Skip to main content
Beantwoord

Wifi namen plotseling aangepast op mijn Experia Box V10

• 6 februari 2025
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Ben vandaag thuisgekomen en zie dat de wifi namen zijn aangepast zonder mijn weten. Hiervoor moest ik met de kabel bij de modem aansluiten om wifi namen weer goed te zetten.

Nu heb ik al meerdere malen gevraagd voor een nieuwe modem ivm snellere internet abbonement waar ik geen volledig gebruik van kan maken door de oude v10 box. Helaas heb ik geen nieuwe modem gekregen hiervoor.

Zou deze probleem een goede reden kunnen zijn om toch een nieuwe (snellere) modem te kunnen krijgen?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@AS25, de netwerknaam hoort niet zomaar aangepast te worden inderdaad. Had je de naam ooit zelf aangepast en was het nu weer de standaardnaam geworden, of iets anders? Met de informatie die je geeft is het moeilijk om er meer over te zeggen. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via de site.

Normaal gesproken wordt een modem alleen vervangen bij een defect of als het niet voldoet voor het abonnement wat je hebt. Voor een glasvezel abonnement tot 4 GBit kan het bijvoorbeeld niet, maar voor de andere abonnementen voldoet het.

Bekijk origineel

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2025

Welkom op de community ​@AS25, de netwerknaam hoort niet zomaar aangepast te worden inderdaad. Had je de naam ooit zelf aangepast en was het nu weer de standaardnaam geworden, of iets anders? Met de informatie die je geeft is het moeilijk om er meer over te zeggen. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via de site.

Normaal gesproken wordt een modem alleen vervangen bij een defect of als het niet voldoet voor het abonnement wat je hebt. Voor een glasvezel abonnement tot 4 GBit kan het bijvoorbeeld niet, maar voor de andere abonnementen voldoet het.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 februari 2025

Hi Jasper,

De namen voor de extra 2.4 en gasten wifi waren inderdaad gewijzigd naar wat de standaard naam zou kunnen zijn. Dan zal ik helaas moeten wachten tot de modem defect is, bedankt voor je feedback.

• 13271 reacties
  • 9 februari 2025

Ik heb zoiets we paar weken geleden meegemaakt bij een voormalige buurvrouw: ze belde me daarover. Het was zomaar veranderd naar iets dat begon met "KPN". Ik heb voor haar contact opgenomen met de KS en die hebben 't weer teruggezet naar de Wi-Fi naam die ze al jaren had. De betreffende V10 was nog niet overgezet naar de nieuwe kpn software. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 10 februari 2025

Je kunt de netwerknaam zelf wel weer aanpassen ​@AS25, als je die liever hebt. Ik weet niet welke softwareversie jouw V10 heeft, als die de nieuwe software nog niet heeft zal dat nog komen. De V10 is nog een prima modem en met de nieuwe software kan die nog een tijdje mee ðŸ™‚

Reageer