Skip to main content

weet mijn wachtwoord voor mijn router niet, deze is een keer aangepast maar weet nu het ww niet

De enige manier om het wachtwoord aan te passen is door de router een factory reset te geven.

Ik vraag me wel af wat je wilt bereiken met dat omzetten van 5 naar 2.4?


ik heb 2 apparaten die ik niet aan kan melden op 5G, vandaar


en wat gebeurt er met wat is aangesloten op mijn router, moet ik dan alles weer opnieuw koppelen?

 


ik heb 2 apparaten die ik niet aan kan melden op 5G, vandaar

Dan wil je jouw Experia/KPN Box niet omzetten van 5Ghz naar 2.4GHz, 2.4GHz is sowieso actief op jouw Experia/KPN Box.


Dan is resetten inderdaad de oplossing om je admin password te herstellen naar standaard. 

 

en wat gebeurt er met wat is aangesloten op mijn router, moet ik dan alles weer opnieuw koppelen?

 

Als het goed is niet, want de wifigegevens zullen gelijk blijven. Sowieso als die de standaard gegevens zijn zoals achterop je modem. En anders worden ze wel opgehaald vanuit de KPN systemen. 

 

ik heb 2 apparaten die ik niet aan kan melden op 5G, vandaar

Dan wil je jouw Experia/KPN Box niet omzetten van 5Ghz naar 2.4GHz, 2.4GHz is sowieso actief op jouw Experia/KPN Box.

 

Wat @LGKPNapp  bedoeld en wil, is zorgen dat voor zijn apparaten, die niet met de gemixte 2,4/5ghz om kunnen gaan, ze via een apart 2,4ghz netwerk wel verbinding kunnen maken.

 

 

Dit doe je door extra wifi aan te zetten. Hier kun je kiezen voor een enkel 2,4ghz netwerk. De 5ghz laat je uit. Een 2e netwerk zal in de lucht komen, waarmee je die 2 apparaten kunt verbinden. 

 


 

ik heb 2 apparaten die ik niet aan kan melden op 5G, vandaar

Dan wil je jouw Experia/KPN Box niet omzetten van 5Ghz naar 2.4GHz, 2.4GHz is sowieso actief op jouw Experia/KPN Box.

Wat @LGKPNapp  bedoeld en wil, is zorgen dat voor zijn apparaten, die niet met de gemixte 2,4/5ghz om kunnen gaan, ze via een apart 2,4ghz netwerk wel verbinding kunnen maken.

Dat snap ik, mijn opmerking is ook meer een sneer naar KPN want die zouden ervoor moeten zorgen dat dat helemaal niet nodig is. Die apparaten zouden gewoon op het gemixte 2.4/5GHz netwerk aan moeten kunnen sluiten.


Dus, hoe dan resetten?


Hallo @LGKPNapp, je kan in dit geval inderdaad het beste de Experia Box resetten. Na de reset werkt het wachtwoord op de sticker weer voor de webinterface. Het is mogelijk dat je de wifi ook opnieuw moet instellen, je kan de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord hiervan ook vinden op de sticker. Daarna kan je een extra wifi netwerk instellen op 2.4 GHz voor de apparaten die hier gebruik van maken.Â