Skip to main content

De naam van mijn WiFi netwerk (zichtbaar op mijn apparaten) is anders dan de netwerknaam (ssid) achter op het modem. Daar kwam ik achter toen ik niet meer kon inloggen in de thuis app. Terwijl we die app sinds vorig jaar gebruiken, toen we WiFi versterkers kregen. Toen werkte het wel, met hetzelfde modem. Ik wil graag weer inloggen en beheren via kpn thuis app.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Hoi @KaavA, welkom op het forum. Dat de naam van het Wifi netwerk zomaar veranderd is gek natuurlijk! Er is vorige week wel een storing mee geweest waardoor dit bij een paar klanten voor kon komen. Door handmatig in het modem in te loggen (via een bekabeld aangesloten apparaat: mijnmodem.kpn) en daar de Wifi instellingen in te stellen naar hoe je het had kan je dat oplossen. Als je last had van die storing zal je ook een sms en/of mail hebben gekregen met instructies.

Lukt het via die link om het Wifi netwerk aan te passen?


Hier vandaag precies hetzelfde probleem. Dit heb ik al ontdekt;

Wij zijn ooit gewisseld van Modem. Het nieuwe modem heeft de naam + wachtwoord van het oude modem automatisch overgenomen (vraag me niet hoe of wat, maar dat was zo). Hierna ook 2 superwifi punten kunnen aansluiten (waarvan 1 tv voor de slaapkamer verzorgt) en onze tv rechtstreeks op het modem.a

Een week geleden ongeveer functioneerde het wifipunt op de slaapkamer ineens niet meer. Lampje brande oranje, was niet te vinden in de app en heb hem uiteindelijk gereset en bekabeld weer opnieuw geïnstalleerd. 

Vandaag bij ditzelfde wifipunt opeens een foutmelding dat de verbinding met de tvzender  verbroken was. Wilde ik in de app kijken of het wifipunt weer geen verbinding had met het modem, kom ik de app ook niet meer in en wil hij constant inloggen op het modem. Uit frustratie uiteindelijk alles uitgetrokken en gereset, kan ik helemaal geen wifi meer vinden (tot het moment van resetten van het modem had ik wel nog wifi via de oude wifi naam, na resetten was deze oude naam verdwenen uit de lijst met te verbinden wifi punten). Blijkt dat het modem ineens zijn eigenlijke naam + wachtwoord aangenomen heeft (degene die achterop het nieuwe modem staan) en dus de naam + wachtwoord van mijn oud modem "vergeten" is. Alle apparaten moeten dus nu weer opnieuw verbonden worden en dus ook alle mensen die ooit hier ingelogd waren (wordt een karweitje). Na inloggen via deze gegevens heb ik weer wifi.

Heb net weer naar de app kunnen gaan, wil hij wel opeens dat ik een beheerderswachtwoord aanmaak voor het modem. Nog nooit hoeven doen om in de app te komen, maar na het verzinnen van een (zoveelste) wachtwoord kom ik er nu wel in. De wifi punten branden momenteel beide groen, maar moet ze nog op hun plek gaan zetten.

@Jasper heeft er misschien een of andere update gelopen over de modems waardoor ze opeens deze oude naam en wachtwoord vergeten en dus ook plotseling een nieuwe naam aannemen, incl nieuw wachtwoord, we niet meer kunnen inloggen op de app en superwifi punten die van slag zijn?

Het gaat bij mij overigens over een V10 modem.

@KaavA misschien ook eens kijken of dit veranderen van naam bij jou ook gebeurd is, alles eens resetten, via de telefoon op de "nieuwe" netwerknaam inloggen en dan bij de app nog eens proberen in te loggen? 


Aanvulling op vorig bericht; tijdens het tv kijken viel de verbinding opeens weer weg. Nu zat mijn telefoon weer opeens op het "oude" netwerk, maar het superwifipunt zat denk ik nog op het "nieuwe" waardoor internet weer niet beschikbaar was voor de ontvanger. Snap er nu ook helemaal niks meer van. Beide superwifi punten alweer moeten resetten en nu doen ze het weer even. Afwachten wanneer en wat er weer mis gaat...


Hoi @Fabiënne van Wersch - Willems, welkom op het forum. Het is geen update, zoals ik in mijn vorige bericht aangaf was dat een storing. Na het opnieuw ingesteld te hebben zou het modem de juiste netwerknaam moeten houden. Als ze de gegevens toch weer verliezen kan je alles een reset geven, inclusief het modem, en daarna de SuperWifi-punten resetten en instellen alsof ze net nieuw zijn. Daarna zou de apparatuur het juiste netwerk vast moeten houden.


na de reset zie ik nog steeds alleen de oude netwerknaam , en vind de nieuwe naam niet terug.

Mijn wifi netwerk werkt wel op alle apparaten (behalve dat ik regelmatig de wifi versterkers opnieuw moet herkennen). 

Maar ik kan niet inloggen in de thuis-app, omdat daar mijn oude wifi netwerknaam verschijnt, en om in te loggen moet ik het beheerderswachtwoord invoeren, maar achter op mijn modem staat een adminpassword, wat hoort bij de netwerknaam die achter op het modem staat.

@Fabiënne van Wersch - Willems omschreef mijn probleem heel goed, maar RESET is NIET het antwoord, en zoals ik in haar tweede bericht lees, werkt dat bij haar ook niet!


@KaavA ik heb uiteindelijk alles, maar dan ook echt alles opnieuw gereset; alles stroomloos, modem reset, na opstarten 1 wifipunt resetten, en daarna punt 2 BEKABELD resetten staat alles nu weer op het oude netwerknaam. Moet wel zeggen dat het resetten van de wifipunten nog aardig wat problemen opleverde. Kon de resetknop indrukken zo lang ik wilde, maar gebeurde niks. Na vaak proberen en op verschillende momenten, na weer opnieuw de stroom erop gezet te hebben, de knop heel lang indrukken, is dat ook gelukt. Het functioneert nu al een dag, maar wil natuurlijk niet zeggen dat dit zo blijft 😅. Nu alles weer op de oude naam staat, kan ik gelukkig ook weer op de app inloggen


@KaavA welk modem heeft u?

Een beheerderswachtwoord hoort niet bij een WiFi netwerk. Als de naam van een WiFi netwerk aangepast word, dan blijft het beheerderswachtwoord gewoon hetzelfde. 


@KaavA, als je de stappen die ik in mijn vorige bericht noemde en wat Fabiënne in haar laatste bericht noemt doet zal het ook bij jou weer opgelost moeten zijn. Zou je die stappen ook kunnen volgen?


Nee, het is nog steeds niet opgelost.

Op dit moment ksn ik wel in de thuisapp, waar de oude neteerknaam te zien is. Heb al vele malen gereset, IK WIL LIVE CONTACT met KPN. Is dat nog mogelijk? Volgens mij is mijn modem kapot. Ik heb zojuist mijn super wifi Opnieuw in de app toegevoegd, maar als ik hem na het updaten terugzet, valt alke wifi verbinding WEER weg. 

Alsof het modem steeds opnieuw probeert tr stsrten.... blauw knipperend lampje.


Live contact kan telefonisch, we zijn bereikbaar op 0800-0402. Als je modem defect is of als je op een andere manier geen verbinding hebt is bellen altijd de beste en snelste weg. 

Iets gaat niet helemaal goed aan de verbinding, dat is wel duidelijk, wat precies kan ik zo ook niet zeggen doordat er geen gegevens op je forumprofiel staan. Daardoor kan ik de verbinding niet voor je bekijken. Als je het genoemde nummer belt kan hier het makkelijkste naar gekeken worden.


Dank je wel,  ik heb ondertussen contact gehad,  en er komt een monteur langs. 

Groet!


Er speelt mogelijk meer dan alleen de modem blijkbaar, goed dat er een monteur komt om dat na te kijken. Ik ben benieuwd wat er uit komt.