Skip to main content
Hallo beste mensen,

Ik ervaar heb problemen met mijn wi-fi snelheid. Kan u mij svp helpen ? Soms op onvoorspelbare momenten zakt Mijn wi-fi snelheid van 80/90 mbs Naar 30 of minder. Ik gebruik dan de wi-fi tuner van KPN om mijn snelheid weer te herstellen naar normale waardes (80/90 mbs). Dat lukt ook meestal na één of twee keer, maar meestal niet lang daarna ervaar ik dan weer die lage snelheid en moet ik weer met de wi-fi tuner aan de gang. Kan u mij svp helpen om een manier te vinden, zodat mijn normale WiFi snelheid wat meer constant blijft. Ik zou dat graag horen en zal dankbaar zijn voor een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen

Weert
Hallo @truus22 , heb je al eens een speedtest gedaan met 1 computer bekabeld aan het modem aangesloten en verder alle andere (draadloze) apparatuur uit? Haal je dan de bekabelde snelheid volgens je abonnement?

WiFi blijft een lastig verhaal, hangt van veel (persoonlijke) omstandigheden af zoals de aard van het gebouw waar je woont en de WiFi-drukte in de naaste omgeving en de juiste instellingen in het modem.

Als je via WiFi op 1 draadloos toestel met verder alle draadloze toestellen uit ongeveer 30Mbps haalt is dat een keurige waarde.

Een richtlijn bij de meeste providers is dat als een waarde constant onder de 25Mbps ligt bij een voldoende snel abo er aanvullende maatregelen getroffen moeten worden zoals het aanschaffen van een access-point.
Ik weet dat de wi-fi snelheid afhankelijk kan zijn van heel veel omstandigheden even, maar hier bij mij thuis kan ik geen omstandigheid bedenken wat de oorzaak kan zijn van die steeds wisselende snelheden.
Hoi @truus22. Jouw wifi signaal bestaat uit radiogolven, dit signaal kan door verschillen manieren beïnvloed worden. Plafonds, muren of andere apparaten als magnetrons, draadloze speakers een dect telefoon enz. Ik denk zelf dat de wifi van je buren het wifi signaal op dezelfde bandbreedte uitzendt, waardoor jou eigen wifi netwerk moeite heeft er doorheen te komen . Door onze WiFi Tuner te gebruiken wordt het kanaal aangepast op de ExperiaBox. Je kan een WiFi Analyzer app gebruiken om te bekijken op welke kanalen alle wifi verbindingen bij jou in de buurt worden uitgezonden.

Reageer