Skip to main content

AansluitingsproblemenĀ bij Philips Smart TV Model n, 43PUS7608/12 (gratis KPN Welkomstcadeau). de TV is via het aansluitingskastje en de nieuwste WIFI versterker van KPN rechtstreeks bekabeld naar het internetmodem in onze meterkast. den

TV herkent via de HDMI uitgang wel het aansluitkastje van KPN en waarschijnlijk ook wel de WIFI versterker. Heeft immers een korte tijd goed gefunctioneerd. KPN monteur is langs geweest voorĀ het verhelpen van een storing Internetaansluiting in de meterkast, Daar bij ook gekeken naar de problemen die wij ook kennen bij een gelijksoortige Smart TV in onze huiskamer (ook eenĀ gratis KPN Welkomstcadeau). WatĀ betreft de problemen die wij met de TV in de huiskamer hebben is hij mar tot een halve oplossing gekomen. Via een foefje kunnen wij wel TV kijken, maar de internetaansluiting werkt voor geen meter.Ā Ā 

Ā 

Wat ik ook doe het probleem is doorĀ mij niet oplosbaar. Zowel 0800 - 0402 evenals de back office van deze afdeling laten het afweten. Houden mij uren aan de lijnĀ met allerlei surrogaat oplossingen die geheel niet werken. Verwijzen mij doorĀ naar Philips.

Ā 

Volledig onacceptabel !! Zijn nieuwe producten, geleverd door KPNĀ  en vallen ook nog zeer ruim binnen de garantieperiode. Voelt aan vanuit KPN als een ondeugdelijk lokkertje om een abonnement aan te smeren. Ervaar je problemen dan;Ā  Zoek het zelf maar uit, wij geven niet thuis !!!!!!!!!!!Ā Ā 

Wie weet een werkende oplossing

Bedraad aansluiten op het modem.Ā 


Misschien kunt u wat specifieker zijn over het probleem want het is nu erg onduidelijk.Ā 


Mij ook niet heel duidelijk. Wat bedoelt u met "aansluitkastje"? Dergelijke vage termen kunnen we niets mee. Noem gewoon het merk en type.


Noordzee;Ā  Via een EthernetkabelĀ de Smart TVĀ aansluiten op deĀ Modem Box 12 is niet de oplossing. Immers de Smart TV kent in de huiskamer al een rechtstreekse verbinding op dit modem (= de nieuwste Internet modem van KPN). Ik kan in de huiskamer alleen TV kijken door eerst met de Philips Afstand bediening op de button ā€œTV kijkenā€ te klikken. Vervolgens via de button "Bronnen"Ā op het HDMI 1 kanaal te klikken. Daarna kan ik pasĀ metĀ de witte afstandsbediening van KPN van de diverse zenders genieten.Ā  Bij een poging om vanuit de Smart TV, via deĀ rechtstreeks aangesloten Ethernetkabel op de Modem Box 12, het Internet op te gaan werkt ook niet. Het vreemde is dat onzeĀ laptops evenals mobiele telefoons wel, via de WIFI versterkers (Super WIFI2.0), als via een open WIFI verbinding naar de Modem Box 12 wel toegang hebben tot Internet.

Ā 

Voor Joep 1965 en Nick83 wat specifieker.Ā 

Met het aansluitkastje bedoel ik de KPN DW7022Ā van Sagemcom.

De Philips Smart TV is via een HDMI kabel verbonden met de KPN DW7022. Dit kastje is vervolgens via een Ethernetkabel verbonden aan de KPN Super WIFI 2.0 versterker, welke weer via een ethernetkabel is verbonden met de Modem Box 12 in onze meterkast.Ā 

Het maakt niet uit of ik de TV aansluit op het HDMI 1,2 of 3 kanaal. In alle gevallen bericht de TV dat er geen Internetverbinding is via de Modem Box 12. Het vreemde is dat dit wel zeer kortstondig heeft gewerkt wat betreft de TV kanalen. Echter niet voor de Internetverbinding.

Ligt in ieder geval niet aan de HDMI uitgangen van de TV. Wanneer ik hier namelijk een DVD-speler op aansluit kan ik gewoon DVD's bekijken.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ondanks dat de apparaten ruim binnen de garantieperiode van KPN vallen, laat dieĀ organisatie ons gewoon in de kou staan en verwijst naar Philips. Zowel 0800 - 0402 als de backoffice van die afdelingĀ Wij accepteren dat niet. Immers beide nieuwe TV's zijn als Welkomsgeschenk aangeboden bij het afsluiten van een abonnement Internet en TV.

Wij hebben daarom ook een klacht neergelegd bij KPN zelf.


Over een hdmi kabel gaat geen internet. Daar gaat alleen beeldsignaal over. Dus u kunt via een hdmi kabel tv kijken via de tv ontvanger. Maar u kunt niet internetten via de hdmi kabel.

Als u internet op uw tv wilt hebben, dan zult u deze tv moeten verbinden via een utp kabel of via WiFi.Ā 


Maar heeft u de tv zelf wel met het internet verbonden bijvoorbeeld via wifi? Als dat niet zo is dan is het logisch dat de tv roept dat er geen internetverbinding is. Die heeft u namelijk nodig om de apps die op de tv staan te kunnen gebruiken.Ā 


Joep 1965. Sorry hoor, maar mijn bericht beter lezen. Staat precies vermeld hoe die is aangesloten. Dus op de juiste manier verbonden met het KPN modem

Ā 


Maar heeft u de tv zelf wel met het internet verbonden bijvoorbeeld via wifi? Als dat niet zo is dan is het logisch dat de tv roept dat er geen internetverbinding is. Die heeft u namelijk nodig om de apps die op de tv staan te kunnen gebruiken.Ā 

Sorry Joep, maar dat is ook niet de oplossing.


Dus u heeft de TVĀ en de TVĀ ontvanger allebei met een kabel aangesloten op het modem al dan niet via een superwifi? Er zijn dus twee utp kabels!


Over een hdmi kabel gaat geen internet. Daar gaat alleen beeldsignaal over. Dus u kunt via een hdmi kabel tv kijken via de tv ontvanger. Maar u kunt niet internetten via de hdmi kabel.

Als u internet op uw tv wilt hebben, dan zult u deze tv moeten verbinden via een utp kabel of via WiFi.Ā 

Werkt ook niet via WIFI. Weet inmiddels dat de tv vraagt om een WPA3 code. Heeft de Modem Box 12 van KPN niet.Ā 


Dus u heeft de TVĀ en de TVĀ ontvanger allebei met een kabel aangesloten op het modem al dan niet via een superwifi? Er zijn dus twee utp kabels!

Nee. De tv is aangesloten op de tv ontvanger en deze weer op de wifirouter.


Dan heeft de tv dus geen internetverbinding en dat geeft de tv dan ook aan. De tv zelf heeft namelijk ook een internetverbinding nodig. Dat kan via een kabel of via wifi. Maw zowel de tv ontvanger als de tv zelf heeft een internetverbinding nodig!!


Dan heeft de tv dus geen internetverbinding en dat geeft de tv dan ook aan. De tv zelf heeft namelijk ook een internetverbinding nodig. Dat kan via een kabel of via wifi. Maw zowel de tv ontvanger als de tv zelf heeft een internetverbinding nodig!!

Beste Joep, Bedankt voor je inzet, maar je gedachte is niet juist. Op ons stevig aandringen vandaag toch een monteur van KPN langs geweest. Het heeft hem eventjes tijd gekost, maar hij is er toch uit gekomen.

TV ontvangst via tv-ontvanger. Internet via tv-ontvanger en modem op Internet.

Dus geen 2 aparte aansluitingen. Alles werkt nu naar behoren. Zowel op onze bovenste verdieping als in de huiskamer.

Nu flink genieten.

Groeten.


U heeft waarschijnlijk wat gemist tijdens de werkzaamheden van de monteur. Geeft niks. Het belangrijkste is dat het werkt. Veel plezier ermee.


Reageer