Skip to main content

Goededag,

Een tijd geleden is bij werkzaamheden van KPN per ongeluk mijn modem teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Waarbij het wifinetwerk weer 'KPNE160F6' werd, en het wachtwoord ook was gereset.

Vanwege cyber veiligheid en thuis werken heb ik via de Mijn KPN app heb ik de naam van mijn Wifi netwerk aangepast naar
KPN_NMH_17 en het wachtwoord aangepast.

Nu heb ik opeens twee thuis wifi netwerken waar ik op kan inloggen,
namelijk die van KPN_NHM_17 en KPNE160F6.

Het netwerk van KPN_NMH_17 lijkt via een KPN SuperWifipunt te gaan, welke slecht tot geen bereik heeft
(ondanks het feit dat het wifi punt op zolder staat en continu groen brand).

Het oude KPNE160F6 kan ik blijkbaar ook nog op zolder ontvangen met goed bereik.

Hoe kan het dat ik nu opeens twee netwerken heb?
en dat het KPN_NMH_17 netwerk zo'n slecht bereik heeft?

Graag wil ik dat er in huis enkel van het KNP_NMH_17 wifi netwerk gebruik gemaakt kan worden, met
goed bereik.

Hmm, best bijzonder dat je nu 2 verschillende netwerken in de lucht hebt @Wifi problemen na reset modem 🤔 Het klinkt haast alsof het de gewijzigde netwerknaam niet goed over is genomen door de SuperWifi, terwijl dat uiteraard wel zou moeten. Wat gebeurt er als je de Superwifi uitschakelt? Zie je dan nog steeds 2 netwerknamen of blijft er dan maar 1 over?

Zo ja, zet het SuperWifi punt dan daarna weer aan en wacht even een half uur, mocht daarna de dubbele naam toch weer terugkomen, zou je het SuperWifi punt dan willen resetten?

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Excuses voor de verlate reactie.

Ik ben er nog niet aan toegekomen om de wifi punten te resetten.

Hoop dit in de loop van volgende week te doen.

Goedemiddag,

zojuist heb ik alle instructies opgevolgd (stroom van de superwifi af en ook resetten), maar ik behoud nog steeds de 2 wifinetwerken.

Ik hoor graag van jullie

Balen dat ze beide gewoon weer terugkomen @Wifi problemen na reset modem 🤔 Als je de SuperWifi helemaal uit zet, zie je ze dan ook beide? Dat wordt mij nog niet helemaal duidelijk uit je bericht aangezien je hem ook kan lezen als dat de netwerken na het resetten beide weer terugkomen.  Als ook zonder aangesloten SuperWifi 2 netwerken getoond worden, zal dit verder los staan van de SuperWifi en hoeven we ons daar verder ook niet op te richten nu.

Wat gebeurt er trouwens als je een helemaal nieuwe netwerknaam aanmaakt via onze servicetool voor het wijzigen van wifi gegevens? 

Wanneer ik de stroom van de super wifi afhaal, wordt

enkel KPN_NMH_17 netwerk weergegeven.

Nadat ik de superwifi weer heb aangezet,

vangt mijn prive telefoon beide wifi netwerken weer op

mijn werktelefoon en laptop zien echter enkel nog het KPNE netwerk.

Wanneer ik op de servicetool link klik en inlog bij kpn.com

krijg ik de melding 'door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. probeer het

later opnieuw'. moet ik het vanmiddag eens proberen?

zojuist opnieuw geprobeerd de service tool te openen, maar deze is nog steeds niet bereikbaar....

Reageer