Skip to main content

Beste KPN,

Sinds dat we glasvezel hebben is het wifi signaal een drama. Dat is al enige tijd zo, heb toendertijd 2 wifi punten aangeschaft en nog is het wifi signaal erg zwak. Wij hebben een drive-in woning en de router staat op de 1e verdieping. Al diverse resets gedaan zonder resultaat. De buren hebben ziggo en hebben nergens problemen mee. Ik ben nu echt tot het punt gekomen om over te stappen naar een andere provider.

De glasvezel kast zit beneden beganegrond in de meterkast, deze is met kabel aangesloten op de 1etage aan het modem.

Deze zin snap ik niet. Glasvezel beneden. Logisch. Zo zit het bijna bij iedereen. Maar wat staat er dan op de 1e etage? Staat het modem op de 1e etage?


@Nick83 Als je nu eens goed leest…

Wij wonen in een drive-in woning ( ja die bestaan ook). De meterkast staat op.de begane grond, logisch. En de woonkamer is op de eerste etage. Het zou fijn zijn als er iemand komt met oplossingen waar ik iets mee kan!


Ik ben ook echt zoekend naar de oorzaak want het modem en de SuperWiFi's hebben niet recent een software update gehad waardoor er iets mis kan gaan.  Heeft het ooit wel goed gewerkt? Heb je een omvormer van zonnepanelen op het netwerk zitten of draadloze verbindingsets?


Hey Joep,

Het heeft in het begin toen wij hier kwamen wonen uitstekend gewerkt. Dat is zo'n 16 jaar geleden, sinds dat de glasvezel is aangesloten ( 2 jaar geleden ongeveer) hebben we slecht wifi bereik. We hebben geen zonnepanelen.


Bij de V10 behoort de wifi ook uit te staan en moet er minimaal 1 wifipunt bekabeld aangesloten zijn @GeraldoM 


Zucht.....ik heb de v10A.

Ik geef t op!


Zucht.....ik heb de v10A.

Ik geef t op!

Bij het teruglezen zie ik het nu ook, terwijl er eerder sprake was van een V10 en later door jou gecorrigeerd naar een V10a, excuses @GeraldoM 

Kijk naar eens in de ‘kennisbank’ voor mogelijke oplossingen.

 

 


Hey Joep,

Het heeft in het begin toen wij hier kwamen wonen uitstekend gewerkt. Dat is zo'n 16 jaar geleden, sinds dat de glasvezel is aangesloten ( 2 jaar geleden ongeveer) hebben we slecht wifi bereik. We hebben geen zonnepanelen.

Ik loop de hele dag al te piekeren wat er nou aan de hand kan zijn. Alles klopt namelijk als ik jou verhaal hoor. Haal je met een bekabelde pc of laptop wel de snelheid die bij jouw abonnement hoort. Wat gebeurt er als je de SuperWiFi's uit zet en alleen de WiFi van het modem gebruikt?


Is er toevallig ook nog een @KPN er die dit bericht leest en tips kan geven?


Is er toevallig ook nog een @KPN er die dit bericht leest en tips kan geven?

Goedemiddag @GeraldoM, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Mooi om te zien dat de community ook zo actief aan het meedenken is, jammer dat het vooralsnog niet tot een oplossing heeft geleid. 

Nu geef je aan dat de wifi drama is sinds je bent aangesloten op glasvezel; wat versta je hier precies onder? Is de wifi traag? Of werkt deze helemaal niet? En wat voor snelheden haal je via de wifi? Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten; heb jij de mogelijkheid om ook eens een bekabelde speedtest uit te voeren? Ik ben in eerste instantie benieuwd of je daarmee de snelheid haalt van je contract. Wat ik je verder alvast mee kan geven (en misschien heb je dit al lang gedaan en in dat geval heb ik niks gezegd) is om ook eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi manager. Mocht je die nog niet hebben doorlopen, dan ben ik benieuwd wat hier precies uitkomt. In ieder geval zien we je bevindingen graag tegemoet!


Reageer