Skip to main content

Normaal gesproken heb ik rond de 40 Mbps download en rond de 20 Mbps upload. Maar sinds een paar dagen is het dratisch gedaald naar 0.60 Mbps download en 0.40 Mbps upload. Daarnaast ging de ping van 40ms naar 120ms. Dit is met draadlose WiFi en een Experiabox v10. Hoe kan ik dit oplossen?

Wat meet u bedraad? De router al een keer een reset gegeven?


@Jeroen Ruiter de metingen komen van de kpn wifi tester. Ik de router al een reset gegeven maar het heeft niks geholpen


Wat meet u bedraad?


@Jeroen Ruiter Ik heb geprobeert een bekabelde connectie te krijgen maar ik kreeg geen connectie waarschijnlijk ligt het aan de kabel. Ik heb op dit moment geen andere kabel in huis. Alsnog bedankt.


Heel eerlijk denk ik met de snelheid die u normaal heeft dat u via wifi het ook had moeten meten.

Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. KPN kan de lijn voor u doormeten. Mogen andere klanten niet weten wat het wel zou kunnen zijn, dan adviseer ik te bellen met 0800-0402 en te vragen of KPN de lijn op afstand kan meten.


U heeft de v10. Kunt u inloggen in het modem? Weet u hoe dat moet? Dan kunnen we even kijken wat er binnen komt qua snelheid. 


Hoi @Trebge_. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je een lage wifi snelheid hebt. Jammer dat je het niet bekabeld kan testen. Als je ook tv kijkt via KPN en jouw tv-ontvanger is bekabeld aangesloten op jouw Experiabox, dan zou je ook deze kabel kunnen gebruiken. Laat je jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan, dan kan ik jouw verbinding doormeten. Ik hoor graag van je!