Skip to main content

Heb dit probleem met trage wifi en wegvallen ook. Na veel gedoe is er een monteur van KPN geweest. Deze wou een versterker plaatsen maar had er geen bij zich. Ging overleggen met collega. Na deze verteld te hebben dat ook op het overdekte terras tegen het huis aan getest was, was deze van mening dat ik NIET in aanmerking kwam voor een versterker, omdat alleen in huis wifi gegarandeerd wordt.. Ga nu mijn abonnement opzeggen en naar Ziggo waar ik wel in aanmerking kom voor versterkers. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Tsja als je denkt dat je bij Ziggo beter af bent moet je dat doen. Daar is iedereen vrij in gelukkig.  Kijk wel even goed naar het verschil tussen beiden. Overigens krijg je bij kpn 2 experia wifi's gratis als je Wi-Fi binnen onder de 20 Mbit/s is.


Goedemiddag @TonJ en welkom hier op het KPN forum :)

 

KPN garandeert inderdaad alleen Wi-Fi voor in huis en niet voor daarbuiten. Dat is in veel gevallen ook erg moeilijk omdat het modem (Experia Box) in huis staat en deze zendt het Wi-Fi signaal uit. Het is niet realistisch om te verwachten dat je ook buiten overal goede Wi-Fi hebt. Als het werkt, is dat mooi meegenomen maar wij kunnen dat niet garanderen. Zoals @Joep1965 al aangeeft, kun je via de KPN Wi-Fi Manager kijken of je in aanmerking kunt komen voor gratis versterkers. Als deze tool na 2 metingen een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, dan krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden. Dit type versterker dien je bekabeld aan te sluiten op het modem. Je zou kunnen kijken of dit een optie voor je is om ook buiten goede Wi-Fi te hebben! 


Er zou inderdaad een versterker nodig zijn volgens de monteur. Hij had geen versterker bij zich anders had hij deze geplaatst.In overleg met een collega werd o.a. vermeld dat ik op het terras vast aan het huis en op kortere afstand tot de router ook geen WiFi had.De collega zei vervolgens dat voor buiten geen versterker geplaatst werd, ook voor binnen ging het in één keer niet meer door. Mijn abonnement loopt nog niet zolang en nu wordt bij een nieuw abonnemet wel meteen een versterker aangeboden, maar niet voor trouwe klanten.

 


De actie met de gratis Super Wi-Fi punten betreft echt een welkomstaanbieding @TonJ , iemand die nu nieuw klant bij ons wordt kan zelf de keuze maken; gratis Super Wi-Fi punten of de gebruikelijke korting op het abonnement. Toen jij ooit klant bij ons bent geworden, heb je hier al eens gebruik van mogen maken (waarschijnlijk een korting op de eerste x aantal maanden van je abonnement). Zoiets is altijd eenmalig.


Reageer