Skip to main content

Goedemorgen medewerkers van KPN,

 

Over het algemeen ben ik erg tevreden over de diensten van KPN. Echter, sinds een tijdje werkt mijn Wifi niet meer goed. We hebben geen groot huis, en de modem zit in de meterkast. De woonkamer zit daar tegenaan en de keuken op 5 meter afstand. Nu heb ik in beiden ruimtes te maken met een traag wifi netwerk en soms dat het wifinetwerk 15 seconden volledig weg valt. Nu begrijp ik dat ik niet overal even snelle wifi kan verwachten in huis. Op de 1e verdieping is het lastig, op zolder helemaal niks. 

 

Ik had echter verwacht dat ik met de KPN wifi gewoon op de begane grond overal minimaal oké wifi heb. Echter geef ik er de voorkeur aan om via mijn telefoon  van het werk een hotspot te maken om thuis te werken op mijn laptop. Als ik 's avonds rustig op de bank zit, zit mijn telefoon gewoon op 4G ipv de wifi. 

 

Laatst heb ik mijn abonnement verhoogd naar SuperFiber1 (1Gbit up- en download). Ondanks dat, werd de Wifi niet beter. Ik heb één TV aangesloten op de vaste kabel, die doet het perfect, dus het zit echt in de Wifi.

 

Na contact met de klantenservice vanochtend, werd ik niet verder geholpen. Enige optie was een extra wifi punt. Er kwamen geen tips om het modem te herstellen of op een andere golflengte te gaan zitten. Enige optie waren extra wifipunten. Na meerdere vragen te stellen of er geen andere opties waren om gewoon normale wifi verbinding op de benedenverdieping te hebben bij “de beste provider van Nederland”, kreeg ik geen antwoord. 

 

Kan iemand mij helpen? Ik verwacht van KPN dat ik met hun wifi modem op de benedenverdieping gewoon fatsoenlijke verbinding heb. Is dat teveel gevraagd? Als dit inderdaad niet mogelijk is, zou ik graag per direct mijn abonnement laten ontbinden, omdat de dienstverlener niet de diensten kan leveren die ik verwacht.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Mvg 

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen @Ru.Ni 

Heb je glasvezel of koper (xDSL) ?

KPN kan helaas geen algemene richtlijn geven voor goede wifi, daarvoor zijn de omstandigheden per (bedrijfs)pand te verschillend.

Desalniettemin doet KPN er alles aan om klanten te helpen voor een goede wifi, je kunt ze er echter niet op aanspreken.

Zie onderstaande links voor mogelijke oplossingen:

en

 


Ik heb de KPN Box 12, samen met glasvezel.


Dan kun je je modem ook in de huiskamer plaatsen voor een betere wifi, je hebt dan een netwerkkabel nodig tussen glaskast in de meterkast en de modem op een andere geschikte plek 

@Ru.Ni 


Hoi @Ru.Ni Ik zie dat @JanD je uitstekende tips heeft gegeven, ben je nog verder gekomen?


Reageer