Hallo,
Ik heb een Hussel 500mbit glasvezel abonnement, waar ik altijd heel tevreden mee ben geweest. Eergisteren kreeg ik een smsje waarin stond dat ze in de nacht van woensdag op donderdag de software van mijn modem zouden updaten, zodat ik de best mogelijke wifi zou ervaren. Prima, dacht ik.
Het viel me vandaag op dat ik tijdens het gamen steeds meer lag begon te krijgen en dat het downloaden langer duurt dan voorheen, dus besloot ik even een speedtest te doen. Ik kwam niet boven de 90mbps download uit, waar ik voorheen altijd 450mbps haalde op wifi! Klantenservice gebeld en ik kreeg tot mijn stomme verbazing te horen dat ik alleen op bedraad internet 500mbps hoor te halen en dat KPN voor wifi minstens 20mbps garandeert en dat ik blij moet zijn met de 90mbps die ik haal. WAT?! Zelfs in 2010 had ik, met de verbindingen van toen, een wifi snelheid van 100mbps en nu moet ik met het duurste en beste glasvezelabonnement blij zijn met 90?! Is dÃt de ‘’beste wifi ervaring’’ die in het smsje werd genoemd, lekker de wifi-snelheid verlagen?
Kan iemand hier, die meer deskundig is dan Erik van de klantenservice, vertellen waar dit aan kan liggen en hoe ik, of KPN, dit kan fixen? De modem is al een aantal keer gereset en de wifi manager heb ik ook doorlopen, zonder resultaat. Ik wil gewoon mijn oude vertrouwde snelheid terug, waar ik ook voor betaal.