Skip to main content

Hallo, ik probeer mijn netwerk op2,4 te zetten, als ik naar  http://192.168.2.254 ga moet ik zo wie zo een ww invullen wil ik naar de wifi kunnen. Hoe nu verder?

 

Humphrey


Admin: zie ook ons kennisbankartikel

 

Hallo @Wout54, welkom op het forum. 

Ik help je graag verder! Om te beginnen, welk modem heb jij? In principe zou het scheiden van het netwerk niet nodig zijn. Apparaten die enkel op 2,4 GHZ werken kunnen namelijk het 5 GHZ signaal niet eens uitlezen. Mocht je het toch willen scheiden volgt hieronder de instructie:  

Het scheiden van de 2,4 en 5GHZ is enkel mogelijk op de V10. Je kan inloggen op het modem door het wachtwoord veld leeg te laten, de pagina geeft je dan de mogelijkheid om zelf een wachtwoord in te stellen. Mocht dit niet lukken, geef jouw modem dan een reset en probeer het opnieuw. Vervolgens ga je naar het kopje WIFI→ Geavanceerd. Hier kan je de 2,4 en 5 GHZ beiden een andere naam geven. Klik vervolgens op opslaan. 

Bij de V10a kan je inloggen met het “admin password” achterop het modem. Helaas heeft de V10a geen mogelijkheid om het netwerk op te splitsen.

Bij de V12 kan je eveneens inloggen met het “admin password”. Hier kan je onder het kopje wifi eventueel de 5GHZ uitschakelen. Ik raad dit echter wel af, wanneer je de 5GHZ uitschakelt kan de kwaliteit van jouw wifi sterk achteruit gaan.  

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben, ik hoor graag of het lukt! 


Hallo Hanna, thx voor de reactie. Ik heb het volgende gedaan. Kennelijk heb ik al een keer eerder ingelogd want er wordt om een ww gevraagd, die ik uiteraard niet meer weet. Ik heb daarna een reset gegeven op het modem (Experia V10) maar dat hielp niet, nog steeds niet inloggen, daarna heb ik zoals de handleiding vermeld, de stekker ong. 60 sec van het net gehaald, ook dit hielp niet, inloggen lukt gewoon niet.

Weet jij hoe ik verder kan? grtz, Wout54


Na een reset laat je het wachtwoordveld de eerste keer leeg.


Ja, daar vul ik niets in maar krijg toch de melding ‘Het ingevoerde wachtwoord is niet juist’ terwijl er geen wachtwoord is ingevuld.


Even voor de zekerheid, u heeft dit modem?

En niet deze:

 


Ja, de bovenste Experia V10


En nu….hoe kan ik verder?


U zult het toch op moeten lossen met een reset. U houd het reset knopje toch wel ongeveer 15 seconden vast?


Hallo Hanna, thx voor de reactie. Ik heb het volgende gedaan. Kennelijk heb ik al een keer eerder ingelogd want er wordt om een ww gevraagd, die ik uiteraard niet meer weet.

Er word altijd om een wachtwoord gevraagd. De eerste keer vul je gewoon niets in.


Heb je de V10 gereset door 10 sec het resetgaatje aan de achterkant 10 sec in te drukken en door het modem stroomloos te maken wordt het modem niet gereset en achterop het modem staat op een sticker ook het wachtwoord om in te loggen

 

Wellicht heb je hier iets aan

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm


Met dank!! De reset heb ik waarschijnlijk te kort gedaan. Ik heb 2.4 toepasbaar gemaakt, betekend dit nu dat beide freq. actief zijn of alleen 2,4? 


Met dank!! De reset heb ik waarschijnlijk te kort gedaan. Ik heb 2.4 toepasbaar gemaakt, betekend dit nu dat beide freq. actief zijn of alleen 2,4? 

Graag gedaan als je de 5Ghz hebt uitgezet dan zie je die niet meer verschijnen, zelf gebruik een app genaamd wifi tool dan kun je zo zien op welke band je zit zie het plaatje hier onder het is de zwarte afbeelding daarmee kun je ook wisselen van band 


 


Oke, ik zie ze allebei nog,  ik ga de app ook downloaden. 


Oke, ik zie ze allebei nog,  ik ga de app ook downloaden. 

Die app is echt handig met instellen naar een  andere band etc

 


Heb vanmiddag contact gehad met KPN om mijn wifi te scheiden in 2,4 ghz en 5 ghz. Dit heb ik nodig om een camera te installeren.  Heb een experia box v10A.

Samen geprobeerd dit voor elkaar te krijgen wat helaas niet gelukt is. Nu lees ik in een antwoord op het forum dat het niet mogelijk schijnt te zijn met de experia box v10A. Daarom lukte het waarschijnlijk ook niet. 

Klopt dit? En wat te doen om toch de camera te installeren.  Heb ik flink in geïnvesteerd. 

 

Geanne