Skip to main content

Had net glasvezel kpn binnen gekregen. Ik start mijn laptop op, voer m’n wachtwoord in en na zammazeggen 10 minuten is er helemaal geen wifi meer. Als ik naar settings ga dan zit het vast. Er zijn hierna helemaal geen opties over. Niet eens de control paneel werkt.  Dus als het wifi nie meer is, dan weer herstarten en de cyclus begint weer. (Optstarten + na een paar minuten geen wifi meer.) Andere apparaten hebben dit probleem niet. Alleen mijn laptop.

 

Verder is’t zo dat dit probleem alleen thuis en nergens anders gebeurt. Had KPN klantenservice gebeld, deed dan de wifi punt die nie aangesloten was mee’t moden eruit trekken want die was paars en dan na het wachten en troubleshooten deed ik het switchen met wifi punt die aangesloten was mee’t modem en deed ik dan beide omwisselen en daarna deed ik wachten. Na’t wachten deed ik de andere weer inpluggen. Wifi deed het zonder probleem voor een dag maar ging weer gek. Kleur van beide wifi punten  zijn blijkbaar groen dus das een beetje vreemd. Heeft’t te maken met mijn  windows versie die een windows 10 is? Zou’t hendiger zijn om naar windows 11 te gaan? 

Ik snap er gewoon geen bal meer van.

@GabrielBrabant Hi en welkom op ons forum Gabriel! Wat apart dat je laptop zo vast lijkt te lopen als de wifi wegvalt, en ook dat 't alleen thuis gebeurt. Er zijn een paar dingen die je kunt proberen.

Een daarvan is je SuperWifi een schone installatie geven. Je stelt ze daarmee helemaal opnieuw in. Het kan helpen, máar aangezien het echt alleen op je laptop speelt, durf ik niet te zeggen of dat de oplossing gaat zijn. Je kunt het proberen en kijken of het helpt. Wat je anders kunt proberen, is eens contact opnemen met de fabrikant van je laptop. Mogelijk hebben zij tips of oplossingen voor dit soort issues. Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om naar Windows 11 te gaan, voordeel is dat je dan de nieuwste versie van het besturingssysteem hebt. Maar ik zou eerst voorgaande opties testen, ook omdat je bij deze laatste optie geen garantie hebt of het helpt of niet.

Wil nog even toevoegen dat ik zammazeggen zo'n geweldig woord vind! Moet ook toegeven dat ik 't alleen ken van de cabaretier Ronald Goedemondt, wat een heerlijk woord. Leuk om het tegen te komen in jouw topic :)