Skip to main content

Ik heb sinds vandaag een slimme meter en mijn wifi werkt niet meer of is instabiel

Heeft u een draadloze verbindingset in huis? Zoiets? 

Welk modem heeft u? Heeft u WiFi versterkers? Werken bekabeld aangesloten apparaten wel goed?


Ik heb sinds vandaag een slimme meter en mijn wifi werkt niet meer of is instabiel

Dat is toeval.

 


Hoezo toeval 

werkte altijd en welke test ik ook uitvoer die werkt prima volgens kpn

hoe treurig ook je krijgt ze niet aan de telefoon


een slimme meter heeft geen wifi, dus een relatie met wifi van de experia is er niet


@Nick83 nee heb die niet 

 


Heeft u 1 zon zwarte Experia WiFi? Kunt u bij wijze van het WiFi van de KPN Box een uitzetten? Er zit een knop aan de zijkant waarmee u dat 1voudig kunt doen.

 


Hoezo toeval 

De stroom is er natuurlijk af geweest. Daarna is alles opnieuw opgestart. Mogelijk is er daarbij nieuwe firmware geïnstalleerd. 

Nieuwere firmware betekent bij KPN niet altijd dat het dan beter werkt.


Hoi @Chantal35, welkom bij ons op het forum. Laten we eerst bij het begin beginnen. Wat werkt er nu precies niet goed aan de Wifi? Valt het werk, kan je geen verbinding maken, is het netwerk niet te zien? Speelt het op alle apparaten, speelt het op een specifiek apparaat? 

We denken graag met je mee, maar wij zien niet wat jij ziet. Wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer jij kunt vertellen, hoe meer wij met je mee kunnen denken. Het kan heel goed toeval zijn zoals de anderen al zeggen, maar zonder meer concrete informatie is er weinig meer over te zeggen voor ons.


@Jasper Vandaag een monteur langs geweest 

NT vervangen en UTP kabel naar modem vervangen. Ook nog de glaspatch vervangen in de POP.

meneer was nog geen 5 minuten weg en probleem is er nog steeds.

wel WiFi maar geen data / verbinding. 
 

reset al 100x gedaan en ook stroom meerdere malen eraf.

Is er echt niemand die dit probleem ook ervaart na het vervangen van de slimme meter van liander?


Hallo @Chantal35 omdat je glasvezel hebt, kun je de modem/router ook buiten de meterkast plaatsen.

 


Kunt u hier nog even antwoord op geven?

Werken bekabeld aangesloten apparaten wel goed?

De tv ontvanger, hoe doet die het?


@Nick83 af en aan, net als de WiFi ☹️


@JanD  dat snap ik maar waarom zou ik dat doen? Heeft tot vrijdag altijd gewerkt 


@Nick83 af en aan, net als de WiFi ☹️

Wat bedoelt u hier mee? De tv ontvanger, wat doet die? Vertel eens wat meer. Wij zijn helaas niet helderziend.


@Nick83  enkele keer doet de tv het en dan paar minuten later weer niet. Alle WiFi punten doen het en branden groen. WiFi komt komt ook gewoon door op alle apparaten maar doet het dan vaak niet en valt steeds weg. 
 


Het is niet alleen de Wifi die stoort dus. Dat de monteur die dingen vervangen heeft versterkt het vermoeden dat het los staat van de slimme meter en toch toeval is dat het rond dat moment gebeurde. Als een apparaat in huis de verbrekingen zou veroorzaken hoeft de apparatuur voor de verbinding naar buitenshuis niet vervangen te worden.

Je kunt het beste opnieuw bellen, dat is de snelste weg om met ons in contact te komen. Zij kunnen direct met je meekijken. Op je profiel staan geen gegevens waardoor ik niets kan zien over de verbinding, het klinkt alsof er goed naar de gehele verbinding moet worden gekeken.


Hoi @Jasper 

Dat vermoeden is onjuist.

De monteur heeft het preventief vervangen, zeer onwaarschijnlijk ook dat het daar aan lag, en dat blijkt ook wat ook na vervanging werkt de boel nog steeds niet.

Nu een nieuwe modem besteld bij jullie en dan eens kijken wat er gebeurd, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

De glasvezel is met laser ook nagekeken en die komt ook gewoon binnen in de POP.

 

Kortom we gaan het zien, voorlopig is mijn probleem niet opgelost.

 


Het is in ieder geval wel in goede handen begrijp ik, als wij er nu ook naar zouden kijken en mee bezig gaan is er een kans dat we de lopende handelingen in de weg zitten. Het is het beste om dit via 1 kanaal te laten lopen, aangezien het telefonisch al speelt is het het beste om het via die weg verder te doen.