Skip to main content
Vraag

Wifi op Experia Box V10 zet zichzelf weer aan

• June 20, 2025
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

Ik zit nog steeds op de intermediate software op mmijn Experiabox V10 in combinatie met 3 super wifi punten. Volgens de KPN instructie moet ik de wifi van de Experiabox zelf uitschakelen. Dit heb ik gedaan. Echter na verloop van tijd staat de wifi op de Experiabox weer aan en krijg ik een melding dat dit tot storing van het wifi signaal kan leiden. Dat weet ik maar waarom gaat de wifi op de Experiabox dan weer vanzelf aan?

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 20, 2025

Ha ​@JapiS dat zal toch een foutje in de software zijn. Het is ook niet zo'n drama als het ssis van het modem maar anders is dan van de wifipunten.

• Auteur
  • Topper
  • June 20, 2025

Dank voor de reactie. Ik werk met 1 ssid. Het zou niet moeten kunnen dat wanneer ik de wifi uitzet, deze automatisch weer aangaat. Wellicht is dit na een stroomstoring gebeurt. Deze hebben we de laatste tijd vaker.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 20, 2025

Dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn. Daar is helaas niets aan te doen.

• June 20, 2025

Ik heb een poosje terug bij een familielid (met 2 ExperiaWifi's) gezien dat daar ook de Wi-Fi van de V10 weer aanstond. Ik heb die EW's indertijd zelf geïnstalleerd en daarbij gezien dat toen Wi-Fi op de V10 uitging. Vanwege die EW's is er nog geen migratie naar de KPN Software geweest. Opmerkelijk dus dat het nu weer aanstond.

Daarop heb ik thuis de proef op de som genomen en ook de Wi-Fi op de V10 weer aangezet. Ook ik heb vanwege 2 SuperWifi's 1 nog geen KPN Software. Maar desalniettemin werkt het allemaal prima en heb ik de SW1 die eerst nog naast de V10 (in de meterkast) hing, nu verplaatst naar de eerst verdieping, de tweede stond al op de 2de verdieping. Dus hoewel technisch nog geen echte mesh, praktisch werkt 't nu wel zo.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JapiS, welkom op onze community! Dit lijkt helaas soms eens voor te komen maar zou niet met regelmaat moeten gebeuren. Wil je ons nog eens aan de mouw trekken als het weer gebeurt?

• Auteur
  • Topper
  • June 21, 2025

Beste Thomas, ik ben het nu in de gaten aan het houden en het gebeurt nu elke dag. Ik zet het wifi signaal uit op de V10 en de volgende dag staat het weer aan. Er is dus duidelijk iets mis. Ik hoor graag wat hieraan kan worden gedaan. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik ga het uitzoeken, zou je je profiel willen invullen?

Kun je dubbelchecken of je nog steeds op de intermediate software zit?
Kun je m ook nog een factory reset geven en laten weten of hij nog steeds uit zichzelf zijn wifi aan blijft zetten? (na een reset zal hij t sowieso doen)

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Ik heb idd nog de softwareversie V1.01.00T04.4Intermediate. Ik wil hem liever geen factory reset geven aangezien mijn apparatuur nu werkt. Vooral de thermostaat (Nefit Easy) is een probleem aangezien ik geen apart 2.4 Ghz netwerk kan opzetten met deze software en de thermostaat alleen op 2.4 werkt. Ik kan maar 1 SSID aanmaken voor zowel 2.4 als 5. Ik ben iedere keer weer blij als de thermostaat verbinding maakt. Als ik de wifi hard uitzet op de V10, dan mag deze niet vanzelf aan gaan. Wat is anders het nut van de wifi knop? Het heeft dus niets met stroomuitval te maken, zoals ik eerder dacht.