Skip to main content

Heb en nieuwe v10 box gekregen maar zie geen WiFi als ik mijn WiFi versterker er bij aan sluit ziet die deze wel maat als je deze aan de v 10 box koppelt om de WiFi van de v10 box over te neemem dan is deze ook niet meer zicht baar

Hoe heb je het opgelost. Ik zit met een V10 die de naam en instellingen van de V10A blijft weergeven op zijn poorten(zitten wifi versterkers ook op). Dus heb oude wifi vol aan maar eigenlijk moet dat wifi van modem zijn. Draad fout signaal en daardoor dus versterkers fout signaal. Ware singaal weg gedrukt.

 

Hoe los je dit op. Servicetool werkt niet waarschijnlijk ook door dit conflict. Ben er al maanden mee bezig.

De hierboven genoemde situatie is dus bij ons. Heel oude netwerk werkt nog op de utp draden. En dus op de versterkers. Nieuwe modem naam alleen bij modem zonder utp aangesloten alleen bij wifi.

De poorten moeten de gegevens gaan inladen van huidige modem. Maar hoe krijg je dat voor elkaar.

Welke cijfers in het systeem moeten gewijzigd? Welke modem setting veroorzaakt dit?

Of is het toch de wijkcentrale die de oude data kwijt moet om de nieuwe te gaan gebruiken?

Door conflict werken versterkers niet optimaal en kunnen in feite geen update krijgen. En in deze nieuwbouw woning is heel veel druk nodig om goed bereik te houden.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Super! :smile:

Bedoel je het IP adres waarmee je het van buitenaf probeert te benaderen? Of het IP adres van de apparaten zelf? De apparaten hebben namelijk hun eigen IP adres. Het IP adres van de Experia WiFi kun je vinden wanneer je inlogt in de webinterface via http://192.168.2.254. Daar staat een lijst met verbonden apparaten en de IP adressen. Het Ipadres van de Experia Wifi is 192.168.2.150. Als dit IP adres al in gebruik is door een ander apparaat of een andere Experia Wifi zal er een ander ipadres worden toegewezen. Het IP adres dat je van buitenaf hebt verandert zelden. Alleen als je gaat verhuizen bijvoorbeeld. 

Werkt dit ook zo bij de v10?

Want daar draai ik via mijn utp draden mijn oude modem nog en dus ook op mijn experia punten. Dus een draad naar laptop gedraagt zich dan nog steeds alsof hij v10a is. hoe los je dat op?


Volgens mij is er helemaal geen probleem. Wat u als probleem ziet is door KPN speciaal zo gemaakt.

De naam en wachtwoord van uw WiFi netwerk staat opgeslagen op de server van KPN. Als u een nieuwe Experiabox krijgt, of versterkers plaatst, dan vragen deze automatisch de netwerknaam en wachtwoord op van de server van KPN en zenden deze uit. Dit is zo maakt om te voorkomen dat u al uw apparaten zou moeten aanmelden op een nieuw wifinetwerk. 


Daar zit iets in. Als hij het hele modem instelt als het oude modem. Waar je netjes al je papieren met code's bij ingeleverd hebt. Dus als  een ander hem krijgt zit je niet op zijn netwerk(vooral in wijk of regio).

Bij mij wil modem zelf wel nieuwe wifi uitzenden. maar kabels niet. Dan had het systeem ook mijn wifi moeten terugzetten(dus ook de ip etc).

Nu levert het half half op. Waardoor het niet vol werkt. Maar wel deels doet wat u/jij zegt en toch ook deels doet wat nieuw modem hoort te doen. Als iets met bedraad werkt. Dan hoef je niks in te voeren. Alleen bij wifi. Is soort half halfje.


WiFi werk draadloos. De eerste W van WiFi staat voor Wireless, wat draadloos betekend.

WiFi werkt niet over kabels. Als u een computer met een kabel aansluit, dan heb je gewoon gelijk internet. Zonder dat je daar codes voor in hoeft te voeren. En zonder dat je iets met WiFi te maken hebt. Bedoelt u dat?


Het modem staat volledig juist volgens zijn v10 ingesteld(wifi en ethernet instellingen)

Maar hij zend over zijn utp(die naar wifi versterkers loopt)en naar laptops etc het oude modem uit.

Als de server wel het modem omzeilt en dus niet de standaard instellingen hersteld naar het oude modem(wifi en ethernet instellingen) geeft dat een heel fout beeld. Iets wat niet meer hoort te zijn is er nog wel. En als mijn buren mijn oude modem krijgen dan kan ik er zo op of andersom. Lijkt mij niet dat de Amerikaans/Nederlandse privacy wetgeving dat bedoelde.

 

Dus modem is wie hij is. Maar signaal utp niet. Vreemd want modem hoort via zijn ethernet instellingen de draden toch een ander signaal mee te geven en dat doet hij niet. 


Een modem zend over kabels geen naam uit. Dat gebeurt alleen over wifi. De naam staat zo is ingesteld in de pc.

Uw oude modem was kapot of verouderd toch? Dan gaat die gewoon in de schredder hoor. Die word echt niet meer aan een ander gegeven. Heeft u nu trouwens echt een v10? Of een v10a?


ik had v10a met problemen en nu v10 met 2 bedrade versterkers.

Is het dan niet normaal dat als utp oude signaal uitzend dat ook de instellingen in modem mee gaan. Zo kan ik niks met mijn poorten etc. Die werken nog met juiste gegevens van dit modem(dus die zien elkaar niet) Dus ik heb geen grip op mijn modem. 

 

Nieuwe ethernet en wifi v10 kloppen.

Wifi versterkers(draden en laptops dus) werken op v10a.

Instellingen modem van v10. Dus klopt niet en er is niks af te stellen want ik zie de instellingen van op utp werkende draden niet. Dat ligt ergens anders dus wijzigen of servicetool heb ik geen grip op. Werkt niet. 

 

Laat server dan standaard modem is goede modem maar gedrag is oude modem waar ik niks mee kan. Dan zou kpn bij oppikken server de settings moeten wijzigen in modem zodat je weer ziet wat je hoort te zien(heel ouderwets misschien, zou ik zeggen huidig modem) tegenwoordig dus modem waar je niks mee kan want hij hangt niet in huis.

Ook niet aan te sturen via een tool. of via een tool terug te zetten naar huidig modem(al is het maar voor gevoel dat je instellingen kloppen) en er het juiste wordt getoond op laptops en versterkers.

 


Kunt u schermafdrukken maken met dingen die volgens u niet kloppen? Dan kunnen we daar specifiek op in gaan. Want ik begrijp niet helemaal wat u bedoelt. 


Nee dat zie ik nu niet zitten misschien later. 

Je moet er vanuit gaan dat alles in het modem goed staat. Maar alleen mijn ethernet(ook al staat hij in nieuwe modem stand) zend oud signaal uit. Al had ethernet in zijn instellingen in dit modem ook zo gestaan(snap ik het). Dat staat het niet(nieuw modem).

 

Heb wifi(nieuw modem die zwak is) met 2 versterkers(maar die zitten bedraad/ethernet) die dus heel ander signaal uitzenden als modem(en alle instellingen in het modem).

Dus als ik zeg maar het zo laat gaan en ik wil is een poort open zetten etc. kan dat niet. Want ik kan niet bij instellingen van het ethernet signaal(dat is oude modem, dus onbereikbaar, niet instelbaar, geen grip op).

Het is mijn modem(maar toch niet) Als ik op de server(zoals jij zegt) kan om ook op oude modem dingen af te stellen. Maar dat kan niet. 

Wat dat betreft zou het systeem of server een snel installatie systeem moeten worden maar dat mensen wel de spullen die ze in huis wisselen ook in huis krijgen. Dus via modem af te stellen. En niet met een spook verbinding blijven zitten terwijl modem wel goed staat.


U bedoelt misschien…

... de tekst waar bij mij "Netwerk 4" staat?


Daar staat oude v10a netwerknaam.

Maar we hebben ook telkens uitvallen of uitzetten van wifi etc. Dus er is meer aan de hand.

Snapte u wat ik bedoelde met modem moet modem zijn. Dan moet server de standaard instellingen in mijn modem aanpassen. En niet goed(nieuw modem)laten staan maar over zijn ethernet(netwerk)  wat anders uitzenden. Die kan ik niet aanpassen of poorten openen of sluiten of kinderbeveiliging aanzetten etc. want ik kan mijn oude modem niet meer in of afstellen. Dus dat is een spookverbinding die voor storingen en onduidelijkheid zorgt. 

 

situatie is dus. v10 staat zoals hij moet zijn. Maar netwerk(Bij jouw netwerk4)staat oude v10a netwerk(dus ook via de wifi versterkers(experia wifi van kpn).

Al zou er een tool komen die ook per netwerk werkt. Die ervoor zorgt dat je kan kiezen oude modem of nieuwe instellen als standaard dan kun je spook modems die je niet kan bereiken voorkomen. 

Vraagje: Bij aanpassen wifi naar oude modem kwam er een ip conflict, Als je je ethernet instellingen aanpast ook naar oude modem, past modem dan je ipconfig en dns etc ook aan naar oude modem instellingen? Dan zou ik het spook op die manier weer in huis halen(dan alleen nog als nieuwe standaard voor dit modem maken, nieuwe fabriek standaard.


@netwerknaamfout Welkom hier! Bedankt voor je vraag en excuses voor onze late reactie. 

Hmm.. ik begrijp je concern wel en je bent zeker niet de enige die dit heeft (gehad). 
Als je inlogt op de webinterface van het modem, welke netwerknaam (SSID) zie je daar staan? 
Dit geldt ook voor de servicetool. Als je deze doorloopt, kun je dan de gegevens niet aanpassen? 

Je geeft aan dat je de V10 hebt mét versterkers. Gaat de wifi van het modem wel uit nadat je de versterkers hebt aangesloten? 
Als dit wél zo in, maar de gegevens van het vorige modem worden laten zien, kun je dan e versterkers eens loskoppelen. Het modem een reset geven en hierna de gegevens via de webinterface aanpassen. 
Als dit gebeurd is en succesvol is gebleken, mag je de versterkers weer aansluiten. Als het goed is nemen deze de wifi(gegevens) over van de V10 en gaat het wireless lampje uit op het modem. 

Ik ben benieuwd naar het resultaat hiervan. Ik hoor graag van je. 

 

Edit 2 minuten later: Kun je je gegevens invullen in je profiel? Dan kan ik eventueel met je meekijken :blush:


Beste Lisa,

Dit heb ik meerdere malen geprobeerd.

Nu is er een monteur geweest die heeft betere versterkers geplaatst. Wel is waar via oude modem.

Maar alles loopt nu hoe het lopen moet.  1 netwerk al is het dan niet uit het kastje in de meterkast.

Ik ga ervan uit dat KPN goed met data omgaat die naar de server gaan, want daar heb ik nu verbinding mee. Heb zelfs tv aanpassing gehad gisternacht. Even wennen een ander onder blokje. 

 

Ik ben tevreden zo. 

 

Nu kijken of ik al mijn topics uit het forum kan verwijderen.


@netwerknaamfout Aah, oke! Wel gek natuurlijk. Fijn dat het werkt. wat is de reden dat je het topic verwijderd zou willen hebben? Wij verwijderen namelijk geen topics, omdat jouw topic andere klanten kan helpen om een soortgelijk probleem opgelost te krijgen of aan te kaarten:zipper_mouth:. 

 


Reageer