Skip to main content

Goedemiddag, wij worden helemaal gek van onze wifi die het niet meer goed doet.

Sinds half maart hebben we ons abonnement gewijzigd, we zouden nu sneller internet moeten hebben. Dit is meestal niet het geval.

Sinds afgelopen zondagavond is het echt ellende,  er valt geregeld iets uit: wifi, vaste kabelverbinding naar computer of tv, verbinding met de Marantz receiver e.d..

We hebben een Experia Box V10 en omdat er niet genoeg aansluitingen opzitten voor alle apparaten hebben we nog een Netgear switch aangesloten. Dit al jaren, werkte altijd prima.

We hebben alle kabels al getest, de box gereset, minder apparaten aangesloten, Netgear eraf, eigenlijk alles al geprobeerd en dat al meerdere keren. Alle lichtjes branden groen.

Dan werkt het ook weer even. Totdat er weer iets stopt en dat is nu voornamelijk de wifi. Ook de Wifi- Manager meermaals gedaan, snelheid is meestal ok. Onze Android- telefoons geven meestal ook aan dat we verbonden zijn en we kunnen ook gewoon op Instagram, Facebook en de NOS app. Google werkt ook, totdat je verder zoekt en dan komt er een melding dat de site niet bereikbaar is. Ook sommige apps werken niet. Met 4 G aan werken ze prima. 

Soms werkt het bij de ene telefoon wel en de andere niet, dit kan later weer omgekeerd zijn. En soms werkt er helemaal geen wifi. En dan kan het ook zomaar weer een paar uur prima zijn.

Ik heb al telefonisch contact gehad, daar konden ze me niet echt verder helpen. We moesten meerdere keren de Wifi Manager doorlopen, dit hebben we gedaan ALS WE WIFI HEBBEN, zonder wifi kan dit ook niet worden gedaan.

Wij komen er niet meer uit.

Hopelijk weet iemand de oplossing, alvast bedankt.

@angrychef Welkom op het forum. Wat irritant dat je al langere tijd last hebt van een instabiele/wegvallende verbinding. Zeker in deze tijden nu we meer thuis zijn is het belangrijk om een goed werkende verbinding te hebben. Wel goed om te lezen dat je zelf al van alles getest hebt! Ik zou in dit geval graag even met je willen meekijken. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik de gegevens er bij pakken en op onderzoek uit gaan. 


Hallo Rutger,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb het ingevuld.

Ik hoop dat je de oplossing kan vinden!


@angrychef Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik heb een aantal metingen uitgevoerd op de lijn en meet eigenlijk geen bijzonderheden. Wel zie ik dat de verbinding soms een aantal keren per dag verbroken wordt, mag ik vragen hoe vaak het probleem voorkomt en hoe vaak de Experiabox gereset wordt? Doet het probleem zich overigens overal in de woning voor of is dit vooral op specifieke plekken? We zullen een aantal zaken moeten uitsluiten, aangezien er voor mij niet direct een aanwijsbare reden is. Als de tv wegvalt, ontstaat er dan ook een foutcode? 


Hallo,  het komt inderdaad een paar keer per dag voor dat het weg is. Op dit moment werkt bv de tv wel, behalve YouTube. Zowel bekabeld als draadloos niet   YouTube via de Xbox gaat nu wel (bekabeld), dus het ligt niet aan YouTube. Netflix via de tv werkt nu wel, maar soms doen alle apps het niet. We hebben nu ook wifi op onze telefoons, maar vanmiddag had ik het wel en mijn zoon weer niet. Er staat dan de ene keer ' verbonden zonder internet' en soms ook alleen 'verbonden' maar dan kan je dus niet echt op internet. Vaak wel facebook of Instagram.

Foutcodes komen niet, hij geeft alleen aan dat er geen internet verbinding is.

Terwijl ik dit schrijf doet Netflix het ook niet meer, daar staat code NW-2-5.

Na de tv te hebben uitgezet doet niets wat internet nodig heeft het nog. Wifi op de telefoon is nu ook weer weg. Op telefoon van mijn vrienfin gaat het nog wel.

Kan het zijn dat de Experiabox niet meer goed is?

Groetjes 

 

 

Gisteren hebben we de Experiabox niet gereset.

 

 


@angrychef Het lijkt een hele bijzondere situatie te zijn. Het probleem lijkt dus vooral in de wifi te zitten, maar op het moment dat het wegvalt lijkt het dus niet op alle apparaten weg te vallen. TV blijft dan als ik het goed begrijp ook gewoon werken. Blijft de computer die bekabeld aangesloten zit dan ook gewoon werken? En wordt er toevallig gebruik gemaakt van wifi versterkers?


Vandaag ging het goed, op 1 telefoon na. Het is meestal de wifi, maar soms ook de kabels die het niet doen. De computer doet het soms niet.

We hebben geen wifi versterkers, ook niet nodig in ons kleine huis. 

 


@angrychef Hoe gaat het ondertussen met de verbinding? Als ik de gegevens uitmeet dan meet ik al een tijdje geen verbroken verbindingen meer, met andere woorden de Experiabox is aan blijven staan. Dat lijkt een goed teken te zijn. Mochten er wel nog problemen zijn hoor ik het natuurlijk graag. 


Hallo, het is nog niet goed. Gisteren kon de XBox niet online, nu opeens wel.

De televisie kan alleen Netflix,  geen YouTube en Disney.

Kpn televisie werkt wel goed en de wifi gaat nu ook.


@angrychef Heel vreemd dat bepaalde apparaten en apps wel werken en anderen niet. Is de Xbox overigens direct bekabeld op de Experiabox aangesloten of maakt deze draadloos verbinding? En worden Netflix, Youtube en Disney+ op onze tv ontvanger gebruikt of op de (smart) tv zelf? Als de digitale tv namelijk wel blijft werken dan blijft de bekabelde verbinding in ieder geval bestaan. 


De Xbox is normaalgesproken bekabeld aangesloten, maar dat werkt soms niet. Dan proberen we het via de wifi en dan werkt het soms wel. Maar soms gaat beides niet.

We hebben een Netgear switch aangesloten op de Experiabox, daar zat altijd de Xbox, 1 computer en de marantz receiver in.

Direct in de Experiabox zaten de Smart tv, kpn tv en 1 computer. Werkte jarenlang prima. 

Nu wisselen we als iets niet werkt, tussen kabel in Experiabox, wifi en kabel in Netgear.

Soms halen we de kabels van de apparaten die we op dat moment niet gebruiken eruit in de hoop dat hetgene wat we nodig hebben werkt.

Dit lukt soms, vaak ook niet!

Netflix via de smarttv werkt vaak niet, via kpntv wel.

Disney + en Youtbe kijken we via Smarttv. Youtube soms dus via Xbox als dit wel werkt.

Het lijkt echt alsof de Experiabox niet goed werkt, alsof hij random dingen afsluit.

 

 

 


Vandaag weer grote problemen met wifi én kpn tv.

Kpntv geeft foutcode .tv/307 aan. Ondertussen al een paar keer gereset. 

Smarttv ook nog steeds niet goed.

 


Zojuist met KPN gebeld, er komt morgen een monteur langs


@angrychef Ik zie inderdaad dat er contact is geweest met een collega. Goed om te lezen dat er een monteur langs komt. Zou je mij kunnen laten weten of de monteur het probleem heeft opgelost en zo ja, waar het probleem zich bevond? Ik hoor dit namelijk graag! 


Goedemorgen, het is al weer een paar weken geleden dat de monteur is geweest. Volgens hem kon het niet aan de aansluiting liggen, dus daar is niets aan gedaan. Hij heeft alles 24 uur laten testen en daar kwam ook niets uit. Toen hebben we gevraagd om een andere Experiabox en sinds we die hebben gaat het goed. Behalve KPN- tv op de 2e televisie, die doet het niet en ook doet Netflix het niet op de KPNtv in de woonkamer. Maar Netflix en de andere apps op de smart- tv werken nu, en vooral wifi werkt weer zonder gekke storingen, dus wij zijn blij. Of het dan nu aan de Experiabox lag of aan de kpntv aansluiting, geen idee, maar het werkt weer.