Skip to main content

Hallo,

Ik heb de V12 een 2 superwifi aansluitingen. Werkt tot op zekere hoogte goed. 200 Mbit abbo en dat haal ik vaak ook wel draadloos.

Nu merk ik dat met grote regelmaat de snelheid die wordt aangegeven via speedtest erg wisselt. Die gaat dan naar 40 Mbit.

Schakel ik WiFi uit op mijn telefoon en zet deze weer aan dan is de snelheid weer terug.

Iemands enig idee hoe dit stabieler kan?

Zoals we al zeiden in uw vorige topic: u had beter de v10 kunnen houden.

De snelheden wisselen waarschijnlijk omdat uw mobiel of laptop de ene keer rechtstreeks verbonden is met de KPN Box en de andere keer met een draadloze versterkers. De snelheid via een draadloze versterker zal een stuk lager zijn.

Zoals we in uw vorige topic ook al zeiden: sluit ze bekabeld aan. Anders zult u wisselende snelheden gewoon voor lief moeten nemen. 


@Ronsrace U heeft nu de Box 12 met 2 superwifi's ? Is die al geupdate naar de laatste versie 528 ?

KPN Box 12 Update: Mesh SGEJ100000516 & SGEJ10000528] | KPN Community


@Ronsrace U heeft nu de Box 12 met 2 superwifi's ? Is die al geupdate naar de laatste versie 528 ?

KPN Box 12 Update: Mesh SGEJ100000516 & SGEJ10000528] | KPN Community

Ja, die is geüpdate


Zoals we al zeiden in uw vorige topic: u had beter de v10 kunnen houden.

De snelheden wisselen waarschijnlijk omdat uw mobiel of laptop de ene keer rechtstreeks verbonden is met de KPN Box en de andere keer met een draadloze versterkers. De snelheid via een draadloze versterker zal een stuk lager zijn.

Zoals we in uw vorige topic ook al zeiden: sluit ze bekabeld aan. Anders zult u wisselende snelheden gewoon voor lief moeten nemen. 

Niet helemaal mee eens. Via de draadloze versterker gewoon 180 tot 210 Mbit. Gewoon top! Ook nu ik in de tuin zit en op de superwifi van de huiskamer zit. 

Soms echter heb ik zoals gezegd bij het doen van een speedtest 50Mbit. Schakel ik WiFi uit een weer aan, vanuit dezelfde positie dus ook met dezelfde connectie naar het superwifi punt, pakt hij weer de 200Mbit....


@Ronsrace Welke speedtest gebruikt u dan ? Advies is om die van Ookla te gebruiken Speedtest door Ookla - De wereldwijde breedbandsnelheidstest


@Ronsrace Welke speedtest gebruikt u dan ? Advies is om die van Ookla te gebruiken Speedtest door Ookla - De wereldwijde breedbandsnelheidstest

Diversen. Zelfde resultaat


@Ronsrace U zou een wifi analyzer kunnen installeren op uw smartphone, om e.e.a.  te volgen.

Wifi Analyzer - Apps op Google Play


@Ronsrace U zou een wifi analyzer kunnen installeren op uw smartphone, om e.e.a.  te volgen.

Wifi Analyzer - Apps op Google Play

Dat had ik eens doen. Ben benieuwd.Â