Skip to main content

Sinds vorige week KPN glasvezel. Dit is aan gelegd door KPN tot in de meterkast. Daardoor het modem moeten verplaatsen naar de meterkast maar heb daar geen stopcontacten. Dit moeten er minstens twee zijn, 1 voor het modem en 1 voor het aansluitkastje van KPN. Ik heb nu maar even met een verlengsnoer van uit de hal beiden aangesloten.

Het blijkt door deze wijziging van de plaats van het modem de internet ontvangst in de woonkamer maximaal twee streepjes is. Op het verst gelegen punt van het appartement, de logeerkamer, nog maar 1 streepje. Kortom ik ben er alleen maar op achteruit gegaan. 

Ik wil in de logeerkamer mijn Fanatec F1 racespel neerzetten maar ik vrees dat de ontvangst daar niet goed genoeg voor is. Iemand een idee om dit op te lossen?

Met een kabel...


Nick83 dank voor je reactie. Ik heb van deze materie geen verstand helaas als ik een kabel aan wil leggen wat tot de mogelijkheden behoort wat voor een kabel moet dat dan zijn en waar is zo’n kabel te verkrijgen?


Het voordeel van glasvezel is dat de modem, die nu router heet, (gelukkig) niet meer in de meterkast hoeft te staan/hangen, maar kun je elke plek, bij voorkeur centraal, ergens in huis plaatsen.

Je dient dan een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e, CAT6 of CAT6a in de gewenste lengte te kopen en aan te sluiten op de (rode) WAN-poort van de modem/router.

Zo'n kabel kun je in iedere RTV-winkel zoals bijvoorbeeld Mediamarkt eof een lokaal onderdelenhuis kopen @Hesja 

Het voordeel van een centrale plaatsing in huis is ook de betere wifi rondom in huis.


N.N. dank voor jouw reactie. Inmiddels hebben al naar geschikte netwerk kabels gezocht en gevonden. Ik denk ook dat er niet veel anders opzit. Nogmaals dank. 


N.N. dank voor jouw reactie. Inmiddels hebben al naar geschikte netwerk kabels gezocht en gevonden. Ik denk ook dat er niet veel anders opzit. Nogmaals dank. 

Graag gedaan @Hesja , daar zitten we voor.

Â