Skip to main content

Hallo @René_Posthumus, welkom op het forum! @JanD, voor jou ook goed om te weten: Het is in de interface van de Experia Box V10A niet mogelijk om de 2,4 en 5 Ghz een aparte naam te geven.  Dit kan alleen met behulp van deze servicetool (kies geavanceerd). Echter, maak je gebruik van Experia Wifi of Superwifi, dan is splitsen in z'n geheel niet mogelijk.

 

Gaat dat in de toekomst voor de experia wifi nog veranderen? Ik heb enkele zaken zoals bijvoorbeeld een tesla die de wifi ziet maar geen verbinding kan maken omdat zo blijkt deze samengestelde kanalen niet mee kan verbinden. Ik moet zeggen dat ik vrij slecht vindt van een technologie bedrijf als KPN

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Het zijn geen "samengestelde kanalen". Het is gewoon 2,4 GHz en 5 GHz. Ze hebben alleen beide dezelfde naam. KPN gaat dat niet meer veranderen. Dus koop zelf een accespoint. Anders komt die tesla nooit aan de WiFi.


Ik moet zeggen dat ik vrij slecht vindt van een technologie bedrijf als KPN

Waarom kijk je dan niet naar Tesla?

Apparaten moeten gewoon overweg kunnen met dual-band wifi netwerken en het issue dat er een aantal apparaten zijn die daar moeite mee hebben (zoals de Nest thermostaat en blijkbaar de Tesla) kan mijns inziens moeilijk aan KPN toegewezen worden.

Wel heb ik zo mijn bedenkingen bij de bandsteering functionaliteit van de Experia Boxen en dat zou een rol kunnen spelen in deze problematiek.

 

Ik ben het overigens met je eens dat het de keuze van de abonnee zou moeten kunnen zijn om 2.4GHz en 5GHz wifi te splitsen.


Ik moet zeggen dat ik vrij slecht vindt van een technologie bedrijf als KPN

Waarom kijk je dan niet naar Tesla?

Apparaten moeten gewoon overweg kunnen met dual-band wifi netwerken en het issue dat er een aantal apparaten zijn die daar moeite mee hebben (zoals de Nest thermostaat en blijkbaar de Tesla) kan mijns inziens moeilijk aan KPN toegewezen worden.

Wel heb ik zo mijn bedenkingen bij de bandsteering functionaliteit van de Experia Boxen en dat zou een rol kunnen spelen in deze problematiek.

 

Mijn nest thermostaat die herkende het netwerk meteen en heeft ook een constante verbinding. De tesla heeft bij tijd en wijle verbinding

 


Maar dat is misschien gewoon omdat die buiten staat en het bereik daar niet zo goed is.


Mijn nest thermostaat die herkende het netwerk meteen en heeft ook een constante verbinding. De tesla heeft bij tijd en wijle verbinding

Dat duidt dus nog meer op ofwel een oorzaak bij Tesla ofwel, zoals @Nick83 ook al aangaf, een slecht wifi bereik op de plaats waar de Tesla staat.

Heb je een Android telefoon of tablet?

Zo ja, installeer daar eens de WiFi Analyzer app op en meet hoe sterk de wifi is op de plek waar de Tesla staat. Hoeveel dBm meet je?


Ik ervaar hetzelfde probleem. Alleen mijn guest netwerken kan ik scheiden in een 2.4Ghz en een 5 Ghz netwerk. Bij mijn hoofdnetwerk lukt dit niet. Het is aan- of uit op 1 Netwerknaam. 
Dat levert problemen op. Mijn appatatuur kan het gecombineerde netwerk niet aan. Als ik met mijn GalaxyTab op alleen 2.4 Ghz werk, dan is de speedtest >150Mbit. Zet is 5 Ghz op mijn hoofdnetwerk erbij aan, dan wordt de verbinding instabiel en haal ik niet meer dan 15Mbit, als er verbinding is.

Ik heb de servicetool gebruikt, maar die werkt niet voor wat ik wil. Ik krijg een waardeloos menuutje. 


Installeer eens de WiFi Analyzer app op jouw Galaxy Tab en meet hoe sterk de wifi is op de plek waar je wifi wilt gebruiken. Meet dit zowel voor 2.4GHz als voor 5GHz. Hoeveel dBm meet je?


Installeer eens de WiFi Analyzer app op jouw Galaxy Tab en meet hoe sterk de wifi is op de plek waar je wifi wilt gebruiken. Meet dit zowel voor 2.4GHz als voor 5GHz. Hoeveel dBm meet je?

Hallo @wjb , het lukt mij al heel lang niet meer om genoemde app aan het werk te krijgen, de app zegt geen ssid's te kunnen vinden en een soortgelijke functie in de fing app werkt perfect?


Ik denk niet dat ik met het installeren van de app iets opschiet. Mijn Galaxy tab is niet het enige apparaat dat moeite lijkt te hebben met het gecombineerde 2.4ghz-5ghz hoofdnet werk. Ook mijn eReader, TV en oude laptop hebben dit probleem. 

Als ik ze op guest aansluit werkt het allemaal. Nu ik op mijn hoofdnetwerk 5ghz heb uitgezet werkt het ook.


Installeer eens de WiFi Analyzer app op jouw Galaxy Tab en meet hoe sterk de wifi is op de plek waar je wifi wilt gebruiken. Meet dit zowel voor 2.4GHz als voor 5GHz. Hoeveel dBm meet je?

Hallo @wjb , het lukt mij al heel lang niet meer om genoemde app aan het werk te krijgen, de app zegt geen ssid's te kunnen vinden en een soortgelijke functie in de fing app werkt perfect?

Heeft de WiFi Analyzer app dan wel rechten om de locatiegegevens op te vragen?

Zonder die rechten kunnen de SSID's niet gelezen worden.

 


Hallo @wjb , daar ga ik eens naar kijken, bedankt voor de tip.

 


De oplossing is volgens mij al gegeven in de reacties… het bracht mij namelijk op het volgende idee:

Ik heb een gastennetwerk aangemaakt voor de Tesla op de V10A Experiabox op het 2.4 Ghz signaal. Probleem is nu opgelost.