Skip to main content
Hoe staat het met de uitrol van de nieuwe software?

We zijn sinds 19 februari overgestapt naar glasvezel van KPN maar zijn echt niet tevreden over dit punt in dit forum. Hopelijk lossen jullie dit op zeer korte termijn op, anders maak ik gebruik van mijn herroepingsrecht en annuleer ik mijn abonnement direct. Zodat we niet vast zitten aan iets waar we niet vrolijk van worden.



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

De uitrol is eergisteren al begonnen, de nieuwe firmwareversie heeft nummer v5.00.20 build190. Ze doen het telkens in de nacht en het gaat - naar hun zeggen - ongeveer een week duren om alle routers te updaten.



Zelf heb ik 'm al ruim een dag binnen, en hij lijkt behoorlijk te zijn verbeterd, vooral op het gebied van de DHCP-uitgifte (wat telkens voor een gecrashte router zorgde), telefonie en de NAT-tabel (waar de wat gevorderde gebruikers poorten in de router open kunnen zetten).
Helaas helpt het niets. We hebben de nieuwe firmware.

Maar een simpele app als nu.nl laden duurt erg lang.


Ik zie dat dit op je telefoon is... dus via de Wifi. Heb je daar al 's een snelheidstest op gedaan, bijv. met Speedtest? Op zich moet ik bij mij thuis constateren, dat de wifi van de nieuwe experiabox veel beter is dan die van de oude, en ik haal (als ik met m'n Iphone eerst zover weg loop, dat ik net als bij jou 2 streepjes overhoud) op 5G een snelheid van 30 Mb up en down... da's snel genoeg. Overigens sta ik dan al bijna buiten op een plaats waar de oude router het allang had opgegeven.



En NU.nl heeft voor de hele site ongeveer 1,5 sec nodig.



Het is nog maar de vraag of je de router moet verdenken, of dat er ergens anders in het netwerk iets vertraagd. Dan zou je misschien beter even een aparte vraag kunnen stellen, dan kunnen de KPN'ners 's een linecheck doen om te bezien of er tussen hun en jouw huis niet iets fout gaat.
Goedemiddag @Karmeliet9. Welkom op het forum! Wat vervelend dat je een slechte WiFi verbinding hebt op jouw mobiele telefoon? Gebeurd dit ook op andere apparaten? Zou je een speedtest willen uitvoeren op een bekabelde PC of laptop en een screenshot daarvan willen achterlaten in dit topic? Op deze manier kunnen we makkelijker achterhalen waar precies het probleem zit. Als je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaat op het KPN Forum profiel kan ik het abonnement erbij pakken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld? Ik hoor graag van je.


Gegevens zijn aangevuld.

Maar het werkt zoals geschreven niet naar behoren. Heb al telefonisch contact gehad met jullie en daar is toegegeven dat jullie grote problemen hebben met de nieuwe router/modem V10a. Ik heb aangegeven het vorige modem te willen ontvangen of zeg mijn abonnement op (herroepingsrecht omdat we nog maar sinds 19 februari klant zijn).

Wifi signaal is uitstekend. Verbinding met Android toestel is ronduit traag.

Ik wil niets meer op het forum plaatsen alleen nog een monteur met een vorig modem.
Uiteraard wil ik samen met jou kijken naar een oplossing. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een nieuw modem toe te sturen voordat we het probleem verder hebben onderzocht. Als je het liever één op één wil bespreken kan je het beste bellen met onze klantenservice op het nummer 0800 0402 of chatten met één van mijn collega's. Verder zie ik dat je klacht hebt ingediend en dat onze klachtenafdeling dit verder in behandeling gaat nemen. Ik ga er vanuit dat mijn collega's dit verder oppakken en een passende oplossing bieden.


Reageer