Skip to main content
Antwoord

Wifi netwerk op sommige apparaten niet te vinden

• November 9, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Afgelopen week kreeg de omvormer van mijn zonnepanelen geen verbinding meer met ons WiFi-netwerk. Ik heb veel dingen geprobeerd (stekker modem eruit, etc) maar niets werkte. Een vriend met enige ICT-kennis heeft wat geprobeerd (waaronder naam van het WiFi netwerk veranderd) maar ons netwerk verschijnt niet in de lijst met beschikbare netwerken. Inmiddels kunnen ook de Ring deurbel en één van de Sonosboxen het netwerk niet meer vinden, maar de telefoons, laptop en de TV wel. We hebben de KPN Box 12. Weet iemand wellicht wat er aan de hand zou kunnen zijn? 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Hrweij. Welkom op de community! Het klinkt inderdaad alsof er iets geks aan de hand is met de wifi-verbinding, zeker als sommige apparaten het netwerk nog wel zien en andere niet. Ik zie dat TDN al een mogelijke oplossing heeft gegeven, heeft dit het probleem al verholpen? Het kan ook wijzen op een probleem met de wifi-instellingen, met name de combinatie van de 2,4 GHz- en 5 GHz-band. De KPN Box 12 zendt standaard beide frequenties onder één netwerknaam uit. Sommige apparaten (zoals zonnepanelen-omvormers, Ring-deurbellen of oudere Sonos-apparaten) kunnen daar moeite mee hebben.

Laat je even weten of het daarna weer lukt om verbinding te maken met je omvormer, Ring en Sonos? 

3 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

@Hrweij Probeer mal in Box12 het wifi5 profiel te laden. Als het wifi is dan te vinden, dan ligt de oorzaak in Wifi6 instelling van Box12.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 9, 2025

Ik ga het proberen! Bedankt!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Hoi ​@Hrweij. Welkom op de community! Het klinkt inderdaad alsof er iets geks aan de hand is met de wifi-verbinding, zeker als sommige apparaten het netwerk nog wel zien en andere niet. Ik zie dat TDN al een mogelijke oplossing heeft gegeven, heeft dit het probleem al verholpen? Het kan ook wijzen op een probleem met de wifi-instellingen, met name de combinatie van de 2,4 GHz- en 5 GHz-band. De KPN Box 12 zendt standaard beide frequenties onder één netwerknaam uit. Sommige apparaten (zoals zonnepanelen-omvormers, Ring-deurbellen of oudere Sonos-apparaten) kunnen daar moeite mee hebben.

Laat je even weten of het daarna weer lukt om verbinding te maken met je omvormer, Ring en Sonos?