke kant we op moeten.


Helaas alleen een super WiFi, 1 tv (niet de kpn android box) en een internet radio aan de kabel. Alle overige apparatuur is draadloos.


Dat maakt het lastig proberen inderdaad. Zou je via Wifi dan eens kunnen kijken welk IP adres je krijgt en die op je profiel toevoegen?


 


Op modem:
 

 


Ik heb de adressen verborgen in je bericht, zodat ze niet openbaar zichtbaar zijn. Daarom vroeg ik of je ze in je profiel kon toevoegen. Het adres IP adres dat je via Wifi krijgt daar is het lokale internet IP adres, dat is niet het IP adres wat ik zocht. Kan je het IP adres opzoeken via bijvoorbeeld deze site: watismijnip.nl? En die daarna bij 'Persoonlijke opmerkingen’ op je profiel toevoegen, niet in een reacthe.


Het IP-Address zoals gevonden via watismijnip.nl stemt overeen met wat er in mijn abonnement voor thuis staat.

Ik heb geen idee waar ik die persoonlijke opmerkingen op mijn profiel toe kan voegen!


Persoonlijke opmerkingen is een vakje op je profiel waar je gegevens kunt invullen die verder niet voor anderen te zien zijn. Maar als het IP adres overeenkomt is dat al voldoende informatie. Ik doe hier navraag over